Cesta I/63 z Rovinky do Bratislavy bola dnes oficiálne odovzdaná

Autor: Jozef Drahovský | 10.10.2011 o 15:12 | (upravené 10.10.2011 o 19:22) Karma článku: 10,21 | Prečítané:  3140x

Dennodenne ranné zdržanie dopravy z Rovinky do Bratislavy, ktoré často krát presahovalo hodinu čakania je už minulosťou.  Zrekonštruovaná cesta bola dnes 10.10.2011 oficiálne odovzdaná. Pozrime sa na zrekonštruovanú cestu z praktického hľadiska.

Vďaka spolupráci, mestskej časti, mesta, VÚCMinisterstva dopravy, došlo k realizácii rozšírenia cesty z Rovinky do Bratislave na dva jazdné pruhy. Stavba predstavovala náklady vo výške 3,8 melóna milióna Euro a realizovala ju spoločnosť Strabag. Keďže sa hovorilo o viacerých možnostiach dopravného riešenia, bol som zvedavý čo nakoniec zvíťazilo a čo zostane nedorobené, ako to býva nedobrým zvykom.

 

Smer: Rovinka - Bratislava.
Tento smer bol podstatou problémov. Ráno je veľký objem dopravy a to z dôvodu, že pracujúci aj študenti idú na začiatok pracovného dňa, ktorý je v úzkom časovom rozpätí. Od rozšírenia cesty je doprava plynula a už tu nestretnete kolóny, v ktorých je uväznená hromadná, individuálna alebo nákladná doprava. Prv zdržanie spôsobovali križovatky, ktoré boli len o jednom jazdnom pruhu priamo, čo kapacitne nestačilo.


Obr. 1. Po výjazde z Rovinky je zvýšený počet jazdných pruhov na dva.


Obr. 2. Zastávka autobusu je zrealizovaná mimo jazdných pruhov a preto neznižuje priepustnosť trasy.


Obr. 2. Možnosť odbočenia do uličiek v okolí zostala aj z protismeru, čo iste ocenia miestni obyvatelia.


Obr. 3. Prvá riadená križovatka má dva jazdné pruhy priamo a samostatný pruh pre odbočenie vľavo, preto je priepustnosť križovatky dostatočná.


Obr. 4. Druhá rozhodujúca riadená križovatka je riešená rovnako. Samostatný odbočovací pruh na Slovnaftskú ulicu je pomerne dlhý pruh a dokáže akumulovať odbočujúce vozidlá, čo s dvomi jazdnými pruhmi priamo garantujú dostatočnú priepustnosť.


Obr. 5. Ďalšia rozhodujúca úprava, ktorá zabezpečuje plynulosť a ňou sú dva jazdné pruhy až po ďalšiu križovatku.


Obr. 5. Dva jazdné pruhy sú na celej trase bez obmedzenia alebo zbiehania sa do jedného jazdného pruhu. Platí to až do križovatky s Gagarinovej ulicou, kde sa pridáva tretí jazdný pruh z Dolných Honov pričom doprava je vďaka nekolíznemu zbiehaniu jazdný pruhov plynulá aj za touto križovatkou.


Obr. 6. Okrem zmien na trase Rovinka - Bratislava došlo aj k zmene aj v meste pri výjazde na diaľnicu D1, kde je možné odbočiť vľavo v dvoch jazdných pruhoch.

O tomto smere môžem povedať to, že doprava od Rovinky ide v dvoch jazdných pruhoch plynule. Je to aj preto, že časť dopravy sa odkláňa na Slovnaftskú ulicu, časť dopravy ide po diaľnici D1 v smere na Žilinu, časť dopravy pokrečuje po diaľnici D1 v smere na Prístavným most a časť pokračuje priamo po Gagarinovej ulici do centra.

 

Smer: Bratislava - Rovinka.
Z Bratislavy do Rovinky je len jeden jazdný pruh. Tu sa tiež tvorili kolóny, ale nie tak rozsiahle ako v protismere. Je to z dôvodu, že ráno idú všetci viac-menej v rovnakom čase, kým návrat - jazda v opačnom smere je už časovo viac diferencovaná od skorého poobedia až do neskorého večera. Preto v tomto smere je adekvátny len jeden jazdný pruh. Navyše v obci Rovinka nie je možné zvýšiť počet jazdných pruhov na dva.


Obr. 7. Od Gagarinovej ulice ide jeden jazdný pruh oddelený dvojitou neprerušovanou čiarou.


Obr. 8. Odbočovací pruh v každej križovatke je dostatočne dlhý aby akumuloval odbočujúce vozidla a tým nedochádzalo k obmedzenie vozidiel idúcich priamo.


Obr. 9. Pohľad na vodorovné dopravné značenie, ktoré sa zlepšilo voči bratislavským zvyklostiam a už vyjadruje to, že aktuálny jazdný pruh nepôjde ďalej všetkými smermi, ale jeden smer sa oddelí. Pre budúcnosť odporúčam maľovať odbočovacie šípky v ideálnej jazdnej stope na preradenie sa, tak ako sa to používa napríklad vo Viedni.


Obr. 10. Pred koncom Bratislavy je rýchlosť zvýšená na 70 km/hod čo je ďalší prvok na zvýšenie priepustnosti a plynulého zvyšovania rýchlosti na rýchlosť mimo obce.


Obr. 11. Oficiálne - slávnostné odovzdanie cesty prvej triedy po rekonštrukcii. (foto TA3)

Záver:
Rozšírenie cesty I/63 Bratislava - Rovinka považujem za opodstatnené, príkladne zrealizované, počnúc projektom a končiac dopravným značením, vrátane obchádzkových trás počas výstavby. Odhadujem, že toto dopravné riešenie postačí do doby vybudovania rýchlostnej cesty R7 s napojením na nultý obchvat Bratislavy čo je diaľnica D4.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Marek Vagovič: Fico sa potrebuje udržať, aby sa kauzy nevyšetrili

Niektorí novinári berú Ficove výroky o prostitútkach príliš osobne, tvrdí novinár Marek Vagovič.

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Žiaden záujemca neponúka cenu, ktorá by uspokojila U. S. Steel. Predaj neuzavreli.

KOMENTÁRE

Deklarácia zločinu

Harakiri morálky, azda aj tak sa dá pomenovať deklarácia súčasnej moci.


Už ste čítali?