reklama

Dopravná hádanka z Trenčína

Dnes som bol v Trenčíne na Robotickom dni, z ktorého chystám reportáž na zajtra, ale dnes si dovolím zverejniť niekoľko fotografií z cesty tam. Ide o fotografie dopravných značiek, nad ktorými mi zostal rozum stáť. Nechápem čo je ich cieľom. Možno čitatelia, najmä domáci Trenčania mi vysvetlia ich účel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu


Obr. 1. Prvá križovatka. Dopravná značka hlavná cesta, s tvarom križovatky, ktorá by mal byť tvaru "T", kde hlavná cesta ide priebežne rovno, vedľajšia pravo a zákaz odbočenia vľavo. Na zemi, nie je vodorovné značenie. V prvom momente som to vyhodnotil ako zákaz odbočenia mimo cestu, vľavo. Lenže, potom som vľavo zbadal neexistujúci cestu.

Obrázok blogu


Obr. 2. Druhá križovatka. Zvisle dopravné značenie znova informuje o tom že sme na hlavnej ceste a pred nami je "T" križovatka kde hlavná ide priebežne rovno a vedľajšia vpravo. A zase tu je zákaz odbočenia na neexistujúcu cestu vľavo. Pričom na zemi je nakreslene niečo úplne iné. Trojitá šípka, ktorá informuje vodičov, že môžu pokračovať rovno ale aj vľavo aj vpravo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Obr. 3. Tretia križovatka. Najprv je zákaz odbočenia vľavo, ktorý podľa dodatkovej tabuľky platí nasledujúcich 30 metrov. Kúsok za touto značkou je zvislá dopravná značka ktorá informuje vodičov o radení sa do križovatky. Pravý pruh rovno a vpravo. Ľavý pruh vľavo. To iste je aj na zemi. Rozmýšľam ktorá značka má väčšiu váhu, tá čo zakazuje nasledujúcich 30 metrov odbočiť vľavo, alebo tá ktorá vytvára regulárny odbočovací pruh vľavo. Možno, že tým chceli povedať niečo iné, že tam sa môžu zaradiť a odbočiť len vodiči s vozidlami, ktoré majú výnimku na značku B24b, ako napríklad hasiči, záchranka ap.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Obr. 4. Pozrel som si aj satelitnú mapu z google ale neviem o nič viac.

I keď som nespravil žiaden dopravný priestupok - išiel som stále rovno, rád by som vedel s akým cieľom bolo dopravné značenie navrhnuté a či by sa náhodou dalo spraviť zrozumiteľnejšie akonapríklad tu. Vážení Trenčania, ak mi viete mi vysvetliť, ako správne som mal pochopiť uvedené dopravné značenie, napíšte, pomôžete aj iným vodičom.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu