reklama

Skúška, čo sa stane s prvou dopravnou pascou, keď ...

Na blogu som začal písať o doprave, najmä o veciach, ktoré sa mi nepáčia. Včera nastal čas, niečo zmeniť, nielen písaním do SME, alebo bezvýznamným posielaním e-mailu poslancom, ale písomným podaním konkrétneho návrhu na príslušný správny orgán. Keďže sme na Slovensku, tak teraz tipujem a čakám, ako v lotérii, čo sa bude diať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Pre prvý pokus nápravy, som vybral nie moc zložitý príspevok Pasca na vodičov pri vjazde do Bratislavy.Vypracoval návrh zmeny dopravného značenia a osobne zaniesol do podateľne na príslušný správny organ. V tomto prípade Magistrát Hlavného mesta SR Bratislavy.
***
Návrh zmeny dopravného značenia
Cesta na Senec pri Zlatých pieskoch v Bratislave,
po výjazde z diaľnice smerom do mesta.

Správny úrad:
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
oddelenie prevádzky dopravy
Primaciálne nám.1, P. O. Box 192
814 99 Bratislava 1

Predkladateľ:
Jozef Drahovský
...
21.06.2005
Súčasný stav: Po výjazde z diaľnice (Trnava - Bratislava) je vpravo umiestnená dopraná značka B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h. Pritom na ľavej strane cesty je značka D54a (obec) spolu so značkou B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h . Čo znamená že sa môže pokračovať rýchlosťou max 80 km/hod, ale len po ďalší stĺp osvetlenia, lebo na ňom je značka D54a (obec) , čim je definovaná max. rýchlosť 60 hm/h. Ta platí na úseku ďalších 3 stĺpov osvetlenia, kde je znova dopravná značka B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h Asi o 100 metroch je zákaz jazdy v ľavom pruhu. Pravdepodobne zabudnutá úprava dopravnej značky D50c (Zníženie počtu jazdných pruhov) Reálny stav je znázornený na priložených fotografiách.
Navrhované riešenie: Zrušiť obmedzenie rýchlosti 60 km/h na úseku medzi 3 stĺpmi osvetlenia a zrušiť zákaz jazdy v ľavom pruhu.
Spôsob realizácie: 1. Odmontovať vpravo umiestnenú značku D54a (obec) - začiatok Bratislavy zo stĺpa osvetlenia a primontovať ju o stĺp skôr, kde je značka B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h.
2. Odstrániť pravdepodobne zabudnutú úpravu dopravnej značky D50c (Zníženie počtu jazdných pruhov)
Výhody návrhu: 1. Zrušenie nebezpečného miesta kde najmä mimo bratislavsky vodiči (a najme počas akcie jastrab) prudko znížia rýchlosť na 60 km/hod (podľa toho ktoré značky si všímajú, vpravo alebo vľavo) a preto hrozí zrážka od rýchlejšie idúcich vozidiel.
2. Odstránenie diskutabilného zákazu jazdy v ľavom pruhu prinesie zvýšenie priepustnosti cesty.
3. Nízke realizačné náklady.
Nevýhody návrhu: 1. Zníži sa príjem do štátneho rozpočtu z pokút, ktoré je možné vyberať pri obmedzenej rýchlosti na 60 km/h na úseku 3 stĺpov verejného osvetlenia, ktoré značná časť vodičov prehliadne.

Prílohy: Fotografie

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Úsek cesty, na ktorom je obmedzená rýchlosť na 60 km/hod

Obrázok blogu


Celkový pohľad na dopravné značenie v predmetnom úseku.

Obrázok blogu


Zákaz jazdy v ľavom pruhu – Pravdepodobne zabudnutá úprava značky
***
Najbližšia dopravná komisia (podľa mojich informácií) bude zasadať v utorok na budúci týždeň a už teraz ma napadajú nasledovné možnosti čo sa asi bude diať:

  1. Návrh sa niekam založí, stratí a nič sa nebude diať.

  2. Návrh sa niekam založí alebo stratí, ale zodpovedná organizácia v tichosti vykoná zmenu dopravného značenia.

  3. O návrhu sa nebude rokovať pre formálne chyby – napríklad nesprávne tlačivo, nezaplatenie správneho poplatku, pravopisné chyby atd.

  4. Návrh bude zamietnutý z dôvodu že pasca je úmyselná.

  5. Návrh bude zamietnutý z dôvodu že v niektorom z nasledujúcich rokov, sa plánuje s úpravou dopravného značenia, pri nejakej plánovanej akcii a vtedy sa problematické dopravné značenie plánuje nahradiť novým.

  6. Návrh bude akceptovaný ale aj tak sa nič nebude diať. Ak zmena nastane, tak až keď niekto značky ukradne a odnesie do zberu.

  7. Návrh bude akceptovaný a podstúpený v zmysle pravidiel na realizáciu, ale nikdy sa nezrealizuje.

  8. Návrh bude akceptovaný a podstúpený v zmysle pravidiel na realizáciu ale zodpovedný pracovníci si pomýlia značky, možno aj smer jazdy a zrealizujú ešte väčší nezmysel než tam je teraz.

  9. Návrh bude akceptovaný a podstúpený v zmysle pravidiel ne realizáciu a zrealizuje sa podľa návrhu. (v toto tajne dúfam)

  10. Stane sa niečo úplne iné.


Napadá vás ešte niečo iné,čo by sa mohlo stať, alebo čo sa stane?

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu