Nezamestnanosť a parkovanie na chodníkoch riešiť rovnakým spôsobom

Autor: Jozef Drahovský | 24.3.2015 o 9:08 | Karma článku: 6,56 | Prečítané:  1897x

Starší si iste spomenú na dávnejšiu dobu ako to bolo. Každý musel byť zamestnaný, presnejšie musel mať pečiatku zamestnávateľa v občianskom preukaze. S parkovaním na chodníkoch to bolo rovnaké, bolo paušálne zakázané.

Ako to bolo vtedy?
Zamestnať sa nebol problém, bolo veľa ponúk na zamestnanie a v ešte dávnejšej dobe existovali aj umiestenky pre čerstvo doštudovaných. Nikto sa nemusel obávať, že zostane nezamestnaný. Ten, kto napriek tomu bol nezamestnaný, tak dostal na výber, buď sa zamestnáš alebo budeš odsúdený za príživníctvo a pôjdeš do basy.

Áno, aj vtedy existovala možnosť byť dobrovoľne nezamestnaný, ale musel dokázať odkiaľ má peniaze. Pamätám si, ako známy vyhral v športke, dal výpoveď, prestal pracovať a začal prestavovať svoj dom.  Vtedy za nim začali chodiť policajti, aby sa zamestnal, lebo dáva nesprávny príklad iným. Nechali ho na pokoji, až keď sľúbil, že po dostavaní domu sa zamestná.

S parkovaním to bolo rovnaké. Nikto sa nemusel báť, že doma nezaparkuje. Pri výstavbe panelákov, ktorú nazývali komplexná bytová výstavba, sa budovali aj parkovacie kapacity. Síce niekde boli prípady, že sa parkovalo na chodníkoch, ale to preto, že tak to vymyslel projektant. Stavali sa širšie chodníky aby bol dostatok pre chodcov a aspoň polovicu auta, druhé dve kolesá zostávali na vozovke.

Čo sa následne stalo?
Ponúk na zamestnanie začalo ubúdať, preto zrušili povinnosť byť zamestnaný a zaviedli podporu v nezamestnanosti. S parkovaním to začalo byť tiež horšie. Na jednej strane pribúdal počet áut, na druhej stane sa znižoval počet parkovacích možností nezmyselnou výstavbou polofunkčných budov na existujúcich parkoviskách. Výsledkom bolo to, že sa paušálne dovolilo parkovať na chodníkoch pokiaľ nie sú tým obmedzení chodci, neskôr sa to aj konkrétne definovalo tak, že pre chodcom musí zostať aspoň 150 cm.

Aký je stav dnes?
Nezamestnaných je už toľko, že nie je peňazí na podporu v nezamestnanosti a ani na platenie zdravotných odvodov za nich. Áut pribúda, parkovacích miest ubúda a pomer je taký, že už nestačí ani možnosť parkovania na chodníkoch.

Riešenie zákazom!
Príjme sa zákon, kde sa opätovne zakáže byt nezamestnaný a zakáže sa parkovať na chodníkoch. Zo dňa na deň sa situácia vyrieši. Každý bude mať povinnosť sa zamestnať a kto si ju nesplní, tak bude považovaný za dobrovoľne nezamestnaného, čo znamená, že si odvody bude platiť sám a vypadne zo štatistiky nezamestnaných. S parkovaním to bude rovnako, každý si bude musieť nájsť miesto na parkovanie mimo chodníkov, ak ho nechá na chodníku, čo len jedným kolesom, tak tomu sa auto odtiahne a bude pokutovaný.

Myslíte, že riešenie zákazom bude fungovať tak ako v minulosti?
Z pohľadu štátneho rozpočtu bude to fungovať určite. Nebudú náklady na nezamestnaných, Slovensko bude top v riešení nezamestnanosti. Taktiež to bude fungovať z pohľadu niektorých, ktorí si neprajú parkovanie na chodníkoch.

Lenže z pohľadu bežných ľudí to bude úplne iné. Ich pocit bude taký, že štát a ani obce si neplnia svoje úlohy, pre ktoré boli zriadené, čo môže mať pre volených politikov ďalekosiahle následky. To, že v minulosti zákazy mohli fungovať bolo nie preto, že existovali zákazy v zákone, ale preto, že bolo fyzicky možné zákazom vyhovieť.

Záver:
Osobne si myslím, že problémy treba skutočne riešiť a nie riešenie kamuflovať. Pre nezamestnaných treba najprv vytvoriť dostatok pracovných miest s primeraním ocenením prace a pre vozidla dostatok parkovacích miest, až potom prijímať zákazy a represie.

Ten kto predkladá zákony, ktoré zo dňa na deň zmenia legálne parkovanie na nelegálne pričom napríklad v Bratislave to postihne niekoľko 10 000 vodičov / občanov / voličov a ich rodín, bez možnosti iného parkovania, tak určite nekoná pre dobro ostatných, ale len pre svoje osobné záujmy.

Navyše už aj podľa teraz platných zákonov, môže mesto, mestská časť dopravným značením zakázať parkovanie na chodníkoch, taktiež môže zakázať parkovanie na nevyznačených miestach, môže zriaďovať nové parkoviska, môže nepovoľovať novú výstavbu bez dostatočného počtu parkovacích miest. Môže situáciu riešiť, ale väčšinou nerieši a vyzerá, to tak, že je pohodlnejšie sa schovávať za rozhodnutie z Národnej rady SR a svojim nespokojným voličom vravieť my sme vám nezakázali parkovať na chodníkoch, my sme ti dobí, ktorých voľte aj na budúce, tí zlí čo vám to zo dňa na deň zakázali, to sú tí v parlamente.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Marek Vagovič: Fico sa potrebuje udržať, aby sa kauzy nevyšetrili

Niektorí novinári berú Ficove výroky o prostitútkach príliš osobne, tvrdí novinár Marek Vagovič.

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Žiaden záujemca neponúka cenu, ktorá by uspokojila U. S. Steel. Predaj neuzavreli.

KOMENTÁRE

Deklarácia zločinu

Harakiri morálky, azda aj tak sa dá pomenovať deklarácia súčasnej moci.


Už ste čítali?