Používanie chodníka vozidlami na parkovanie a ortodoxné riešenia

Autor: Jozef Drahovský | 26.6.2011 o 9:34 | (upravené 26.6.2011 o 10:54) Karma článku: 9,67 | Prečítané:  2525x

Absolútny zákaz používania chodníka vozidlami chce viacero ľudí, presnejšie chcú aby som sa k takémuto návrhu priklonil, vypracoval a predložil. Niektoré požiadavky sú miernejšie, aby zákaz používania chodníka vozidlami na parkovanie platil tam kde to nedovoľuje dopravné značenie.

Príklad parkovania na chodníkuPríklad parkovania na chodníku

Samozrejme, že by to bolo pekné, priam idylické, na žiadnom chodníku niekde žiadne auto. Ani celé auto na chodníku, ani dvomi kolesami na chodníku a to ani v pripadne ak by zostalo pre chodcov voľných aj viac ako 150 cm.

Keď som sa týchto ortodoxných navrhovateľov spýtal, aký je ich návrh, kde majú parkovať vozidlá ak iná možnosť nie je, tak odpovedali, že to ich nezaujíma!

Je to obdobný prístup aký majú ortodoxný odporcovia 50 km/hod rýchlosti v obci. Oni chceli aby chodci používali výhradne len chodník a aby mali absolútny zákaz používania vozovky, teda okrem vyznačených priechodoch pre chodcov. V tomto prípade by rýchlosť v meste nemusela byt obmedzená vôbec a chodec na vozovke by bol považovaný za lovnú zver!

Tieto aktivity sú tak intenzívne preto, že novela zákona 8/2009 Z.z. je momentálne v Národnej rade a blíži sa hlasovanie o nej (parlamentná tlač 345).

Položme si otázku prečo vodiči využívajú chodník na parkovanie a prečo chodci používajú vozovku. Odpoveď je veľmi jednoduchá ale veľa ľudí ju nechce počuť. Je to preto lebo mesta a dediny sú zle naprojektované a naďalej sa zle projektujú. Tam kde je dostatok dostupných parkovacích miest, tam vodičom ani nenapadne aby na parkovanie použili chodník. Taktiež kde je okolie budov riešené oddelením prístupu pre vozidlá a chodcov, najlepšie mimoúrovňovo, tam chodov tiež ani nenapadne, aby išli cez vozovku, keď majú pohodlnejšiu možnosť isť po rozsiahlej pešej zóne.

Záver:
Súčasná situácia neumožňuje ortodoxné riešenia, ale je potrebné hľadať kompromis a umožniť obom stranám obrazne povedaných voľne dýchať. Riešením je taký rozvoj obcí a miest aby vozidla a chodci boli oddelení a každý mal dostatok priestoru pre seba, potom tento problém sám zanikne.
Nezdá sa vám to komické, že ortodoxným odporcom vozidiel na chodníku nevadí norma na budovanie nových chodníkov kde je definované, že minimálne šírka chodníka musí byť 130 cm a na takú šírku sa buduje viac ako 3/4 nových chodníkov a nesmierne im vadí, že vozidlo môže použiť chodník na parkovanie ak chodcom zostane minimálne 150 cm?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Marek Vagovič: Fico sa potrebuje udržať, aby sa kauzy nevyšetrili

Niektorí novinári berú Ficove výroky o prostitútkach príliš osobne, tvrdí novinár Marek Vagovič.

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Žiaden záujemca neponúka cenu, ktorá by uspokojila U. S. Steel. Predaj neuzavreli.

KOMENTÁRE

Deklarácia zločinu

Harakiri morálky, azda aj tak sa dá pomenovať deklarácia súčasnej moci.


Už ste čítali?