reklama

Optimálne časovanie semaforov

Optimálne načasovanie semaforov je pomerne ťažká úloha a v dynamicky sa meniacom prostredí až nemožná. Inteligentných semaforov, ktoré by na základe automatického vyhodnotenia údajov z kamerového systému operatívne menili časovanie, zatiaľ na Slovensku takmer niet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Aktuálna mapa
Aktuálna mapa 

Aktuálna mapa" author=" " />

Dnes bežne používané indukčné senzory vo vozovke na detekciu obsadenia jazdných pruhov už na niektorých miestách nestačia a je aktuálne zamýšľať sa nad zdokonalením systému riadenia semaforov o generáciu ďalej. Svedčí aj email ktorý som dostal a zverejňujem ho v plnom znení...

Želám pekný deň,
napriek tomu, že som netušil, že by ma podobná problematika mohla zaujímať, Váš blog si pravidelne so záujmom čítam.

Jeden (možno bezvýznamný) tip..
svetelná križovatka, na ktorej čakajú autá idúce od Lamača a Dúbravky, odbáčajúce k lamačskému Tescu, pumpe OMV a McDonalds. Musia križovať hlavný ťah, ktorým idú od Patrónky autá smerom do Dúbravky, Lamača a diaľnicu na Malacky.. Z mne nepochopiteľného dôvodu sú semafory nastavené tak, že keď idem z Dúbravky do Tesca a čakám na červenej, v diaľke vidím, ako autá dostali červenú pri Mokrohájskej, aby mohli prejsť chodci. Minú ma posledné autá, ktoré na Mokrohájskej ešte stihli zelenú a nasleduje prázdna cesta. Ja mám celý čas červenú, napriek tomu, že jediná prekážka môjho odbočenia do Tesca sú (ne)idúce autá z Patrónky. Červená zostáva aj v momente, kedy sa v diaľke pri Mokrohájskej autá už pohýnajú, pretože dostali zelenú. No a finále? Rozbehnuté autá idúce od Patrónky, ktoré pri Mokrohájskej stáli na červenej iba kvôli chodcom, dostávajú pri McDonalds opäť červenú a až v tomto momente naskakuje zelená mne.

Výsledkom je fakt, že na najvyťaženejšom ťahu na severe Bratislavy sa počas špičky autá zdržujú o jednu červenú navyše, hoci by stačilo dať zelenú autám odbáčajúcim do Tesca vo chvíli, kedy autá na hlavnom ťahu púšťajú chodcov pri Mokrohájskej a autá na hlavnom ťahu by už za Mokrohájskou stáť nemuseli. Inými slovami, najvyťaženejší ťah na severe Bratislavy si dovoľuje luxus, kedy križovatkou minimálne 30 sekúnd neprechádza nikto a vzápätí ho zablokujú odbáčajúce autá, ktoré už dávno mohli byť preč a ťah by plynule pokračoval.

Keď som si tento problém všimol prvýkrát, napadlo mi, že sa jedná o takú absurdnú blbosť, že na to rýchlo niekto príde a napraví to. To bolo snáď už pred rokom :)

S pozdravom,
Daniel Feranec

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záver:
Iste nová technológia by bola riešením, ale keď sa chce dá sa určité zlepšenie dosiahnuť aj klasickým nastavením viacerých režimov časovania a ich prepínaním podľa hodiny v dni, pripadne aj dna v týždni, ale keď sa nechce, alebo o probléme nevie ...

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 053x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu