Ministerstvo dopravy sa činí

Autor: Jozef Drahovský | 3.8.2011 o 1:38 | (upravené 3.8.2011 o 10:19) Karma článku: 14,23 | Prečítané:  16356x

V poslednom období registrujem dobré správy a najmä činy prichádzajúce z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Aby som nehovoril všeobecne, spomeniem konkrétne veci, vrátene kritických.

Ján Figeľ  - Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvojaJán Figeľ - Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvojawww.mindop.sk

Prvá vec, ktorá ma potešila, bola výstavba núdzových odstavných plôch na diaľnici Bratislava - Trnava v obvyklej hustote ako je to na diaľniciach v zahraničí, ktoré sú bez odstavných pruhov.

Druhá vec nadväzuje na prvú a ňou je zrušenie rýchlostného obmedzenia na diaľnici Bratislava - Trnava počas hodín, keď diaľnica preťažená nie je.

Vodičov iste poteší aj nová, v poradí už druhá križovatka diaľnice D4 a diaľnice D2. Ide o križovatku pri Stupave, ktorá významne odbremení starú cestu zo Stupavy cez Záhorskú Bystricu a Lamač. V budúcnosti by severná a južná križovatka diaľnic D4/D2 mali na Slovenskom území uzatvárať nultý obchvat Bratislavy.

Aby sme nehovorili len o západnej časti krajiny, tak spomeniem aj východ Slovenska. Tu po dlhom čase váhania a priam katastrofálneho stavu ciest sa začalo s ich obnovou. Nie je to len obnova ciest zničených najmä preťaženými vozidlami, ale aj ich intenzívne váženie a tým zabránenie ich opätovnému zničeniu.

Potešila ma a nielen mňa, aj ďalšia vec a ňou je spôsob zákazu jazdy nákladných vozidiel nad 12 ton po cestách II. a III. triedy. Najprv to vyzeralo, že Slovensko sa vyberie cestou ignorovania Viedenského a Ženevského dohovoru a vyhlási administratívny - papierový, nikde neviditeľný zákaz jazdy po cestách II. a III. triedy, čím sa vytvorí pre zahraničných vodičov priam neriešiteľná situácia.
Nakoniec Ministerstvo dopravy svoj návrh upravilo tak, že zákazy jazdy vozidiel nad 12 ton budú realizované individuálne, štandardným dopravným značením v súlade s dopravnými značkami podľa medzinárodných dohovorov.

Je ešte viacej veci, za ktoré môžem Ministerstvo dopravy pochváliť, ale dovolím si aj niečo závažné skritizovať, respektíve navrhnúť, ako to lepšie robiť.

Na Slovensku je rozbehnutá výstavba diaľnic a rýchlostných ciest. Stavia sa na viacerých úsekoch a na ďalších úsekoch sa výstavba pripravuje. Lenže chyba je v tom, že väčšina projektov ma v sebe návrhovú rýchlosť 80 km/hod !!!

Na takúto rýchlosť sa aj rozširovala diaľnica Bratislava - Trnava, preto vodiči musia pri každej odbočke spomaliť na 80 km/hod, lebo z návrhovej rýchlosti sa vypočítavala aj dĺžka odpojovacích pruhov.

Je to dôsledok nezmyselných zvykov na Slovenku robiť všetko na posledný termín a v minimálnej - najhoršej možnej kvalite. Je pravda, že za diaľnicu podľa smerníc EU je možné vyhlásiť aj cestu o rýchlosti 80 km/hod, ale treba dočítať dokonca, že vo veľmi výnimočných prípadoch. Lenže u nás sa tých výnimočných 80 km/hod zobralo za štandard.

Záver:
Dúfam, že Ministerstvo dopravy dá prehodnotiť všetky rozostavané a pripravované projekty, najmä projektované v predchádzajúcom období, aby odpojovacie a pripojovacie pruhy boli na rýchlosť 130 km/hod a priečny sklon v zákrutách bol optimalizovaný v závislosti od prejazdnej rýchlosti nákladných vozidiel a autobusov, čo je spravidla 90 až 100 km/hod.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?