Budúcnosť dopravy nielen v Bratislave

Autor: Jozef Drahovský | 28.2.2012 o 17:01 | (upravené 28.2.2012 o 20:34) Karma článku: 5,64 | Prečítané:  1478x

Odpočet práce poslanca pred verejnosťou, nie je u nás zatiaľ obvyklým javom.  V tomto prípade nešlo o obyčajný odpočet, čo sa zo zámerov podarilo a čo nie, ale súčasťou bola aj diskusia na tému budúcnosť dopravy v Bratislave. To bol dôvod prečo som na takúto prezentáciu zašiel a prinášam niekoľko informácii.

Obr. 1. Peter Hrapko, odpočet za rok 2011Obr. 1. Peter Hrapko, odpočet za rok 2011

Akcia sa konala včera 27.2.2012 v KD Ružinov a prišlo na ňu viac ľudí než som očakával. Peter  Hrapko - inžinier dopravy a poslanec mestskej časti Ružinov, najprv spravil odpočet svojej poslaneckej činnosti, potom sa venoval doprave. V sále bolo niekoľko nabrúsených ľudí a dalo sa predpokladať, že odpočet práce neprebehne jednoducho. Zrejme to je dôvod prečo väčšina poslancov sa takéhoto verejného odpočtu boji a nevykoná ho.

Nakoniec, výhrady nabrúsených ľudí neboli voči  Hrapkovi, ale voči štátnym úradníkom, ktorí rozhodovali o reštitúciách a ďalších súvislostiach. Keď reštituent má nárok na vártenie pôdy a na tej pôde už je niečo vybudované, čo je stavebne ustálené, napríklad sídlisko, tak reštituent dostáva náhradnú pôdu.

V Ružinove sa stalo niečo nepochopiteľné, príslušní štátni úradníci (podľa diskutujúcich zrejme za riadny úplatok) nedali reštituentom náhradnú pôdu, ale priamo pôdu pod domami a ich okolí, kde je vybudovaná zeleň, parkoviská, komunikácie. Vyšetrovanie tejto kauzy je pomalé a nie je isté, či sa pozemky vráta mestu.(Táto kauza dopadá na občanov horšie ako Gorila, ktorou sú média ochotné zaoberať sa (poznámka autora))

Pozemky boli ihneď po reštitúcii viacnásobne predané a teraz noví vlastníci svojimi stavebnými zámermi  likvidujú zelené plochy, parkoviská a sídlisko zahusťujú, ďaleko za schopnosti úmyselne okliešťovanej dopravnej infraštruktúry, bohužiaľ s požehnaním predchádzajúceho vedenia hlavného mesta. Ide o klasický slovenský scenár: rýchle postaviť, rýchle predať a ešte rýchlejšie zmiznúť, nech následky znáša niekto iný. Veľká časť problémov Ružinova je spôsobená chybami v územnom pláne, pochybnými reštitúciami a predajmi pozemkov vrátene viacročnej absencie nielen dopravného plánovania.

 

Vráťme sa  k informáciám od Petra Hrabka, ktorý sa doprave venuje profesionálne. Občania boli informovaní o viacerých dopravných zámeroch mesta a štátu v oblasti Ružinova a Bratislavy ako celku. Napríklad téma riešenie problematického železničného priecestia na Ivánskej ceste zaujala asi najviac. Na predlženie Galvániho ulice vrátane nadjazdu nad trať sa obyvatelia nevedia dočkať.


Obr. 2. Prepojenie Galvaniho - Ružinovská 2015  (obrázok z pochádza z nižšie zalinkovaného zdroja)


Obr. 3. Rozmiestnenie záchytných parkovísk (obrázok bol odfotený z projekčného plátna )

Taktiež budovanie diaľničného obchvatu Bratislavy, napojenie na R7, výstavba záchytných parkovísk a nových zastávok železnice zaujalo. Je samozrejmé, že najviac sa v diskusii reagovalo na lokálne problémy Ružinova. Počnúc spomínanou dopravou, a končiac ďalšími chýbajúcimi vecami pre bežný život obyvateľov. Podklady prezentovaných návrhom sú tu: doprava Ružinov, doprava Bratislava.

Viacerí prítomní sa vyslovili v tom duchu, že o niektorých veciach počujú prvý krát, o niektorých už počuli, ale nemali predstavu o čo ide. Preukázalo sa to, že ľudia sú málo informovaní o zámeroch mesta, mestských častí a každá takto iniciatíva je vítaná.

Myslím si, že keby takýchto ľudí, čo majú vzťah k občanom, bolo viac, tak by sa darilo lepšie, a to nemám na mysli len pôsobenie v zastupiteľstve mč. Ružinov, preto som uvítal aj jeden obrázok, ktorým Peter Hrapko prezentuje, že by svoju prácu rád rozšíril aj o pôsobenie v Národnej rade SR.


Obr. 4. Peter Hrapko - kandidát číslo 139. (obrázok bol odfotený z projekčného plátna )

Záver:
Iste niekoľko diskutujúcich teraz napíše, že propagujem vo voľbách jednu stranu. Ale nie je to tak, doprava nie je záležitosťou jednej strany, pripadne koalície či opozície. Doprava je jedna z oblastí, kde nová garnitúra nemôže povedať, že všetko čo bolo doteraz zrovnáme so zemou a začíname odznovu.V doprave je nutné stavať na tom čo sa podarilo dosiahnuť a to naprieč celým politickým spektrom. Preto ak ste voliči strany Smer – Sociálna demokracia odporúčam zakrúžkovať kandidáta 139 s meno Peter Hrapko.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?