Zmeny v zákone o Cestnej premávke schválené v NR SR

Autor: Jozef Drahovský | 29.10.2013 o 22:32 | (upravené 30.10.2013 o 9:58) Karma článku: 12,17 | Prečítané:  11362x

Národná Rada Slovenskej Republiky dnes 29.10.2013 prijala zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č.8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Pozrime sa čo sa vlastne prijalo.

Ide o parlamentnú tlač 601, ktorá pozostáva z viacero časti, konkrétne:
1, vládny návrh
2, pozmeňujúce návrhy zo spoločnej správy výborov body 1 až 29
3, pozmeňujúci návrh poslanca Borisa Suska
4, pozmeňujúce návrhy poslancov Juraj Drobu a Martina Chrena 1 až 4

Výsledok hlasovania je taký, že sa schválil v plnom rozsahu vládny návrh, pozmeňujúce návrhy zo spoločnej správy výborov, návrh poslanca Borisa Suska a jeden z návrhov poslancov Juraj Drobu a Martina Chrena. Návrhy na paušálne povolenie otáčania sa  v riadenej križovatke, paušálne povolenie odbočovanie vpravo počas červeného signálu a zavedenie povinného bočného odstup 1,5 metra pre vozidlá predchádzajúce cyklistov a motocyklistov, neprešli.

 

Pozor na stránke NR SR sú závažné chyby. Je tam uvedené že Juraj Droba a Martin Chren podali osem pozmeňujúcich návrhov, pričom boli podane len štyri. Keď si pozriete uvedených osem pdf, zistíte, že sa niektoré viac násobne opakujú a iné chýbajú. Následne je už len samozrejmé, že číslovanie hlasovania NR SR sa nezhoduje s číslovaním materiálov o ktorých sa hlasovalo a tak výsledok hlasovania je zdanlivo iný.

 

V tomto mieste si dovoľujem poďakovať poslancovi Martinovi Chrenovi za operatívnu konzultáciu a uvedenie informácii na správnu mieru. Zároveň prosím zodpovedného za informovanie verejnosti prostredníctvom servera www.nrsr.sk aby tlač 601 dal do súladu so skutočnosťou. Upozorňujem, že nejde o prvý prípad takejto chyby. už v minulosti sa vyskytlo viacero takýchto prípadov, napríklad vid starší článok: Zmanipulované hlasovanie v NRSR chyba alebo zámer? zo dňa 12.12.2008.

Ak si odmyslime zmeny zákona 8/2009 Z.z. o cestnej premávke, ktoré sú administratívne, kde preberáme ustanovenia EU, opravujeme chyby atd. potom vodičov sa dotknú najmä nasledujúce zmeny:

Pozmeňujúci návrh poslancov Juraj Drobu a Martina Chrena:
Vodiči taxislužby môžu využívať BUS pruhy. Doteraz bola táto úprava len vo vyhláške, teraz sa dostala priamo do zákona.

Pozmeňujúci návrh poslanca Borisa Suska:
Vozidlo pre taxislužby nebude limitovane vekom 5 päť rokov od uvedenia do prevádzky alebo najazdených 100 000 km s benzínovým motorom alebo hybridným pohonom alebo najviac 150 000 km s naftovým motorom, ale len vekom 8 rokov (plus platné TK a EK ako doteraz).

Pozmeňujúce návrhy zo spoločnej správy výborov:
13, Odstránenie nezmyselného stavu keď pred odovzdaním vozidla do múzea sa vozidlo muselo najprv zošrotovať.
14, Ak dostanete tretiu evidenčnú tabuľku vozidla, napríklad na nosič bicyklov, tak ju môžete použiť len tam, nesmite ju pripevniť na miesto prednej alebo zadnej tabuľky.
27, Obec ako vlastník môže prevádzkovať platené parkovanie aj na verejných komunikáciách a to sama alebo poverením právnickej osoby.

Vládny návrh:
7, V zóne s dopravným obmedzením, zákazom státia ap. bude dovolene zastavenie alebo státie bicykla a motocykla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m.
8, Zrušila sa výnimka, podľa ktorej chodci nemuseli mať reflexné prvky, ak sa pohybovali po vozovke pri zhoršenej viditeľnosti v obci.
53, Vodičské oprávnenie sa už nebude odoberať za banálne nehody typu 3x odrazene spätné zrkadlo pri parkovaní a podobne, ale len vtedy keď vznikne nehoda s následkom na živote alebo zdraví.
92, Umožnenie zmien o vozidle aj prostredníctvom elektronickej služby.
99, Dočasné vyradenie vozidla sa obmedzuje maximálne na 20 rokov.
112, Historické osvedčenie o vozidle (staršie ako 30 rokov) je si možné pri odhlásení vozidla vyžiadať spať, čo má význam najmä pri exponátoch do múzea.
EUCARIS, rozširuje sa obojsmerná výmena informácií o vozidlách a vodičských preukazoch. V praxi to znamená, že polícia každého členského štátu sa dostane k všetkým potrebným údajom o vozidle aj o vodičovi.

Záver:
Dúfam, že tento krát novelizácia zákona o Cestne premávke, bude pánom prezidentom podpísaná a pán prezident sa nenechá ovplyvniť hlasmi neprajníkov, napríklad v tom, že odovzdanie vozidla do múzea bez fyzického zošrotovania je neprípustne.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?