Zatiaľ som nenašiel jediný článok, ktorý by hovoril o opaku alebo aspoň neutrálne. Očakával som, odborné informácie, čo treba postaviť, a ako sa to dá rozdeliť na primeraný počet samostatných stavieb, aké voľne stavebne kapacity sú dispozícii na Slovensku a aké celosvetovo, vrátane množstva voľných peňazí a výsledkov ekonomických štúdii.
Jedine čo preteká médiami je kritika Róberta Fica, za to že chce diaľnicu spojazdniť do konca roku 2010. Ja ho za tento sen nekritizujem ale chválim, je dobré mať sny a ešte lepšie snažiť sa ich zrealizovať. Oveľa radšej budem keď sa po silvestri roku 2010 pôjde autom z Bratislavy do Košíc po diaľnici, ako keď pravdu budú mať kritici. Keby takéto sny mali všetci predchádzajúci predstavitelia štátu od roku 1990 a snažili by sa zrealizovať aspoň ich časť, tak by nielen východ Slovenska bol na tom lepšie.
Po technickej stránke odhadujem, že ak sa vytvoria podmienky, tak sa to stihnúť dá. Keď chcete vidieť aké stavby sa dajú za aký čas stihnúť, tak sa pozrite do Dubaja aspoň prostredníctvomnasledujúceho článku. Síce som opatrnejší z pohľadu právneho a finančného, ale aj to sa dá vyriešiť, najmä keď tento sen má predseda vlády s väčšinou v parlamente.
Sen dotiahnuť diaľnicu až na východ Slovenka mali viacerí. Hádam najznámejší je sen Tomáša Baťu.
Obr. 1. Sen J. A. Baťu, ktorý navrhol chrbtovú komunikáciu naprieč Československom už v roku 1935.
Záver:
Je lepšie konať tak aby diaľnica bola skôr, ako rezignovať, že načo sa ponáhľať, veď aj tak sa to v zaužívanom tempe stihnúť nedá.