Obmedzenie preraďovania, tak aby sa z Prístavného mosta v smere z Petržalky nedalo odbočiť do prístavu, Baumaxu, biznis centier a podobne, respektíve na Prístavnú a Plynárenskú ulicu je zámer.
Dôvoď je neustály nárast dopravy na Prístavnom moste a to nielen individuálnej automobilovej dopravy ale najmä kamiónov a malej nákladnej dopravy.
Cieľom je to aby, doprava do prístavu a biznis centier nešla z Petržalky cez Prístavný most ale cez most Apollo.
Lenže stalo sa to čo nikto neočakával. Nezosynchronizovali sa jednotlivé kroky.
Zmeny mali pozostávať z nasledovných krokov:
Na kruhovom objazde pod Prístavným mostom sa zrekonštruujú zvodidlá a zábradlie, ktoré bráni vodičom osobných áut vo výhľade.
Spojazdní sa prístavná ulica o 4 jazdných pruhoch.
Zruší sa zákaz odbočenia z Prístavnej na Plynárenskú ulicu
Zrealizuje sa dopravne značenie najmä pre kamióny, ktoré ich bude informovať o ostrej a prudko klesajúcej zákrute z Einsteinovej na most Apollo.
Zrealizuje sa nove smerovanie dopravy do prístavu a biznis centier už a veľkej diaľničnej križovatke D1/D2 aby doprava išla po Einsteninovej ulici.
Zrealizuje sa smerovanie na konci Einsteinovej smerom na most Apollo.
Zrealizuje sa zmena smerovania dopravy na Prístavnom moste a zjazde z mosta.
Rozmiestnia sa značky pozor zmena dopravnej situácie
Zrealizuje sa dopravne značenie, ktoré zamedzí odbočiť zo zjazdu z Prístavného mosta na kruhový objazd a umožní z Prístavnej ulici pokračovať v dvoch jazdných pruhoch. Jeden na kruhový objazd a druhy na diaľnicu. Na zaver sa inštaluje fyzická zabraná z betónového zvodidla.
Cela akcia za realizuje dodávateľským spôsobom a bod ktorý mal byt realizovaný až posledný sa začal realizovať ako prvý, následkom čoho vznikol súčasný chaos.
Obr. 1. Trasy dokreslené do mapy z Google. Doteraz sa z križovatky D1/D2 chodilo na Plynárenskú ulicu po červenej trase a od predčasnej realizácie posledného bodu sa musí ísť po zelenej trase. Keď sa spojazdní Prístavná ulica v 4 pruhoch a zruší sa zákaz odbočenia na Plynárenskú ulicu, tak sa trasa o trochu zjednoduší najmä pre rozmerné kamióny.
Záver:
Presmerovať dopravu z preťažených úsekov na menej zaťažené úseky je správne a potrebné a v budúcnosti iste pribudne aj dynamické smerovanie dopravy podľa aktuálneho zaťaženia jednotlivých komunikácií. Aký, konkrétny reálny prínos, bude mat toto presmerovanie, ukáže až čas.
Čo je zlé, je to, že nie sú zosynchronizované jednotlivé kroky zmien. Prejavuje sa to najmä vtedy, keď sa zmena dopravného značenia a smerovania dopravy realizuje dodávateľským spôsobom, za účasti viacero firiem. Bohužiaľ takéto nedostatky sa vyskytujú v Bratislave na môj vkus až príliš často.