reklama

Zimné pneumatiky a logika

V týchto dňoch sa robia v zákone o premávke na pozemných komunikáciách posledné korekcie pred schvaľovaním. Občas si pozriem správy a nestačím sa na tému zimných pneumatík čudovať. Minister vnútra navrhuje aby boli zimné pneumatiky povinne len keď to počasie vyžaduje, ale niektorí, nazval by som ich úradníci bez logiky vyžadujú pevný termín daný dátumom od do. Tento postoj hovorí jasne, že zákony treba robiť ešte blbuvzdornejšie a tak aby úradníci bez logiky prišli na svoje. Preto mením svoje stanovisko a prispôsobujem sa logike úradníkov bez logiky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Navrhujem zaviesť povinnosť používania zimných pneumatiku pre všetkých účastníkov cestnej premávky od 15.11. do 15.04 a predmetný paragraf ešte trochu sprísniť.

Pôvodný návrh zákona:
§ 38 Osobitosti premávky v zimnom období
(1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1[21]) môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav.

(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí 
a) pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo pneumatika na núdzový dojazd,
b) pre terénne motorové vozidlo,[22])
c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu.16)

(3) Vodič motorového vozidla je povinný zabezpečiť splnenie podmienky podľa odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie možno predpokladať, že na trase, ktorou bude s motorovým vozidlom prechádzať, bude sa na vozovke nachádzať súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úprava návrhu zákona:
§ 38 Osobitosti premávky v zimnom období
(1) V období od 15.11 do 15.04, Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1[21]) môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav.

(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí 
a) pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo pneumatika na núdzový dojazd,
b) pre terénne motorové vozidlo,[22])
c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu.16)

(3) Vodič motorového vozidla je povinný nemusí zabezpečiť splnenie podmienky podľa odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie počasie možno predpokladať je si istý, že na trase, ktorou bude s motorovým vozidlom prechádzať,bude nebude sa na vozovke nachádzať súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza  ani ojedinele sneh, ľad, námraza a teploty nie sú a nebudú pod bodom mrazu. Ak vodič, zle odhadne situáciu alebo počasie sa zmení, je povinných vozidlo bezpečne odstaviť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po praktickej stránke ide o to isté, že ak je počasie v uvedenom období priaznivé, ako napríklad minulý rok, kedy sa na začiatku obdobia pohybovali teploty aj cez 15 stupňov Celzia, nemá význam pokutovať vodiča, ktorý sa na letných pneumatikách vybral na druhý koniec obce a svojím konaním nikoho neohrozil a ani neobmedzil.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu