O križovatke na zjazde z Prístavného mosta s cestou z mosta Apollo som užtoho napísal veľa a niečo sa z tohto podnetu zmenilo v prospech bezpečnosti cestnej premávky. Snažil som sa skontaktovať s dopravným projektantom v tejto lokalite, ale bezvýsledne, z Magistrátu hl. mesta SR Bratislava som kontakt na projektanta nedostal. Preto som navrhol aspoň čiastočnú úpravu ako vyriešiť kolízie, ktoré spôsobovala krátka súbežná jazda na preradenie sa vozidiel, pričom ďalším problémom bolo to že jeden pruh išiel 60 km/hod a druhý 40 km/hod. Navrhoval som iné riešenie ale správny orgán sa rozhodol takto. Rešpektujem.
V sobotu, krátko pred otvorením diaľnice, som bol predmetnú križovatku pofotiť. Dopravné značenie bolo už zmenené ale zastihol som pracovníkov Doprastavu, a.s. ktorí osádzali značku Pozor zmena v organizácii dopravy. Bol som prekvapený že na kvalitu ich práce osobne dozerá priamo výrobný námestník. Ochotne mi vysvetlil čo v dopravnom značení zmenili na základe príkazu, ktorý dostali od správneho orgánu.
1, Po výjazde z mosta Apollo smerom na Dolnozemskú si každý všimne upozornenie o zmene organizácie dopravy.
2, Nasleduje informácia, že o 200m dôjde k zbiehaniu sa jazdných pruhov, pričom ľavý pruh je priebežný.
3, Maximálna povolené rýchlosť spolu s doplnkovou informáciou o radare pre veľmi rýchlych vodičov, ktorých auto nedokážem bez rozmazania odfotiť
4, Zbiehanie sa jazdných pruhov. O 20 metrov na pravej strane, čo na fotke nie je dobre vidieť, je dopravná značka hlavná cesta. Tá je tam pre prípad, že bude nasnežené a vodorovné značenie nebude vidieť. Osobne by som tam doplnil aj značku B23a Zákaz odbočovania vpravo. aby to bolo jednoznačné alebo prikázaný smer jazdy rovno C4a.
5, Podľa vodorovného dopravného značenia od mosta Apollo môžete ísť len rovno na Dolnozemskú. Od Prístavného mosta je možné ísť rovno na Dolnozemskú alebo odbočiť vpravo na Bosákovu. Všimol som si že viacero vodičov v sobotu chodilo krížom cez všetky pruhy a tak odbočovalo na Bosákovu.
6, Nebezpečné zbiehanie sa jazdných pruhov v neprehľadnej pravotočivej zákrute je už definitívna minulosť a všetko je tak ako bolo predtým. Osobne by som ešte do ľavého jazdného pruhu namaľoval šípku len rovno a do pravého jazdného pruhu rovno a doprava a to tu v zákrute a ešte 2x predtým, aby sa vodiči včas vedeli zaradiť.
7, Odbočka na zjazde z Prístavného mosta je podľa vodorovného dopravného značenie už znovu pre dva jazdne pruhy. Podľa vyjadrenia z Doprastavu, a.s. hneď ako dovolí teplota (+5st.) bude aj prilepená odbočovacia šípka na zvislom dopravnom značení.
Podľa môjho názoru by sa malo ešte upraviť aj vodorovné dopravné značenie. Medzi jazdnými pruhmi by som dal výraznú plnú čiaru aby vodič v krajnom odbočovaciom pruhu nenapálil do vodiča odbočujúceho zo stredného jazdného pruhu. Plná čiara by mal začínať asi tri dĺžky prerušovanej čiary ešte pri súbežnej jazde krajného a stredného jazdného pruhu a pokračovať aspoň 10 - 15 metrov po odbočení.
Bližšie informácie, ako to bolo a akú predstavu som mal, sú tu. Škoda že sa nedá kontaktovať na projektanta (zrejme ho držia v prísnom utajení). Ak by sa chcelo dalo sa odbočenie na Bosákovu riešiť aj inak.
Nová informácia
8, Foto z 5.12.2005 12:49. Už je v križovatke aj fyzická zábrana so smerovacích dosiek Z4a a Z4b, ktorá znemožnuje odbočenie na Bosákovu. Na tejto fotke je vidieť značku D1a (hlavná cesta), ktorú by bolo vhodné doplniť o značku C4a (prikázaný smer rovno), alebo značku B23a (zákaz odbočovania vpravo).