Zákaz jazdy po diaľnici D1 pri Východnej

Autor: Jozef Drahovský | 28.9.2015 o 2:02 | Karma článku: 9,83 | Prečítané:  2732x

Po zverejnení článku o pokutovaní vodičov v rozpore so zdravým rozumom, dostávam podobné informácie vrátane fotografií zo všetkých kútov Slovenska. Teraz o zákaze jazdy tam kde by to nikto nečakal.

Pokutovanie v minulom prípade bolo z dôvodu, že cestári vrátane Cestného správneho orgánu, ktorým členom je aj Dopravná polícia, chceli obmedziť jazdu, cez poškodený most pre všetkých okrem zásobovania. Potiaľ to bolo v poriadku, lenže dopravné značenie neumiestili tesne pred most, ale ešte o križovatku pred ním a tak zakázali dostať sa domov aj ľudom bývajúcim na uliciach dostupných z križovatky pred mostom.

Prv som nepočul o pokutovaní vodičov ak nebol porušený zmysel zákazu, až teraz kedy policajti z Prešova začali vyžadovať absolútne dodržiavanie dopravného značenia, viď pôvodný článok - Rozdielny prístup dopravných policajtov v Bratislave a Prešove.

Keďže niektorí policajti vyžadujú absolútne dodržiavanie dopravného značenia aj proti zdravému rozumu s priamou podporou ich hovorcu, tak ma veľmi zaujíma pohnútka projektanta a ľudí, ktorí schválili organizáciu dopravy v tomto prípade.

Ide o situáciu na diaľnici D1 pred odbočkou na Východnú v smere z Važca, kde je zakázaná jazda  všetkým vozidlám okrem vozidiel stavby.

Podľa mňa je zrejmé, že zmysel zákazu bol zakázať jazdu pre iné vozidlá ako vozidlá stavby v pravom jazdnom pruhu, lenže použitím neadekvátneho dopravného značenia, zakázali jazdu vo všetkých jazdných pruhoch.

Zaujíma ma prečo nepoužili dopravnú značku C 23a – (obmedzenie v jazdných pruhoch) s príslušnými symbolmi pre každý jazdný pruh, s tým, že stredný a ľavý bez obmedzenia a pravý len pre vozidlá stavby, ale použili samostatne stojaciu značku B1 – (zákaz vjazdy všetkých vozidiel) s dodatkovou tabuľkou E12 (dodatková tabuľka s textom) okrem vozidiel stavby, čím zakázali jazdu na komunikácii vo všetkých jazdných pruhoch.

Navyše aby vodiči neprechádzali do pravého pruhu, tak použili značku B 27a (zákaz odbočovania vpravo) s dodatkovou  tabuľkou E12 (dodatková tabuľka s textom) okrem vozidiel stavby a dodatkovou tabuľkou E 4 (dĺžka úseku alebo platnosti) s údajom 100 metrov.

Pritom značka E4 sa používa na zakázanie odbočenia na inú cestu alebo na územie mimo cesty, ale nie na reguláciu preraďovania sa z jedného jazdného pruhu do iného jazdného pruhu.

 

Pre tých čo si chcú pozrieť miesto na mape, tak tu je link na google maps. Fotografie sú zrejme snímky z autokamery na čelnom skle od jedného z čitateľov tohto blogu.

Z vyššie uvedeného dôvodu podávam podnet na inšpekciu MV SR so žiadosťou o vysvetlenie konania zodpovedných, ktorí určovali dopravné značenie v oblasti zjazdu na Východnú  v úseku diaľnice D1 Važec – Ivachnová.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátne mapy zhltli ďalšie státisíce, nevedno za čo

Ministerstvo dopravy si dalo za státisíce eur vypracovať analýzu, no zatiaľ ju nezverejnilo.

TECH

Prečo vznikla menopauza? Babičky sa delili o jedlo s celou rodinou

Ak má kosatka mláďatá vo vyššom veku, je možné že neprežijú.

TECH

Ako sa pravdou stalo najviac páčikov na internete

Falošné správy a moderná propaganda pomohli stvoriť populistov.


Už ste čítali?