O problematike uprednostňovania MHD - (mestská hromadná doprava) pred IAD - (individuálna automobilová doprava) a opačne, som napísal veľa. Osobne obhajujem slobodný výber dopravného prostriedku a kritizujem snahy niektorých jednotlivcov alebo záujmový skupín o úmyselne znevýhodňovanie alebo ekonomické znemožnenie používania IAD.
Treba si totiž uvedomiť, že MHD neprepravuje náklad, nepremáva vždy a nepremáva všade. Navyše výkon MHD je forma podnikania a podnikateľ či už súkromný alebo obecný, musí a bude robiť len veci ziskové, prípade aspoň rentabilné.
Preto návrhy zrušiť povinnosť aspoň jedného garážového alebo parkovacieho miesta na novo stavaný byt, s cieľom núteného využívania MHD považujem za absurditu.
Taktiež za absurditu považujem plošné zavedenie poplatku za parkovanie v miestach kde je dostatok parkovacích kapacít. Tam kde je väčší dopyt po parkovacím miestach, tam by mal byť prijateľný poplatok, ktorý by sa použil na výstavbu nových parkovacích miest a bol by len do doby pokiaľ je ich nedostatok.
Návrhy obmedzovať IAD v plynulosti dopravy ďalšia absurdita. Som za to, dávať hromadnej doprave (nielen MHD) prednosť, ale nie bezdôvodným úmyselným zdržaním IAD. Treba priepustnosť cestnej infraštruktúry korigovať tak aby bola dostatočná pre oba druhy dopravy.
Aktuálny problém z Banskej Bystrice poukazuje na to, že spoliehať sa len na MHD je jednoznačne zlé riešenie. Prevádzkovateľ MHD zrušil linku do vyššie položenej časti mesta pre nerentabilnosť a tak asi 500 ľudí z lokality Gerinar je odkázaných len na IAD. Ak sa spoliehali len na MHD, tak im zostáva len taxi alebo dlhá chôdza peši, najčastejšie po strmých schodoch. Viac v článkuObyvatelia Graniara: Zrušili im jediný autobus, musia chodiť peši.
Som zvedavý, ako sa k tomu problému postavia radikálni, nekritickí obhajcovia MHD, ktorých zmyslom je potlačenie možností IAD.