Moje stanovisko k návrhu na zhabanie vozidla za alkohol

Autor: Jozef Drahovský | 8.9.2014 o 15:53 | (upravené 20.9.2014 o 22:45) Karma článku: 12,49 | Prečítané:  17953x

V súčasnosti v médiách rezonuje návrh jedného nemenovaného komerčného subjektu, aby došlo k zhabaniu vozidla, ak ho vodič riadil pod vplyvom alkoholu s hranicou jedno a viac promile.

Na základe informácií rôznych médií je cítiť, že agresivita toho komerčného subjektu je veľmi vysoká, obdobne ako iného komerčného subjektu, ktorý ma záujem do všetkých vozidiel nanútiť certifikované zariadenie na meranie alkoholu v dychu.

Pred chvíľou mi volali z jedného nemenovaného mienkotvorného denníka s otázkou, aký mám názor na takéto zhabanie vozidla.

Odpovedal som, že poznám tento návrh, ktorého cieľom je zhabanie vozidla ak ho vodič riadil pod vplyvom alkoholu jedno a viac promile, bez ohľadu na to, kto je jeho vlastníkom.

V praxi by to vyzeralo tak, že ak chytia vodiča kamiónu, ktorý prevážal ošípané, tak by sa zhabal kamión a náklad by putoval na bitúnok.

V prípade, že by vodič s pod vplyvom alkoholu riadil autobus, tak by sa zhabal autobus a náklad, by stihol rovnaký osud.  Už by sa cestujúci daným autobusom do cieľa svojej cesty nikdy nedostali.

Ešte zaujímavejšia bola nasledujúca otázka nemenovaného mienkotvorného denníka:
Ale keby bolo zakaždým zhabané vozidlo, tak nemyslite si, že by na cestách jazdilo menej vozidiel, ktoré riadia opití vodiči?

 

Na to som položil otázku ja:
Nemyslite si, že keby sa zhabal majetok každému politikovi, ktorý sa nejako spreneveril svojej funkcii a sľubom, že by bolo menej politikov, ktorí rozkrádajú tento štát a eurofondy?

Na to nemenovaný mienkotvorný denník ukončil hovor.

Obr. 1. Základ biznismodelu

Na miesto záveru len dodávam, že na Slovensku je postih za alkohol veľmi prísny. Nad jedno promile, ak sa nič nestane, je to trestný čin s odnatím slobody až na jeden rok a zákazom vedenia motorového vozidla až na 5 rokov.  Ak sa to zopakuje 3x tak s doživotným zákazom vedenia motorového vozidla.  Ak je pod vplyvom alkoholu nehoda, nebodaj s úmrtím, tak podľa zásady 3x a dosť je aj odnatie slobody na doživotie.

Zdá sa vám to málo prísne? Alebo skorej niekto si potrebuje vybudovať nový biznis so zhabanými vozidlami?

 

Doplnené: 9.9.2014 13:15

Z diskusie som pochopil, že veľa diskutujúcich je presvedčených o tom, že ak vodičovi jazdiacemu pod vplyvom alkoholu sa zhabe vozidlo (bez ohľadu na to kto je jeho vlastníkom), tak takýto vodič už viac jazdiť nebude.

Môžem len konštatovať, že takýto pohľad je veľmi krátkozraký.

Ak je niekto nezodpovedný až tak, že jazdí pod vplyvom alkoholu nad jedno promile ako niekoľko unikátnych prípadov zo Slovenska, keď dotyční vodiči mali zadržaný vodičský preukaz a súdny zákaz na vedenie motorového vozidla a navyše jazdili tak nezodpovedným spôsobom, že hliadka polície si ich nemohla nevšimnúť. Potom je naivné  si myslieť, že ak takýmto vodičom sa zhabete  jedno,  alebo aj dve autá, že nebudú ďalej jazdiť a ohrozovať?

Ak treba chrániť ostatných ľudí, tak v takýchto prípadoch nepomôže zhabanie vozidla, lebo každý z nich si zadováži ďalšie, hoci aj krádežou. Jediná možnosť je izolácia nebezpečných jedincov.

Ale o tom diskutujúci,  ktorí chcú zhabať vozidlo za každú cenu nechcú ani počuť. Prečo asi?

 

Doplnene 20.9.2014 22:43

Od napísania článku došlo na pravidelnej medzimestskej linke k jazde vodiča pod vplyvom alkoholu s takmer 3 promile.  Polícia vodiča zadržala a znemožnila mu pokračovať v jazde / páchaní trestného činu.

Ak by už platil zákon, ktorého návrh som kritizoval, založený na tom, že vec, ktorou bol trestný čin spáchaný, prepadne v prospech štátu. Tak by bolo vozidlo zhabané a autobusový dopravca by mal o autobus menej. Je pravda, že zamestnávateľ by si mohol škodu nárokovať voči zamestnancovi, ale podľa zákonníka práce len do výšky 3 alebo 4 mesačných platov. Nakoľko vodič putoval do väzenia a zrejme tam aj zostane, tak je reálny predpoklad, že zamestnávateľ  nedostane ani tie 3 mesačné platy skôr než za niekoľko rokov.

Na takomto prípade jednoznačne vidieť, že zhabanie vozidla nerieši problém jazdy pod vplyvom alkoholu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?