reklama

Uzavierka Starého mosta - chyby v dopravnom značení

V piatok som išiel pozrieť, ako kompetentní zvládli dopravné značenie pri uzávierke Starého mosta. Namiesto pochvaly musím napísať kritiku a návrhy na opravy. K Starému mostu sa dá dostať od Starého mesta tromi cestami a z Petržalky dvomi cestami. Z týchto 5 ciest je dopravné značenie dobre zvládnuté len na jednej! Táto situácia má za následok to, že po moste chodí pomerne dosť osobných aut. Zväčša sú to cudzinci, ktorí nepoznajú slovenský jazyk a nevedia si preložiť text STARÝ MOST NEPREJAZDNÝ a sem tam sa niekto pozabudne, ale ani raz to nebolo z dobre označeného smeru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)
Obrázok blogu


Obr. 1. Celková situácia.

Príjazd od Vajanského nábrežia - dopravné značenie perfektné
Príjazd od Štúrovej ulice - dopravné značenie nedokonalé
Príjazd od Dostojevského radu - dopravne značenie katastrofálne a nebezpečné
Príjazd od Viedenskej ulice - dopravne značenie zmätočné
Príjazd od Jantárovej ulice - dopravne značenie nedomyslene

Obrázok blogu


Obr. 2. Označenie v križovatke od Vajanského nábrežia je prehľadné. Pod značkou hlavná cesta je zákaz odbočenia vpravo. Semafor má svetlo len šípka rovno a na zemi je šípka pre odbočenie zotretá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Obr. 3. Príjazd od Vajanského nábrežia z väčšej vzdielenosti. Informácia o neprejazdnosti Starého mosta je včas a primeraným spôsobom. Dopravne značenie v tomto smere považujem za ideálne zrealizované. Za pol hodinu pozorovania z tohto smeru nešlo jediné auto do zákazu.

Obrázok blogu


Obr. 4. Príjazd od Štúrovej ulice. Dopravné značenie je zrealizované ledabolo. O príkaz jazdy vľavo informuje len svetelná šípka semaforu. Keď semafor nebude svietiť tak vodič môže ísť aj rovno. Nebyť tam vodorovnej zábrany na označenie uzávierky, tak by vodiči húfne išli po pamäti rovno. Keďže nemáme dopravnú značku zákaz jazdy priamo . Navrhujem dať pod značku daj prednosť v jazde, dopravnú značku prikázaný smer jazdy vľavo C 4c, zábranu ponechať a vyznačiť jazdne pruhy vodorovným značením V9a, ľavý pruh vľavo a pravý vpravo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Obr. 5. Najhoršie je označený príjazd od Dostojevského radu. O povinnosti jazdy rovno informuje len svetelná šípka semaforu. Vodorovne značenie je po starom. Preto z tohto smeru sústavne vchádzali na most vodiči. K cti polícii, ktorá tam hliadkovala svedčí to že priestupky riešili len dohovorom. Navrhujem dať namiesto značky D 6a priechod pre chodcov značku B 23b zákaz odbočenia vľavo. Značku D 6a treba umiestniť pre priechod pre chodcov a nie až zaň.

Obrázok blogu


Obr. 6. Pohľad z väčšej diaľky, ktorý by mohol do situácie vniesť jasno, naopak vyvoláva ďalšie otázniky. Pribudla zvislá dopravná značka, ktorá informuje o tom, že všetky tri jazdné pruhy idú rovno, pričom na zemi i je jeden vľavo a dva rovno. Ak sa pozriete ďalej zbadáte na rovnakej úrovni vpravo informáciu o tom, že Starý most je neprejazdný a vľavo zákaz odbočenie vľavo. Zákaz odbočenia vľavo nie je na tom istom stĺpe pred križovatkou ako značka hlavná cesta alebo daj prednosť v jazde je myslený ako zákaz odbočenie mimo cesty napríklad k Umelke. Navrhujem tento zákaz premiestniť pod značku hlavná cesta obr. 5. a na ten stĺp dať značku priechod pre chodcov, pripadne ho aj posunúť pričom výškové umiestnenie značky je potrebné zladiť tak aby nezakrývala výhľad na semafor alebo iné značky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Obr. 7. Dopravná značka z prechádzajúceho obrázku o dvoch pruhoch rovno a tretieho len pre MHD, označenie jazdných pruhov viditeľné na tomto obrázku, domáci vodiči jazdiaci po pamäti a cudzí vodiči jazdiaci podľa značiek vytvárajú kolízie. Lebo z troch pruhov rovno sa nedá stlačiť v križovatke bez vodorovného značenia do dvoch.

Obrázok blogu


Obr. 8. Keď večer dali zábranu do ľavého pruhu, ktorý podľa zvislého značenie ide rovno a podľa vodorovného odbočuje doľava, spôsobili ešte väčšie kolízie, i keď znížili počet vozidiel odbočujúcich vľavo.

Obrázok blogu


Obr. 10. Takto to vyzeralo večer. Zahraniční vodiči išli podľa zvislého značenia, domáci podľa pamäti a vodorovného značenie, navyše v ľavom pruhu rovno bola zábrana. Výsledok boli, kolízie vytrubovanie a zbrzdenie premávky. Nájazd na Starý most z tohto smeru je priam diletantsky označený. Jazdne pruhy mali nechať po starom alebo ich označiť aj zvislým aj vodorovným značením jednotne, aspoň dočasným. Navrhujem zjednotiť vodorovné a zvislé dopravne značenie a zákaz odbočenia vľavo dať k značke hlavná cesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Obr. 11. Samotný nájazd na Starý most je označený dobre. Večer navyše pribudli aj zábrany aj prenosné dopravne značenie priamo zákaz vjazdu okrem MHD na hranici križovatky.

Obrázok blogu


Obr. 12. Od Viedenskej cesty nie je v križovatke zákaz odbočenia vľavo a ani prikázaný smer vpravo. Pokiaľ tam nestali policajti tak týmto smerom najčastejšie išli osobné autá. Navrhujem pod značku STOP dať značku zákaz odbočenia vľavo B 23b okrem MHD.

Obrázok blogu


Obr. 13. Pohľad z väčšej vzdialenosti prezrádza, že je tu informácia o tom že Starý most je neprejazdný a aj zákaz odbočenia vľavo okrem MHD, ale je kus pre križovatkou, z čoho vodiči (najmä zahraniční) usudzujú že ide o zákaz odbočenie mimo cesty pred križovatkou. Navrhujem ten zákaz presunúť do križovatky obr. 12.

Obrázok blogu


Obr. 14. Príkaz od Jantárovej ulice pre odbočkou na Krasovského je tiež nedomyslený. Najprv je tu zákaz odbočenia vľavo. Ale keďže je to pred križovatkou tak ide o zákaz odbočenia mimo cesty. Ďalej vidno označenie jazdných pruhov vľavo a rovno.

Obrázok blogu


Obr. 15. Keď vodič prichádza k značke D53 jazdne pruhy pred križovatkou javí sa tato značka preškrtnutá teda neplatná. Môžem povedať, že je to dôsledok použitia neadekvátnej lepiacej pásky a to preškrtnutie sú stopy jej lepidla, ktoré vidieť lepšie než bolo vidieť samotnú pásku. Takže vodiči pokračujú v jazde aj rovno.

Obrázok blogu


Obr. 16. Následne sa vodiči dostanú k značke zákaz vjazdu okrem MHD ale už je tu plná čiara a otáčať sa nemožno, preto pokračujú ďalej.

Obrázok blogu


Obr. 17. Na záver sa vodiči dostanú do neriešiteľnej situácie. Doľava k Dunaju odbočiť nesmú, môže len MHD a rovno ísť nesmú zase môže isť len MHD. Navrhujem zákaz odbočenia vľavo zameniť za na C4 c prikázaný smer odbočenia vľavo okrem MHD a zákazy na predchádzajúcich dvoch obrázkoch zrušiť.

Obrázok blogu


Obr. 18. Samotné označenie zákazu vjazdu na most okrem MHD je zhodný ako na druhej strane ale značky sú navzájom voči obrázku 11 prehodené.

Záver:
Stalo sa presne to čo som predpokladal. Na označení uzávierky Starého mosta si nedali záležať. Ešte že sú sviatky a policajti trpezliví.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu