Obmedzenie šírky vozidiel pre ľavý jazdný pruh je na 2,0 metra, s presnosťou definície na 10 cm. Zo zaokrúhľovania na rovnaký rád ako je predpis je zrejme, že ešte šírku 2,049..9 metra je možné akceptovať, ale viac nie.
Obr. 1. Pravý jazdný pruh je bez šírkového obmedzenia a ľavý jazdný pruhu má obmedzenie pre vozidla od šírky 2,0 metra..
Obr. 2. Ľavý pruh na diaľnici je doplnený aj o samostatne značky B 23 - Zákaz vjazdu vozidiel, ktorých šírka presahuje vyznačenú hranicu. Pričom výklad dopravnej značky v 9/2009 Z. z. hovorí: (23) K značke č. B 23: Značka Zákaz vjazdu vozidiel, ktorých šírka presahuje vyznačenú hranicu (č. B 23) zakazuje vjazd vozidlám, ktorých skutočná šírka presahuje vyznačenú hranicu, pričom rozhodujúca je okamžitá šírka vozidla vrátane nákladu.
Obr. 3. Klasické vyobrazenie rozmerov vozidla. Jedna šírka bez zrkadiel a jedna vrátane zrkadiel. Pritom čo je zapísane v technickom osvedčení o evidencii vozidla je ďalšia záhada, niekde je to tak, niekde naopak. Obrázok pochádza z www.audi.sk a ide o model AUDI Q7.
Záver:
Odhadujem, že policajti nebudú na diaľnici zastavovať auta a merať ich, ak tak, pri inej kontrole pozrú do osvedčenia. Reálne meranie ak bude, tak pri dopravných nehodách.
Vozidla, ktoré majú okamžitú šírku viac ako 2 metre, čo je vrátane zrkadiel a vrátane nákladu, by nemali ísť v ľavom pruhu, hoci samotný jazdný pruh je o niečo širší.
Až teraz som pochopil, prečo v Nemecku býva obmedzená šírka vozidiel väčšinou na 2,2 metra a keď je niekde šírka len 2,0 metra, tak väčšie osobne autá idú vzorov v pravom jazdom pruhu. Stavím sa, že veľa vodičov u nás ani netuší ako široké auto má.