V návrhu zákona sa uvádza:
§ 22 Otáčanie a cúvanie
(1) Pri otáčaní platia obdobne ustanovenia § 19 a pri otáčaní na križovatke aj ustanovenia § 20.
(2) Vodič nesmie pri cúvaní ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky.
(3) Ak to vyžadujú okolnosti, najmä nedostatočný rozhľad, vodič je povinný zaistiť bezpečné otáčanie alebo cúvanie pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby.
(4) Vodič sa nesmie otáčať a cúvať
a) na neprehľadných alebo na inak nebezpečných miestach, najmä v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti, pred neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním,
b) na križovatke; otáčať sa smie, ak to dovoľuje dopravná značka alebo dopravné zariadenie,
c) na priechode pre chodcov alebo na priechode pre cyklistov,
d) na železničnom priecestí a v jeho tesnej blízkosti,
e) v tuneli a v jeho tesnej blízkosti,
f) na jednosmernej ceste; vodič však smie cúvať, ak je to nevyhnutne potrebné najmä na zaradenie do radu stojacich vozidiel alebo na vyjdenie z neho.
Problematicky je ods. 4 písmeno b). Doteraz bolo zakázané otáčať sa len v riadených križovatkách, teraz má byt zakázané vo všetkých, pokiaľ to nedovoľuje dopravná značka alebo dopravné zariadenie.
Problém to narobí najme v mestách kde sú električky a z dôvodu plynulosti je väčšina križovatiek je riešená tak, že sa nedá odbočiť vľavo, ale iba vpravo. Vodič ktorý chcel ísť vľavo otáča sa na najbližšom vhodnom mieste cez električkové koľaje. Práve definícia tohto miesta je problémom. Za normálnych okolnosti to nie je križovatka. § 11 ods. (2) uvádza: Električkový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, sa smie prechádzať len priečne, a to na mieste na to prispôsobenom. Pritom vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
Problém nastane keď sa do takéhoto miesta dovedie pri výstavbe ďalšia cesta a z otáčacieho miesta je križovatka. V tomto prípade je tam už bude otáčanie zakázané. Neviem ako v Košiciach ale v Bratislave je takto riešených veľa miest na otáčanie cez električkový pás.
Obr. 1. Dva príklady otáčania sa cez električkové koľaje
Príklad 1, je bezproblémový teraz a aj v prípade prijatia návrhu nového zákona o pozemných komunikáciách. Totiž miesto na otáčanie nie je považované za križovatku.
Príklad 2, je momentálne bez problémov, ale v prípade prijatia návrhu nového zákona o pozemných komunikáciách, nebude sa smeť otočiť na tých miestach kde sa bežne otáča pokiaľ sú súčasne aj križovatkou. Jediné riešenie je všade doinštalovať zatiaľ neexistujúcu dopravnú značku ktorá dovolí otáčanie alebo priamo v zákone takéto otáčanie dovoliť.