Pre vodičov je úsek nepríjemný z toho dôvodu, že ak chcú ísť rovno, tak sa musia držať vľavo ešte pred čerpacou stanicou, kde pruh pri hustejšej premávke zvyčajne už stojí. Neskôr sa do toho miešajú autá od čerpacej stanice a z Junáckej ulice, ktoré chcú ísť vľavo do prázdneho pruhu cez stojacie vozidlá, ktorých vodiči chcú ísť rovno. Keď na semaforoch naskočí zelená tak autá idú pomerne rýchlo, vtedy stačí najmenšia nepozornosť, nesprávne vyhodnotenie posunku a už škrípu plechy.
Ďalšie podrobnosti a obrázok je od čitateľa zhodou okolností tiež menom Jozef.
Zhruba presne pred rokom sa v Bratislave na križovatke Bajkalská - Junácka stala dopravná nehoda kde prišla o život dôchodkina s malým dieťaťom. Články o nešťastí: 1, 2. Donedávna tam bol aj kríž s vencom.
Bajkalská ulica v smere od Troch Veži ( smerom k Vajnorskej ). V tom úseku je cesta s dvoma pruhmi jedným smerom, ktorá sa rozširuje o ďalší pruh, ktorým sa odbočuje doľava na Vajnorskú. Od protismeru je oddelená trávnatým deliacim pasom, cez ktorý sú urobene 2 asfaltové prechody ale na ceste nie sú žiadne prechody pre chodcov.
Obr.1. Prekreslenie situácie do leteckej snímky. Letecký snímok, ktorý slúži ako podklad pre kresbu je publikovaný so súhlasom vlastníka autorských práv © EUROSENSE . Lokalitu je vidieť aj cez GoogleMaps .
Prednedávnom bola v tomto úseku robená nejaká rekonštrukcia - asi podzemne potrubne vedenia. Momentálne sa stredový pas upravuje, zarovnáva zem a bude sa pravdepodobne vysievať trávnik, keďže pri rekonštrukcii bol zničený.
Problém ale je že tie prechody cez stredový pas ostávajú. To znamená, že aj keď cez cestu nie sú žiadne prechody pre chodcov, chodci tam budú aj naďalej prebiehať a keďže sa jedna o 2-3 prúdovú cestu jedným smerom a v opačnom smere o 3 prúdovú cestu je tu dosť veľké riziko že takéto nehody sa budú stavať aj naďalej, hlavne ak začnú ľudia bývať v 3 vežiach a teda premávka sa ešte viac zahusti.
Podľa mňa by sa hneď pri ceste ( z jednej aj druhej strany ) malo urobiť zábradlie aby sa zabránilo takýmto prechodom cez cestu - hlavne ak prechod pre chodcov je o par metrov ďalej pri semaforoch.
Jozef.
Záver:
O niektorých chodcoch je známe, že radšej položia život ako by mali stratiť minútu chôdzou k riadenému priechodu pre chodcovu a minútu chôdzou naspäť. Bohužiaľ aj o projektantoch a správcov komunikácií je známe, že pri rekonštrukciách nepozerajú na súvislosti a potreby chodcov prehliadnu alebo ignorujú.
Článok ako podnet podstupujem na Magistrát a o odpovedi budem informovať.
Doplnené 24.8.2009 17:00 aktuálny stav:
Obr. 2. Prechod len cez stredný pas bez pokračovania na jednu alebo druhú stranu.
Obr. 3. O niekoľko metrov ďalej ďalší prechod cez stredný pas bez pokračovania..
Obr. 4. Na úkor stredného pasu je potrebné predĺžiť pruh na odbočovanie vľavo a na otáčanie sa. Ak tam má byt priechod pre chodcov tak treba spraviť z dvoch prechodov cez stredný pas len jeden a je potrebné vyznačiť ho aj na ceste vodorovným aj zvislým značením. Ak chodci tadiaľ nemajú chodiť tak treba zábradlie rozšíriť a znemožniť im prechod. Aktuálny stav svedčí o neriešení problematiky dopravnej bezpečnosti na tomto mieste.