reklama

Neodôvodnené vyberanie pokút alebo nesprávny výklad zákona 2

Po úvodnom článku o vyberaní pokút u jazdných súprav do 3,5 tony za údajne chýbajúce nálepku pre prívesne vozíky, ako prvé odpovedalo Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií. Za rýchlu, presnú a jednoznačnú odpoveď si dovoľujem poďakovať pracovníkom ministerstva dopravy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Nálepka pre prípojné vozidla O1 a O2 sa používa len keď max. prípustná hmotnosť jazdnej súpravy je nad 3,5 tony
Nálepka pre prípojné vozidla O1 a O2 sa používa len keď max. prípustná hmotnosť jazdnej súpravy je nad 3,5 tony 

Odpoveď Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR:

Vec: Sprístupnenie informácií

Na základe Vašej žiadosti zo dňa 21. 7. 2010 v zmysle zákona 211/2000 Z .z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov Vám sprístupňujeme informáciu, ktorú nám postúpila sekcia cestnej dopravy a pozemných komunikácií.

Platná legislatíva je v tejto súvislosti úplne presná a dvojaký výklad tak neumožňuje.

Nariadenie vlády č. 427/2008 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška úhrady za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a ciest pre motorové vozidlá pre vozidlá do 3,5 t v § 1 stanovuje úhradu za rôzne druhy nálepiek za dvojstopové motorové vozidlá alebo jazdné súpravy s celkovou hmotnosťou do 3,5 t. Taktiež vyhláška MDPT SR č. 547/2009 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob označenia úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, ktorých užívanie podlieha úhrade, vzor nálepky a spôsob jej umiestnenia na motorovom vozidle v znení neskorších predpisov v § 3 rozlišuje dva druhy nálepiek, z čoho jeden druh je nálepka pre motorové vozidlá a jazdné súpravy s celkovou hmotnosťou do 3,5 t.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z vyššie uvedeného vyplýva, že nálepka určená pre vozidlá do 3,5 t je určená aj pre jazdné súpravy tvorené motorovým vozidlom a prípojným vozidlom ak ich celková hmotnosť nepresiahne 3,5 t. 

Ak hmotnosť jazdnej súpravy presiahne 3,5 t, v takom prípade je vodič povinný zakúpiť si nálepku na prípojné vozidlo.

S pozdravom

 Ing. Eva Benešová
 riaditeľka odboru komunikácie

Čo z odpovedi vyplýva?

Podľa výkladu MDPT, ktoré je garantom tejto konkrétnej legislatívy, je vec jednoznačná.

Rozhoduje maximálna prípustná hmotnosť ťažného vozidla M1 alebo N1 respektíve v terénnej variante M1G a N1G v súčte s maximálnou prípustnou hmotnosťou prípojného vozidla O1 alebo O2. Ak je do 3,5 tony, vrátane, potom je vozidlo povinné mať na diaľniciach a rýchlostných komunikáciách známku/nálepku pre vozidlá a jazdné súpravy do 3,5 tony.
Iba v prípade, že maximálna prípustná hmotnosť prekročí 3,5 tony, čiže nie okamžité zaťaženie, ale súčet údajov z technických osvedčení jednotlivých vozidiel, tak len vtedy je povinnosť aby ťažné vozidlo malo aj dodatkovú známku/nálepku pre prípojné vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ministerstvo vnútra odpovedalo tiež veľmi rýchlo. Potvrdili, že žiadosť dostali, ale potrebné informácie nemajú, preto ju podstupujú Prezídiu policajného zboru.

Vážený pán,
oznamujeme Vám, že dňa 21. júla 2010 sme postúpili Vašu žiadosť v zmysle § 15, ods. 1 zák. č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám Prezídiu Policajného zboru SR, z toho dôvodu, že predmetnú informáciu nemáme k dispozícii.
Lehota na vybavenie Vašej žiadosti začína plynúť dňom, kedy prezídiu bolo naše postúpenie doručené

S pozdravom

Ing. Michal Salenka,
komunikačný odbor kancelárie ministra vnútra SR

Záver:
Výklad Ministerstva dopravy a dopravných analytikov sa zhoduje. Teraz zostáva vyriešiť záležitosť s pokutovaním vodičov, či ide o nesprávny výklad, respektíve nevedomosť radového policajta alebo niekoho vyššie, prípadne, či všetci vodiči, ktorí informovali pána Bazovského o pokutovaní v predmetnej veci, mali maximálnu prípustnú hmotnosť jazdnej súpravy nad 3,5 tony a pokutu dostali zaslúžene. Preto som zvedavý na stanovisko z Prezídia policajného zboru, ktoré podľa môjho odhadu postúpi žiadosť ďalej, smerom k Mýtnej polícii.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu