Nedostatok parkovacích miest a vytváranie nepriateľa

Autor: Jozef Drahovský | 10.5.2011 o 6:36 | (upravené 11.5.2011 o 23:50) Karma článku: 8,35 | Prečítané:  2721x

V Bratislave je nedostatok parkovacích miest, je to spôsobené zlyhaním vedenia mesta v minulosti pri tvorbe koncepcie rozvoja mesta a zlyhaním vedenia mesta v súčasnosti, keď posledné voľné miesta vrátane existujúcich parkovísk predávajú na ďalšie zahusťovanie. Napríklad v Petržalke je situácia veľmi zlá a namiesto jej riešenia sa vytvára nepriateľ, ktorý akože za to môže.

Z mailu čitateľa:
Chcem sa spýtať na parkovanie malých nákladných automobilov do 3,500 tony, využívajú sa na podnikanie a je ich každý deň viac a viac na parkoviskách. Osobne automobily musia ustúpiť lebo pán podnikateľ musí parkovať tiež. Pritom na parkovisku má ďalšie auto na súkromné účely. Tieto auta by mali parkovať mimo parkoviska, ktoré sú vyhradene na osobné autá.

Prečo v Petržalke tento problém neriešia kompetentní ľudia už priamo pri zaevidovaní takého automobilu na podnikanie. Vodiči, ktorí majú autá na podnikanie a parkujú na verejných parkoviskách by mali platiť za parkovanie ale mimo parkovísk pre osobne auta. Verejne parkoviska majú  slúžiť na osobne auta a nie na nákladné autá akéhokoľvek druhu.

Z mojej odpovede:
Rozdiel medzi vozidlom N1 a M1 je len administratívny. Kategória N1 na Slovenku prakticky vznikla len za účelom šikanovania podnikateľov a líši sa od kategórie M1, tým, že zvyčajne má mriežku oddeľujúcu priestor nákladu od posádky. V niektorých vozidlách je táto mriežka pevná, niekde posuvná a niekde sklápateľná alebo odnímateľná.

Až na nátlak EU sa tento nezmysel zrušil a podnikatelia môžu dávať do nákladov akékoľvek vozidlo, ktoré k podnikaniu využívajú.

V parkovaní vozidiel kategórie N1 a M1 nie je rozdiel nakoľko sú obe do 3500 kg a zvonku či zvnútra nerozoznateľné. Donedávna všetky vozidla N1 museli mať mriežku, ale teraz je už veľké množstvo takýchto automobilov bez mriežky. Navyše niektoré auta M1 najmä dodávky, majú mriežku. Je trochu iná, napríklad z uhlíkových vlákien ale na bežný pohľad nerozoznateľná od mriežky vo vozidle N1.

Podnikatelia vlastnia vozidla  N1 aj M1, taktiež takéto vozidlá vlastnia aj nepodnikajúci obyvatelia.

Ak som správne pochopil, Vám vadia vozidlá N1, ktoré vlastnia podnikatelia a obyvatelia, ktorí nepodnikajú,  lebo si myslíte, že zaberajú na vašom parkovisku miesto nepodnikajúcim obyvateľom a podnikateľom, ktorí vlastnia vozidla M1?

Záver:
Vymýšľanie fiktívnych nepriateľov nie je cesta, ktorú je možné zodpovedne riešiť problémy s parkovaním. Uvidíme čo chystajú kompetentní, ktorí prvý raz sú ochotní verejne diskutovať o parkovaní v Petržalke (dnes 10.5.2011 DK Zrkadlový háj), zhodou okolností na Rovniankova ulici, kde je úmyselný a neodôvodnený  zákaz čo len zastaviť.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Marek Vagovič: Fico sa potrebuje udržať, aby sa kauzy nevyšetrili

Niektorí novinári berú Ficove výroky o prostitútkach príliš osobne, tvrdí novinár Marek Vagovič.

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Žiaden záujemca neponúka cenu, ktorá by uspokojila U. S. Steel. Predaj neuzavreli.

KOMENTÁRE

Deklarácia zločinu

Harakiri morálky, azda aj tak sa dá pomenovať deklarácia súčasnej moci.


Už ste čítali?