Obr. 1. Schematické znázornenie lokálne upravenej maximálnej povolenej rýchlosti - modrá čiara. Plný kruh začiatok. Preškrtnutý kruh koniec. Diaľnica z tunela Sitina smerom na most Lafranconi - zelená čiara. Výjazd z diaľnice do úseku z lokálne upravenou maximálnou povolenou rýchlosťou - červená čiara. Chýbajúca značka maximálnej povolenej rýchlosti - červený prázdny kruh. (mapový podklad eurosense) .
Obr. 2. Začiatok lokálne definovanej maximálnej povolenej rýchlosti na 70 km/hod.
Obr. 3. Výjazd z diaľnice ako tretí jazdný pruh.
Obr. 4. Zníženie počtu jazdných pruhov. Je alebo nie je to križovatka kde končí platnosť predchádzajúcej lokálnej úpravy maximálnej povolenej rýchlosti?
Obr. 5. Koniec lokálne upravenej maximálnej povolenej rýchlosti.
Obr. 6. Úsek od výjazdu z diaľnice až po obr. 5. je obľúbené miesto na meranie rýchlosti.
Obr. 7. Zrejme každého zaujíma či kontrolujú dodržiavanie rýchlosti 50 km/hod alebo 70 km/hod.
Záver:
Len z prižmúrením očí možno konštatovať, že úprava maximálnej povolenej rýchlosti platí od obr.1 po obr.5, ale aj tak vozidla prichádzajúce z diaľnice sa o lokálne upravenej maximálnej povolenej rýchlosti nemajú ako dozvedieť, čo v prípade zvýšenie rýchlosti nie je kritické . Na to aby dobrý zámer bol dotiahnutý do konca - zvýšenie maximálnej povolenej rýchlosti tam kde chodcov niet, je potrebné pridať ešte jednu dopravnú značku tesne za výjazd z diaľnice.