Návrh zákona uvádza:
§ 17 Vzdialenosť medzi vozidlami
(1) Vodič je povinný za vozidlom idúcim pred ním dodržiavať takú vzdialenosť, aby mohol včas znížiť rýchlosť jazdy, prípadne zastaviť vozidlo, ak vodič vozidla jazdiaceho pred ním zníži rýchlosť jazdy alebo zastaví.
(2) Vodič motorového vozidla je povinný dodržiavať za vozidlom idúcim pred ním takú vzdialenosť, aby sa predchádzajúce vozidlo mohlo pred neho bezpečne zaradiť.
(3) Vodič, ktorý nechce alebo nemôže prejsť pozdĺž električky vpravo, je povinný jazdiť za ňou v takej vzdialenosti, aby umožnil prejazd pozdĺž električky ostatným vodičom.
Novinka je v bode 2. Doteraz len vodiči nad 3,5 tony a vodiči vozidla dlhšieho než 7 metrov boli povinní nechať pred sebou priestor na zaradenie sa iného vozidla.
Pomerne často sa stávalo, že za pomaly idúcim nákladným vozidlom išiel vodič osobného auta, ktorý nemal záujem o predbiehanie. Možno nemal dostatočný výkon motora, možno sa bál a možno len chcel ísť tak rýchlo ako auto pred ním. Ak sa takýchto vodičov vyskytlo za sebou viac, tak sa vytvorila ťažko predbehnuteľná kolóna.
Ak nejaké vozidlo začalo hoci aj na prehľadnom úseku predbiehať, tak vodič po predbehnutí pred nim idúceho vozidla zistil, že sa nemá kam zaradiť a nezostávalo mu nič iné než predbiehať ďalej a ďalej. Ak mal šťastie tak predbehol celú kolónu. Ale ak sa vyskytlo vozidlo v protismere, tak bol problém, najmä ak sa vyskytol zlomyseľný vodiči ktorý doteraz išiel pomaly ale keď videl, že sa chce niekto pred neho zaradiť, tak pridal aby sa vozidlo pred neho nezaradilo a radšej čelne havarovalo.
To čo píšem som zažil som to na vlastnej koži. Predbiehal som na rovnej prehľadnej ceste čmudiacu áviu, lenže išla za dodávkou a doslova nalepená. Vtedy sa objavilo vozidlo v protismere ktoré vyšlo na cestu z poľnej cesty. Keďže vozidlo v protismere sa len rozbiehalo, predbehol som aj dodávku. Lenže keď vodič dodávky (Ford Tranzit) si všimol, že sa idem zaradiť pred neho, namiesto nemenenia rýchlosti alebo ubratia plynu pridal, aby som sa nezaradiť nemohol a začal vytrubovať. Rozhodoval som sa či budem v predbiehaní pokračovať alebo sa natlačím do dodávky alebo brzdiť alebo vyletieť do pola.
Keďže som mal prebytok výkonu a auto z protismeru bolo ešte relatívne ďaleko a viditeľne sa držalo pri krajnici, rozhodol som sa predbehnúť aj kamión. Stihol som to, Navyše vytrubovanie si všimol aj vodič kamiónu a išiel maximálne vpravo. Čiže aj keby som to nestihol, vošli by sme sa na cestu všetci traja. Lenže nie vždy to dopadne takto dobre.
Pojazdil som toho po Slovenku dosť a zistil som, že kolóny na obyčajných cestách zväčša nespôsobujú pomalo idúce nákladne autá, ale ale vodiči aut do 3,5 tony, ktorí idú nalepený na predchádzajúcom vozidle a nepredbiehajú hoci môžu a najčastejšie telefonujúci alebo veľmi intenzívne sa rozprávajúci so spolujazdcom. Teraz budú mať povinnosť, buď predbehnúť alebo nechať medzeru pre predbiehanie a neblokovať ostaných.