Je policajtov na cestách viac alebo menej?

Autor: Jozef Drahovský | 9.1.2011 o 13:30 | Karma článku: 6,21 | Prečítané:  2086x

Ministerstvo vnútra zatiaľ nezverejnilo oficiálne štatistiky nehodovosti za minulý rok, ale z toho čo sa publikovalo, je zrejmých niekoľko vecí. Ďalšie zostávajú zatiaľ v oblasti dohad a príprave následných analýz. Všeobecne je známe len to, že nielen dopravná polícia sa snažila znížiť počet usmrtených a našich cestách z 610 aspoň na 305, čo je záväzok v rámci EU.

Od roku 2002 do roku 2007 Slovensko len prešľapovalo len na jednom mieste, potom začala zmena k lepšiemu. Prvý polrok roku 2010 dopadol veľmi dobre a vyzeralo to, že sa ciel podarí splniť. Druhý polrok už nebol tak ideálny ako prvý a podľa predbežných informácii zomrelo v roku 2010 na našich cestách 346 ľudí, čo je takmer toľko isto ako minulý rok, kedy Slovensko dosiahlo v rámci Európy jedinečné výsledky v znížení počtu usmrtených na cestách z 558 na 347.

 


Tab. 1. Predbežné údaje od roku 2002 do 2010

Sú výsledky za rok 2010 neúspech alebo neúspech?  V každom prípade výsledky za rok 2010 sú úspechom a nejedna krajina ich bude Slovensku závidieť.

V súčasnosti sa vynára otázka, prečo aj druhý polrok 2010 nebol tak úspešný v porovnaní s prvým polrokom? Na nehodovosť vplýva viacero faktorov. Jedným z nich je aj správanie vodičov. V tejto súvislosti som sa pre niektoré média vyjadri, že v niektorých mesiacoch druhého polroka bol badať citeľný pokles intenzity policajných kontrol na cestách. Rozprával som sa na túto tému z viacerými vodičmi a konštatovali si to tiež. Ubudlo aj sťažnosti čitateľov na policajtov za meranie na prekvapivých miestach.

Všimol som si, že  sobotné vydanie SME prinieslo článok, v ktorom hovorkyňa Policajného prezídia Denisa Baloghová uviedla, že „Dopravných policajtov na cestách neubudlo“.

Všeobecne je známe, že po voľbách a výmene vlády došlo k organizačným zmenám aj v rezorte Ministerstva vnútra, niektorí policajti odišli do výsluhového dôchodku, niektorí dostali iné funkcie, tieto zmeny neobišli ani dopravnú políciu. K tom negatívne prispel aj dobre mienený článok, ale nie so šťastne zvoleným nadpisom. "Lipšic chce stiahnuť policajtov z ciest: Pokuta vám príde poštou"

Vhodnejší názov by bol napríklad: "Okrem policajtov budú na cestách dohliadaj aj kamery. Osobne som za používanie elektroniky v doprave. Dnešné zariadenia dokážu nielen merať rýchlosť, dostup, rozsvietenie predpísaného osvetlenia a aj bez zásahu človeka vedia vystaviť pokutu a poslať vlastníkovi vozidla, alebo priamo aj vodičovi, ktorému bolo vozidlo zverené, ale dokážu aj vyhodnocovať priepustnosť ciest a tieto informácie posielať ďalej, tak aby si vodičom umožnili optimalizovať trasu.

Všetky zmeny a informácie počas roka 2010 prispeli podľa mňa k tomu, že niektorí vodiči prestali byť tak ostražití a výsledok nedal na seba dlho čakať. K tomu sa pridali aj viaceré tragické nehody mladých ľudí, najmä pod vplyvom alkoholu, vracajúci sa nadranom z diskoték.

Pri počte policajtov na cestách nie je rozhodujúci absolútny počet policajtov u dopravnej polície, ale subjektívny pocit vodičov.

Preto mám otázku na čitateľov, či ste v priebehu jednotlivých mesiacov roka 2010 postrehli nejakú zmenu v počte dopravných policajtov na cestách, alebo v intenzite dopravných kontrol či už v policajných alebo v civilných autách?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?