reklama

Tunel Sitina - deň otvorených dverí

Dnes, Národná Diaľničná Spoločnosť spravila deň otvorených dverí a sprístupnila tunel Sitina. Záujemcov o jeho prehliadku sa našlo veľmi veľa, jedným z nich som bol aj ja a prinášam niekoľko fotografií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Zaparkoval som pri ZOO a po vyznačenej trase išiel v očakávaní, či sa dostanem až do tunela, alebo len z vonku mi bude umožnené vidieť dve tunelové rúry končiace v zemi

Obrázok blogu


Jednoznačne Národná Diaľničná Spoločnosť dbá aj o reklamu, alebo informovanosť občanov. V každom prípade web adresa www.ndsas.sk na bilboarde je prospešná vec, tak som sa o akcii dozvedel aj ja.

Obrázok blogu


Prístupová cesta pre chodcov išla niekam dole pod stavebné stroje.

Obrázok blogu


Nad podchodom sa intenzívne pracovalo. Všetko bolo dobre vyznačené, okrem toho nad prechodom bola natiahnutá nejaké textília, aby chodcom nekvapkala na hlavu voda, alebo iné nečistoty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Príchod k obom tunelovým rúram bol stavebného charakteru, ale v diaľke som zazrel prenášanie veľkých krabíc. Rozmýšľal som, čo tam môžu teraz prenášať.

Obrázok blogu


Po príchode bližšie k pravej tunelovej rúre mi to bolo zrejme. V krabiciach sú prilby. Bez nich je vstup do tunela nemožný. Vyfasoval som prilbu a informačné materiály od spoločností TAISEI CORPORATION a SKANSKA.

Obrázok blogu


Prvý pocit po vstupe dnu - veľká čistota, až som zľakol, že donesiem sem blato na topánkach z vonku. Niekoľko ľudí bolo predo mnou a ďalší vchádzali za mnou. Hovorím si takmer 1200 metrová prechádzka pod zemou tam a toľko isto druhou rúrou naspať, to bude aj pekný športový výkon.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Tak toto je posledná fotka odtiaľ kam bolo dovolené ísť. Zrejme tadiaľto pôjdem až autom, za nejaký ten rok.

Obrázok blogu


Prvý prepoj medzi tunelovými rúrami bol súčastne otočkou, ktorou sa návštevníci vydali na cestu naspäť v druhej tunelovej rúre.

Obrázok blogu


Osvetlenie bolo žiarivkami a dostatočne silne aj na fotenie bez blesku, tak som svoje svetlo, ktoré používam v jaskyniach nepotreboval.

Obrázok blogu


Tadiaľto cez druhú tunelovú rúru sa bude prichádzať od Lamača

Obrázok blogu


Takmer každý fotografoval. Fotografovalo sa všetko i tie najmenšie detaily. Veď bolo aj čo, tak precíznu stavbársku prácu som ešte nevidel. Každá hrana bola zabrúsená. Všetko rovné a opracované. Žiadne nerovnosti a kopy betónu aké je človek zvyknutý nachádzať po stavbároch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Blížil sa koniec prehliadky.

Obrázok blogu


Vstup, vlastne aj výstup z tunelovej rúr bol uzatvorený dvermi, zrejme aby sa zabránilo prievanu a chladu.

Obrázok blogu


Vonku som odovzdal prilbu a poobzeral sa. Na horizonte stavby som zbadal text v japonských znakoch.

Obrázok blogu


Je to nápis s podobným významom ako ten vľavo do neho. Bezpečnosť na prvom mieste. Veď je aj prečo - ide o banskú stavbu, kde sa veľmi ľahko môže niečo tragické stať. Preto vlastne bolo všetko tak perfektne vyznačené, zabezpečené a každý dostal prilbu.

Obrázok blogu


Odchádzal som spokojný a už sa teším keď pôjdem tadiaľto autom, čím si ušetrím čas a nervy v sústavných zápchach pri ceste do Lamača a ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Na záver, priamo na stavenisku, som si dovolil odfotiť jednu netradičnú informačnú tabulu, ktorá dokazuje, že s bezpečnosťou to na tejto stavbe myslia naozaj vážne.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu