Obr. 1. Celková situácia.
Príjazd od Vajanského nábrežia - dopravné značenie perfektné
Príjazd od Štúrovej ulice - dopravné značenie nedokonalé
Príjazd od Dostojevského radu - dopravne značenie katastrofálne a nebezpečné
Príjazd od Viedenskej ulice - dopravne značenie zmätočné
Príjazd od Jantárovej ulice - dopravne značenie nedomyslene
Obr. 2. Označenie v križovatke od Vajanského nábrežia je prehľadné. Pod značkou hlavná cesta je zákaz odbočenia vpravo. Semafor má svetlo len šípka rovno a na zemi je šípka pre odbočenie zotretá.
Obr. 3. Príjazd od Vajanského nábrežia z väčšej vzdielenosti. Informácia o neprejazdnosti Starého mosta je včas a primeraným spôsobom. Dopravne značenie v tomto smere považujem za ideálne zrealizované. Za pol hodinu pozorovania z tohto smeru nešlo jediné auto do zákazu.
Obr. 4. Príjazd od Štúrovej ulice. Dopravné značenie je zrealizované ledabolo. O príkaz jazdy vľavo informuje len svetelná šípka semaforu. Keď semafor nebude svietiť tak vodič môže ísť aj rovno. Nebyť tam vodorovnej zábrany na označenie uzávierky, tak by vodiči húfne išli po pamäti rovno. Keďže nemáme dopravnú značku zákaz jazdy priamo . Navrhujem dať pod značku daj prednosť v jazde, dopravnú značku prikázaný smer jazdy vľavo C 4c, zábranu ponechať a vyznačiť jazdne pruhy vodorovným značením V9a, ľavý pruh vľavo a pravý vpravo.
Obr. 5. Najhoršie je označený príjazd od Dostojevského radu. O povinnosti jazdy rovno informuje len svetelná šípka semaforu. Vodorovne značenie je po starom. Preto z tohto smeru sústavne vchádzali na most vodiči. K cti polícii, ktorá tam hliadkovala svedčí to že priestupky riešili len dohovorom. Navrhujem dať namiesto značky D 6a priechod pre chodcov značku B 23b zákaz odbočenia vľavo. Značku D 6a treba umiestniť pre priechod pre chodcov a nie až zaň.
Obr. 6. Pohľad z väčšej diaľky, ktorý by mohol do situácie vniesť jasno, naopak vyvoláva ďalšie otázniky. Pribudla zvislá dopravná značka, ktorá informuje o tom, že všetky tri jazdné pruhy idú rovno, pričom na zemi i je jeden vľavo a dva rovno. Ak sa pozriete ďalej zbadáte na rovnakej úrovni vpravo informáciu o tom, že Starý most je neprejazdný a vľavo zákaz odbočenie vľavo. Zákaz odbočenia vľavo nie je na tom istom stĺpe pred križovatkou ako značka hlavná cesta alebo daj prednosť v jazde je myslený ako zákaz odbočenie mimo cesty napríklad k Umelke. Navrhujem tento zákaz premiestniť pod značku hlavná cesta obr. 5. a na ten stĺp dať značku priechod pre chodcov, pripadne ho aj posunúť pričom výškové umiestnenie značky je potrebné zladiť tak aby nezakrývala výhľad na semafor alebo iné značky.
Obr. 7. Dopravná značka z prechádzajúceho obrázku o dvoch pruhoch rovno a tretieho len pre MHD, označenie jazdných pruhov viditeľné na tomto obrázku, domáci vodiči jazdiaci po pamäti a cudzí vodiči jazdiaci podľa značiek vytvárajú kolízie. Lebo z troch pruhov rovno sa nedá stlačiť v križovatke bez vodorovného značenia do dvoch.
Obr. 8. Keď večer dali zábranu do ľavého pruhu, ktorý podľa zvislého značenie ide rovno a podľa vodorovného odbočuje doľava, spôsobili ešte väčšie kolízie, i keď znížili počet vozidiel odbočujúcich vľavo.
Obr. 10. Takto to vyzeralo večer. Zahraniční vodiči išli podľa zvislého značenia, domáci podľa pamäti a vodorovného značenie, navyše v ľavom pruhu rovno bola zábrana. Výsledok boli, kolízie vytrubovanie a zbrzdenie premávky. Nájazd na Starý most z tohto smeru je priam diletantsky označený. Jazdne pruhy mali nechať po starom alebo ich označiť aj zvislým aj vodorovným značením jednotne, aspoň dočasným. Navrhujem zjednotiť vodorovné a zvislé dopravne značenie a zákaz odbočenia vľavo dať k značke hlavná cesta.
Obr. 11. Samotný nájazd na Starý most je označený dobre. Večer navyše pribudli aj zábrany aj prenosné dopravne značenie priamo zákaz vjazdu okrem MHD na hranici križovatky.
Obr. 12. Od Viedenskej cesty nie je v križovatke zákaz odbočenia vľavo a ani prikázaný smer vpravo. Pokiaľ tam nestali policajti tak týmto smerom najčastejšie išli osobné autá. Navrhujem pod značku STOP dať značku zákaz odbočenia vľavo B 23b okrem MHD.
Obr. 13. Pohľad z väčšej vzdialenosti prezrádza, že je tu informácia o tom že Starý most je neprejazdný a aj zákaz odbočenia vľavo okrem MHD, ale je kus pre križovatkou, z čoho vodiči (najmä zahraniční) usudzujú že ide o zákaz odbočenie mimo cesty pred križovatkou. Navrhujem ten zákaz presunúť do križovatky obr. 12.
Obr. 14. Príkaz od Jantárovej ulice pre odbočkou na Krasovského je tiež nedomyslený. Najprv je tu zákaz odbočenia vľavo. Ale keďže je to pred križovatkou tak ide o zákaz odbočenia mimo cesty. Ďalej vidno označenie jazdných pruhov vľavo a rovno.
Obr. 15. Keď vodič prichádza k značke D53 jazdne pruhy pred križovatkou javí sa tato značka preškrtnutá teda neplatná. Môžem povedať, že je to dôsledok použitia neadekvátnej lepiacej pásky a to preškrtnutie sú stopy jej lepidla, ktoré vidieť lepšie než bolo vidieť samotnú pásku. Takže vodiči pokračujú v jazde aj rovno.
Obr. 16. Následne sa vodiči dostanú k značke zákaz vjazdu okrem MHD ale už je tu plná čiara a otáčať sa nemožno, preto pokračujú ďalej.
Obr. 17. Na záver sa vodiči dostanú do neriešiteľnej situácie. Doľava k Dunaju odbočiť nesmú, môže len MHD a rovno ísť nesmú zase môže isť len MHD. Navrhujem zákaz odbočenia vľavo zameniť za na C4 c prikázaný smer odbočenia vľavo okrem MHD a zákazy na predchádzajúcich dvoch obrázkoch zrušiť.
Obr. 18. Samotné označenie zákazu vjazdu na most okrem MHD je zhodný ako na druhej strane ale značky sú navzájom voči obrázku 11 prehodené.
Záver:
Stalo sa presne to čo som predpokladal. Na označení uzávierky Starého mosta si nedali záležať. Ešte že sú sviatky a policajti trpezliví.