reklama

Podrobnosti o zamedzení odbočenia z Prístavného mosta v Bratislave

Minulý týždeň na základe upozornenia od viacerých čitateľov som napísal článok: Už sa nedá odbočiť z Prístavného mosta na kruhový objazd. Dnes prinášam podrobnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Obmedzenie preraďovania, tak aby sa z Prístavného mosta v smere z Petržalky nedalo odbočiť do prístavu, Baumaxu, biznis centier a podobne, respektíve na Prístavnú a Plynárenskú ulicu je zámer.

Dôvoď je neustály nárast dopravy na Prístavnom moste a to nielen individuálnej automobilovej dopravy ale najmä kamiónov a malej nákladnej dopravy.

Cieľom je to aby, doprava do prístavu a biznis centier nešla z Petržalky cez Prístavný most ale cez most Apollo.

Lenže stalo sa to čo nikto neočakával. Nezosynchronizovali sa jednotlivé kroky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeny mali pozostávať z nasledovných krokov:

  1. Na kruhovom objazde pod Prístavným mostom sa zrekonštruujú zvodidlá a zábradlie, ktoré bráni vodičom osobných áut vo výhľade.

  2. Spojazdní sa prístavná ulica o 4 jazdných pruhoch.

  3. Zruší sa zákaz odbočenia z Prístavnej na Plynárenskú ulicu

  4. Zrealizuje sa dopravne značenie najmä pre kamióny, ktoré ich bude informovať o ostrej a prudko klesajúcej zákrute z Einsteinovej na most Apollo.

  5. Zrealizuje sa nove smerovanie dopravy do prístavu a biznis centier už a veľkej diaľničnej križovatke D1/D2 aby doprava išla po Einsteninovej ulici.

  6. Zrealizuje sa smerovanie na konci Einsteinovej smerom na most Apollo.

  7. Zrealizuje sa zmena smerovania dopravy na Prístavnom moste a zjazde z mosta.

  8. Rozmiestnia sa značky pozor zmena dopravnej situácie

  9. Zrealizuje sa dopravne značenie, ktoré zamedzí odbočiť zo zjazdu z Prístavného mosta na kruhový objazd a umožní z Prístavnej ulici pokračovať v dvoch jazdných pruhoch. Jeden na kruhový objazd a druhy na diaľnicu. Na zaver sa inštaluje fyzická zabraná z betónového zvodidla.

Cela akcia za realizuje dodávateľským spôsobom a bod ktorý mal byt realizovaný až posledný sa začal realizovať ako prvý, následkom čoho vznikol súčasný chaos.

Obrázok blogu


Obr. 1. Trasy dokreslené do mapy z Google. Doteraz sa z križovatky D1/D2 chodilo na Plynárenskú ulicu po červenej trase a od predčasnej realizácie posledného bodu sa musí ísť po zelenej trase. Keď sa spojazdní Prístavná ulica v 4 pruhoch a zruší sa zákaz odbočenia na Plynárenskú ulicu, tak sa trasa o trochu zjednoduší najmä pre rozmerné kamióny.

Záver:
Presmerovať dopravu z preťažených úsekov na menej zaťažené úseky je správne a potrebné a v budúcnosti iste pribudne aj dynamické smerovanie dopravy podľa aktuálneho zaťaženia jednotlivých komunikácií. Aký, konkrétny reálny prínos, bude mat toto presmerovanie, ukáže až čas.

Čo je zlé, je to, že nie sú zosynchronizované jednotlivé kroky zmien. Prejavuje sa to najmä vtedy, keď sa zmena dopravného značenia a smerovania dopravy realizuje dodávateľským spôsobom, za účasti viacero firiem. Bohužiaľ takéto nedostatky sa vyskytujú v Bratislave na môj vkus až príliš často.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu