Pre prvý pokus nápravy, som vybral nie moc zložitý príspevok Pasca na vodičov pri vjazde do Bratislavy.Vypracoval návrh zmeny dopravného značenia a osobne zaniesol do podateľne na príslušný správny organ. V tomto prípade Magistrát Hlavného mesta SR Bratislavy.
***
Návrh zmeny dopravného značenia
Cesta na Senec pri Zlatých pieskoch v Bratislave,
po výjazde z diaľnice smerom do mesta.
Správny úrad:
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
oddelenie prevádzky dopravy
Primaciálne nám.1, P. O. Box 192
814 99 Bratislava 1
Predkladateľ:
Jozef Drahovský
...
21.06.2005
Súčasný stav: Po výjazde z diaľnice (Trnava - Bratislava) je vpravo umiestnená dopraná značka B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h. Pritom na ľavej strane cesty je značka D54a (obec) spolu so značkou B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h . Čo znamená že sa môže pokračovať rýchlosťou max 80 km/hod, ale len po ďalší stĺp osvetlenia, lebo na ňom je značka D54a (obec) , čim je definovaná max. rýchlosť 60 hm/h. Ta platí na úseku ďalších 3 stĺpov osvetlenia, kde je znova dopravná značka B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h Asi o 100 metroch je zákaz jazdy v ľavom pruhu. Pravdepodobne zabudnutá úprava dopravnej značky D50c (Zníženie počtu jazdných pruhov) Reálny stav je znázornený na priložených fotografiách.
Navrhované riešenie: Zrušiť obmedzenie rýchlosti 60 km/h na úseku medzi 3 stĺpmi osvetlenia a zrušiť zákaz jazdy v ľavom pruhu.
Spôsob realizácie: 1. Odmontovať vpravo umiestnenú značku D54a (obec) - začiatok Bratislavy zo stĺpa osvetlenia a primontovať ju o stĺp skôr, kde je značka B27a (najvyššia dovolená rýchlosť) s údajom 80 km/h.
2. Odstrániť pravdepodobne zabudnutú úpravu dopravnej značky D50c (Zníženie počtu jazdných pruhov)
Výhody návrhu: 1. Zrušenie nebezpečného miesta kde najmä mimo bratislavsky vodiči (a najme počas akcie jastrab) prudko znížia rýchlosť na 60 km/hod (podľa toho ktoré značky si všímajú, vpravo alebo vľavo) a preto hrozí zrážka od rýchlejšie idúcich vozidiel.
2. Odstránenie diskutabilného zákazu jazdy v ľavom pruhu prinesie zvýšenie priepustnosti cesty.
3. Nízke realizačné náklady.
Nevýhody návrhu: 1. Zníži sa príjem do štátneho rozpočtu z pokút, ktoré je možné vyberať pri obmedzenej rýchlosti na 60 km/h na úseku 3 stĺpov verejného osvetlenia, ktoré značná časť vodičov prehliadne.
Prílohy: Fotografie
Úsek cesty, na ktorom je obmedzená rýchlosť na 60 km/hod
Celkový pohľad na dopravné značenie v predmetnom úseku.
Zákaz jazdy v ľavom pruhu – Pravdepodobne zabudnutá úprava značky
***
Najbližšia dopravná komisia (podľa mojich informácií) bude zasadať v utorok na budúci týždeň a už teraz ma napadajú nasledovné možnosti čo sa asi bude diať:
Návrh sa niekam založí, stratí a nič sa nebude diať.
Návrh sa niekam založí alebo stratí, ale zodpovedná organizácia v tichosti vykoná zmenu dopravného značenia.
O návrhu sa nebude rokovať pre formálne chyby – napríklad nesprávne tlačivo, nezaplatenie správneho poplatku, pravopisné chyby atd.
Návrh bude zamietnutý z dôvodu že pasca je úmyselná.
Návrh bude zamietnutý z dôvodu že v niektorom z nasledujúcich rokov, sa plánuje s úpravou dopravného značenia, pri nejakej plánovanej akcii a vtedy sa problematické dopravné značenie plánuje nahradiť novým.
Návrh bude akceptovaný ale aj tak sa nič nebude diať. Ak zmena nastane, tak až keď niekto značky ukradne a odnesie do zberu.
Návrh bude akceptovaný a podstúpený v zmysle pravidiel na realizáciu, ale nikdy sa nezrealizuje.
Návrh bude akceptovaný a podstúpený v zmysle pravidiel na realizáciu ale zodpovedný pracovníci si pomýlia značky, možno aj smer jazdy a zrealizujú ešte väčší nezmysel než tam je teraz.
Návrh bude akceptovaný a podstúpený v zmysle pravidiel ne realizáciu a zrealizuje sa podľa návrhu. (v toto tajne dúfam)
Stane sa niečo úplne iné.
Napadá vás ešte niečo iné,čo by sa mohlo stať, alebo čo sa stane?