reklama

Chlieb v motore auta

Zážitky vodičov z ciest podvedome kategorizujem na: bežné, menej bežné, výnimočné, nepravdepodobné, nereálne a také, ktoré som zažil osobne. Jeden z takýchto neuveriteľných zážitkov sa mi pritrafil včera.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Včera som mal dohodnuté v Slovenskom rozhlase nahrávanie materiálu o elektronickom výbere mýta. Keďže doteraz som vždy prišiel načas a tento krát som 5 minút meškal, redaktor sa spýtal či sa mi niečo stalo s autom. Odpovedalo som pravdivo: "áno, mal som v motore auta chlieb a podcenil som to". Po tejto odpovedi, na základe výrazu tváre redaktora, som zaváhal, či nejaké nahrávanie vôbec bude. Ale poďme po poriadku.

Pred tromi rokmi.
Mal som auto v servise na pravidelnej prehliadke a technik pred odovzdávaním vozidla mi hovorí: v motore auta ste mali dva krajce chleba! Vo valcoch? Nie vo valcoch ale v motorovej časti a nechali sme ich tam aby ste to videli. Naozaj, na boku motorovej časti boli dva kusy chleba ako zo školskej desiatej. Dobre sa na tom pobavilo cele osadenie autoservisu. Uzatvorili sme to tak, že niekto si z niekoho vystrelil a počas opravy mu podstrčil chlieb do motora.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred tromi týždňami.
Išiel som doliať vodu do ostrekovačov a znova krajec chleba v motore, hneď vedľa hrdla nádržky ostrekovača. Vytiahol som fotoaparát a odfotil ho. Našiel som na ňom stopy po nejakom zvierati a z toho som usúdil, že zrejme nejaké zviera si tam spravilo skrýšu. Ešte som uvažoval nad tým, že možno robím nákladne taxi a dopravujem potraviny, ktoré si zvieratá takto posielajú. Čiže nielen ľudia využívajú IAD.

Obrázok blogu


Obr. 1. Krajec chleba na hrdle nádržky ostrekovača.

Obrázok blogu


Obr. 2. Zbytky chleba na nádržke od posilňovača riadenia.

Včera.
Cestou do rozhlasu, presne na nábreží sa ozval z motora auta buchot. Výsledkom bol rozsvietený text palubného počítača "nedobíja - zájdite do servisu". Podľa buchotu a oznamu som usúdil, že došlo k roztrhnutiu klinového remeňa. Keďže autobatériu mám pomerne novú a plne nabitú, usúdil som, že k budove rozhlasu určite dôjdem aj bez dobíjania. Tam zaparkujem a po skončení nahrávania pôjdem kúpiť nový klinový remeň alebo si zavolám odtiahnutie auta do servisu. Otvoril som kapotu a neveril čo vidím. Motor auta v oblasti kde mal byť klinový remeň, bol posiaty chlpmi a niekde aj krvou. Hneď mi došlo čo sa stalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nejaká zviera nielen, že si spravilo z môjho auta skrýšu ale pravdepodobne sa chodilo k motoru aj zohrievať a možno, že v týchto mrazivých dňoch tam aj nocovalo. Keď som naštartoval, tak bolo tam. Po 10 minútach jazdy sa motor zohrial a zviera chcelo utiecť, lenže zachytil ho krútiaci sa klinový remeň, ktorý spája hriadeľ motora, obehové čerpadlo a alternátor.

Obrázok blogu


Obr. 3. Kladky, kde je za normálnych okolnosti klinový remeň.

Obrázok blogu


Obr. 4. Alternátor a chlpy zvieraťa.

Obrázok blogu


Obr. 5. Zbytky z klinového remeňa a chlpy zvieraťa.

Záver:
Čo to bolo za zviera zatiaľ neviem, možno mačka, zajac, pes alebo niečo podobné. V každom prípade to zviera nepoznalo zásady bezpečnosti pri práci s točivými strojmi a zrejme nevedelo, že klinovému remeňu sa treba vyhýbať, lebo človeku je schopný odtrhnúť ruku a nieto malému zvieraťu. Som zvedavý, čo mi povedia v autoservise a hlavne ako chápavo sa na mňa budú pozerať v poisťovni, kde ja auto poistne bez spoluúčasti, keď im budem rozprávať tento príbeh, že vinníkom škodovej udalosti je zviera v motore auta, ktoré si tam okrem iného spravil aj sklad chleba.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu