Stávalo sa to, že vodič auta bol na úrovni prostriedku kĺbového autobusu a vtedy vodič autobusu zapol ľavé smerové svetlo a ihneď vybočil vľavo. I keď vodič auta zastal, tak autobus nemohol pre svoje vybočenie zástavkový pruh opustiť. Vodič auta v jazde pokračovať nemohol, lebo mu bránila predná časť autobusu, cúvnuť nemohol lebo za nim boli ďalšie auta, bolo potrebné počkať kým sa uvoľní protismer. Takéto konanie malo za následok kontraproduktívne zdržanie všetkých účastníkov cestnej premávky.
Druhý problém s ktorým som sa stretával bol ten, že vodič autobusu zapol ľavé smerové svetlo hneď po príchode na zástavku, keď cestujúci ešte vystupovali a nastupovali. Prichádzajúci vodič za autobusom zastavil vozidlo ale nič sa nedialo, prišlo ďalšia auto, to zatrúbilo na predchádzajúce prečo nejde, predchádzajúcemu vodičovi došla trpezlivosť a išiel, lenže práve cestujúci donastupovali a vodič autobusu išiel tiež.
V tomto roku som nezaregistroval takýto problém, možno náhoda, možno učenie sa vodičov na oboch stranách.
Napríklad dnes. Išiel som po Miletičovej ulici a vodič trolejbusu potreboval vyjsť zo zástavky. Zapol ľavé smerové svetlo, ale počkal kým auto na jeho úrovni odíde preč. Ja som k trolejbusu len prichádzal a keďže trolejbus dával znamenie o zmene smeru jazdy, tak som zastavil vozidlo a umožnil trolejbusu výjdenie zo zástavkoveho pruhu.
Nič zvláštne bežné a predpisové správanie sa všetkých vodičov.
Čo hovorí o tomto 315/1996 ?
§ 22 Zastavenie a státie
(4) Vodič vozidla, ktoré zastavilo alebo stálo a opäť vychádza od okraja cesty alebo od chodníka, nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky. Pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Vodičovi autobusu verejnej hromadnej dopravy osôb alebo trolejbusu sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla. Vodič autobusu alebo trolejbusu pritom nesmie ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom.
Záver:
Funguje to len za základe ohľaduplnosti, vodiči autobusov dávajú znamenie len vtedy keď skutočne chcú zo zástavky vyjsť a počkajú aby vozidlá na ich úrovní odišli. Ostatní vodiči prichádzajúci k autobusu keď vidia úmysel vodiča signalizovaný ľavým smerovým svetlom, tak zastavia vozidlo, pripadne keď sú vo väčšej vzdialenosti len spomalia a umožnia autobusu zo zástavky bezpečne vyjsť.