Zákon 25/2007 o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií zadefinoval, že mýtu podliehajú vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 t alebo jazdnými súpravami s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony určenými na prepravu tovaru a motorovými vozidlami umožňujúcimi prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča po úhrade mýta za užívanie týchto vymedzených úsekov ciest.
Táto definícia je nejednoznačná a veľa vodičov sa domnievalo, že pre stavebné stroje povinnosť mýta neplatí, lebo platí len pre prepravu tovaru a prepravu osôb autobusmi.
Aby sa situácia vyjasnila vydalo Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikáciíusmernenie, kde vysvetlilo, že pod termínom "prepravu tovaru" treba chápať nie fyzickú prepravu tovaru ale vozidlá kategórie N - nákladné vozidlá a pod termínom prepravy osôb treba chápať kategóriu vozidiel M - osobné vozidlá.
Číže ak vozidlo je kategórie N a vrátane prívesu má maximálnu prípustnú hmotnosť nad 3,5 tony je povinné mať palubnú jednotku. Keď má vozidlo 3,5 tony a menej je povinnosť označiť ho diaľničnou nálepkou.
U kategórie M do 3,5 tony vrátane prívesu je povinnosť označiť vozidlo diaľničnou nálepkou. U kategórii vozidiel určených na prepravu viac ako deviatich osôb je povinnosť používať palubnú jednotku.
Situácia u vozidiel kategórie M nad 3,5 tony, určených na prepravu menšieho počtu osôb ako 9 nie je riešená ani diaľničnou nálepkou, lebo tá je len do 3,5 tony a ani palubnou jednotkou, lebo tá je až pre prepravu viac ako 9 osôb, navyše tuto kategóriu nezohľadnila ani vláda vo svojom nariadení kde určila sadzbu mýta za prejdený kilometer.
Bohužiaľ spoločnosť SkyToll tento stav ignoruje a nie je schopná ani vysvetliť ako vodič vozidla N1 povie palubnej jednotke či momentálne má príves pripojený alebo odpojený, čim prechádza medzi kategóriami do a nad 3,5 tony. Viac sa dozvietev článku, ktorý som napísal na základe dnešnej skúsenosti.