Obr. 1. Úsek začína značkou IP 3b jednosmerná premávka, čo znamená, že zastaviť a stáť možno vpravo aj vľavo za predpokladu, že zostane 3m voľného miesta. V tomto mieste sa rozhodol prvý vodič, že bude stáť vpravo a ostatní nemajú inú možnosť, rešpektovať stav keď prišli, alebo zastaviť v takom odstupe aby zostal 3 metrový pas aj na preraďovanie vozidiel z jednej strany na cesty na druhú, na čo v tomo prípade nie je dostatok miesta.
Obr. 2. Vľavo vidno garáže, čiže v tomto mieste nesmie parkovať lebo by znemožnil vjazd a výjazd vozidiel §23 8/2009 Z.z. Týka sa to aj parkovania vpravo nakoľko je zrejmé, že na výjazd vozidiel z garáži je potrebný dlhší priestor než 3 metre. Lenže pokiaľ tam vodiči zvyčajne parkujú, bez toho aby si uvedomili znemožnenie výjazdu z garáží, je na mieste použit dopravné značenie, ktoré by dopravnú situáciu spravilo jednoznačnou.
Obr. 3. Tu vidíme hneď tri chyby v dopravnom značení. Na zemi je neprerušovaná žltá čiara o dĺžke 10 metrov, čo je vodorovné dopravné značenie V 12b zakazujúce nielen parkovať ale aj zastaviť. Takže majitelia garáži ak zastavia aby si odomkli garáž a zaparkovali, tak spáchajú dopravný priestupok. Správne by malo byť použité vodorovné dopravne značenie V 12c ktoré zakazuje státie.
Druhá chyba je vo zvislom dopravnom značení B 34 zákaz zastavenia, ktoré tu nie je odôvodnené, navyše v danom úseku neplatí, lebo je tam aj dodatková tabuľka E2, ktorá určuje odkiaľ začína platiť. Zrejme dopravný projektant s okrúhlou pečiatkou chcel aby zákaz platil od miesta vyznačenia na vzdialenosť 10 metrov ale podarilo sa mu zakázať zastaviť o 10 metrov a až po koniec ulice, respektíve iný spôsob ukončenia zákazu. Podľa mňa tam mala byť použitá značka B33 Zákaz státia s dodatkovou tabuľkou E4 Dĺžka úseku 10 metrov.
Takže 3 značky a všetky zle! V diaľke parkujúce auto na ľavej strane tak tam parkovať môže, lebo ide o jednosmernú ulicu kde značky platia len pre tú stranu na ktorej sú umiestnené.
Obr. 4. V ďalšej časti ulice, vpravo parkujúce autá, parkujú v zákaze zastavenia, ktorý tam zanieslo chybné dopravné značenie z predchádzajúceho obrázku.
Obr. 5. Až zákaz státia pred koncom ulice ukončuje vplyv chybného dopravného značenia z obr. 3
Záver:
Takýchto chýb v dopravnom značení je v Bratislave veľa. Nikto sa nad nimi nepozastavuje, až do doby keď mestskí policajti začnú rozdávať pokuty za zastavenie, prípadne začnú nepredpisovo parkujúce vozidlá odťahovať. Z praxe mám skúsenosť, že keď vplyvnému človeku odtiahnu auto, tak sa dá dať chybné alebo nedomyslené dopravne značenie do poriadku aj do 24 hodín.