Priškripnutý vo dverách električky s parenou knedľou

Autor: Jozef Drahovský | 12.12.2013 o 0:30 | (upravené 12.12.2013 o 0:46) Karma článku: 14,90 | Prečítané:  8613x

Hoci väčšinou jazdím autom, sú dni keď využívam HMD, najčastejšie električku. Dnes (11.12.2013) som čakal na električku na Floriánskom námestí aj s nejakou rezervou. Najprv prišla električka číslo 8 s pravidelný odchodom 22:51 smer Kamenné námestie. Nikto ju nečakal a tak električka stála na zástavke niekoľko sekúnd so zatvorenými dverami. K zadným dverám dobehol starší pán, stlačil tlačidlo na otvorenie dverí a ihneď po otvorení dverí začal nastupovať. Keď jednu nohu a polovicu tela mal vo vnútri mal vo vnútri, dvere sa zatvorili a priškripli ho. On sa zrejme zľakol, rukami sa pustil a padal dozadu von z električky na vozovku.

Vtedy som začal utekať od prístreška zastávky smerom k posledným dverám elektičky. To si zrejme všimol aj vodič električky a otvoril všetky dvere. Starší pán si pri páde chránil hlavu, čo sa mu podarilo a tak zle vyzerajúci pád našťastie skončil bez zranenia a keď, tak iba s nejakou modrinou. Pomohol som pánovi vstať a nastúpiť do električky.

Až potom keď električka odišla som si všimol, že na zemi zostala parená knedľa zabalená v potravinovej fólii. Parenú knedlu som odovzdal vodičovi električky číslo 5 s odkazom, aby ju posunul vodičovi električky číslo 8 z odchodom z Floriánskeho námestia o 22:51, možno sa takto dostane až majiteľovi a keď nie, aj tak rodina staršieho pána môže byť rada, že sa im otec alebo dedko vrátil živý a oželie neskorú večeru alebo zajtrajší obed.

Obr. 1. Floriánske námestie v Bratislave a parená knedľa

Na tejto udalosti ma zarazila jedna vec. Prečo keď sa dvere električky na vonkajšie dopytové tlačidlo otvorili, nedostal nastupujúci aspoň 3 sekundy na nastúpenie, ale už v priebehu prvej sekundy po otvorení dverí sa dvere opätovne zatvorili. Domnievam sa, že je to buď chyba riadiacej elektroniky, alebo vôbec nie je zabudované časove oneskorenie medzi otvorením dverí na základe vonkajšieho dopytového tlačidla a minimálnou dobou otvorenia dverí, pred ich opätovným uzatvorením.

Ak cestujúci vystupuje z električky von, tak zaznie najprv výstražný signál nevystupujte a dvere sa zatvoria asi po sekunde až dvoch, čo je dostatok času na opustenie priestoru dverí. Ale z vonka električky pri zatvorených dverách takýto výstražný signál počuť nie je a ak sa počas neho, alebo tesne po jeho skončení dvere otvoria, hoci ostatné dvere nie sú ešte zatvorené, tak je to chyba systému riadenia dverí a táto chyba predstavuje reálne nebezpečne pre cestujúcich, ktorí chcú nastúpiť.

Záver:
Tento krát sa to zaobišlo, bez zlomeniny alebo rozbitej hlavy, ale veľmi ma zaujíma ako to na električkách má fungovať a ako to na väčšine električiek funguje v skutočnosti.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Učiteľ, ktorý sa rád hral. Ako sa Milan Reindl stal dizajnérom Lego Technic

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?