26/2010 Z.z. Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 529/2009 Z. z., ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta v znení vyhlášky č. 10/2010 Z.z.
27/2010 Z.z. Vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 388/2009 Z.z., ktorou sa vydáva Mýtny poriadok v znení neskorších predpisov
30/2010 Z.z. Zákon ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 98/2004 Z.z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov
31/2010 Z.z. Zákon ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2007 Z.z. o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
V sumáre to znamená, že od 1.2.2010 platí:
- zníženie spotrebnej dane na naftu
- mýto sa platí len za prejazdený a nie načatý mýtny úsek
- jedna jazda môže byť prerušená až na 46 hodín
- zmeny v zozname spoplatnených úsekov
- zníženie pokuty za nesprávne nastavenú palubnú jednotku
Záver:
Za najzávažnejšiu zmenu považujem zmenu filozofie spoplatnenia mýtnych úsekov. Doteraz bol spoplatnený niekoľko kilometrový úsek, hoci vozidlo prešlo z neho len zanedbateľnú časť, navyše každé otočenie do protismeru malo za následok ďalšie spoplatnenie celého úseku. Tranzitným dopravcom to nevadilo, ale dopravcovia realizujúci zásobovanie v obciach, ktorí jazdia tam a naspäť, boli viacnásobne spoplatnení a nečudo, že požadovali platiť len za reálne odjazdenú trasu. Teraz to bude tak, že mýtny úsek sa spoplatní až vtedy, keď ho vozidlo prejde celý. U tranzitných dopravcov to nepredstavuje žiadnu zmenu, ale pre lokálnych dopravcov to má veľký význam.