Viac ako hodinová kolóna do Žiliny je babráctvo kompetentných

Autor: Jozef Drahovský | 22.8.2011 o 0:01 | (upravené 22.8.2011 o 0:35) Karma článku: 14,91 | Prečítané:  7513x

V Žiline na ceste I/18 prebieha už nejaký mesiac oprava mosta 260 a v niektorých dňoch sa tvoria viac ako hodinové kolóny v smere od Martina. Prečo? Dalo sa tomu predísť? Odpoveď je jednoduchá, keby sa chcelo tak by sa dalo, ale keďže sa nechce ...

Najprv SSC Žilina vypísala súťaž na stavebnú akciu. Potom niekoho vybrala a ten niekto pripravil akciu. Následne bolo požiadané o uzávierku cesty. Potom Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Žilina ako príslušný orgán štátnej správy vydal povolenie na čiastočnú uzávierku cesty I/18 od km 458,090 po km 459,046 v meste Žilina z dôvodu realizácie stavby: I/18 Žilina most 260.

Žiadateľ a investor: SSC Žilina.
Zhotoviteľ: Cestné stavby Žilina s.r.o.
Termín: od 05.07.2011 do 06.10.2011

V povolení sa píše:
Cestná premávka zo smeru Martin – Žilina bude presmerovaná prenosným dopravným značením na obchádzkovú trasu pri vyhliadke vodného diela na cestu III/018089 (Rosinská cesta) vpravo a následne sa vráti na cestu I/18 na svetelne riadenú križovatku pri Celulózke (pod mimoúrovňovou križovatkou Vlčince), ktorá bude v čase rekonštrukcie mosta vypnutá a prekrytá. Cestná premávka zo smeru Žilina – Martin bude vedená po ceste I/18 (ako aj po rekonštruovanom moste) bez výrazného obmedzenia (rýchlostné obmedzenia).

V povolení sa nič nepíše o zachovaní priepustnosti jednej z najzaťaženejších ciest prvej triedy! V povolení sa nič nepíše ako ovplyvní  obchádzka plynulosť dopravy. Žiadne modelovanie na počítači, či kolóna a v ktorých dňoch bude po Strečno, kedy po Martin a kedy ešte ďalej, a aké opatrenia sa pri akom stave budú prijímať. Okrem popisu, že bude použité prenosné dopravné značenie a existujúce značenie, že bude prekryté, nič.

Včera som tadiaľ išiel.
Rýchlosť je znížená na 30 km/hod a obchádzka je spôsobom aby sa nepovedalo. Kvalita obchádzky a rozmiestnenia dopravného značenia nezodpovedá dôležitosti a zaťaženiu dopravného ťahu. Preto najmä na konci víkendov sa tam čaká v kolónach aj dlhšie ako hodinu!


Obr. 1. Informácia o obchádzke.


Obr. 2. Pohľad na neprejazdnú polovicu mosta.


Obr. 3. Zníženie rýchlosti na 30 km/hod.


Obr. 4. Spraviť z vedľajšej hlavú nestačí, treba celý úsek upraviť na vyššiu priepustnosť.

Bohužiaľ ani dopravní policajti , ktorí by tam mohli aspoň trochu pomôcť, nekonajú. Radšej sa odbavuj na posunutej značke začiatok Martina a pokutujú vodičov prichádzajúcich od Ružomberku za rýchlosť na úseku kde význam obmedzenia rýchlosti na 50 km/hod je prinajmenšom veľmi diskutabilný.


Obr. 2. Meranie rýchlosti políciou, fyzicky mimo obce, ale podľa značiek v obci.

 

Vhodné by bolo keby premenným dopravným značením informovali o situácii. Aby už v Ružomberku nasmerovali vodičov idúcich do Trnavy a južnejšie, na Donovaly I/59 a R1, a ďalšiu časť pri Kraľovancoch na severnú obchádzku Žiliny cez I/70 a III/583.

Záver:
Stačilo aby by Krajský úrad pre dopravu pred povolením vyžiadal aj posúdenie dopadu na plynulosť dopravy a vyžiadal upraviť obchádzkovú trasu tak, aby na nej bola po celú dĺžku rýchlosť 50 km/hod alebo aspoň ekvivalentná priepustnosť. Ďalej, aby v prípade tvorby kolón nad pol hodinu, boli vodiči informovaní na použitie náhradných trás. Zrejme keď sa nechce nadá sa, alebo je to len obyčajné babráctvo kompetentných!?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?