Dennodenné takmer stojace kolóny vo Vrakuni

Autor: Jozef Drahovský | 18.1.2016 o 0:01 | Karma článku: 11,29 | Prečítané:  14264x

Každý deň počas rannej a večernej dopravnej špičky je Vrakuňa zaplavená na všetkých prístupových komunikáciách autami stojacimi v kolónach.

Je to viac rokov neriešený stav, ktorý sa každým rokom len zhoršuje. Navyše pri jazde po ceste druhej triedy číslo 572 sú pre vodičov problematické dve železničné priecestia. Jedno priamo pod diaľnicou D1, druhé s totožnými koľajami v križovatke s Ivánskou cestou, ktoré je považované za najnebezpečnejšie železničné priecestie v Bratislave. Ak chce isť hocikto z Vrakune na diaľnicu D1 alebo opačne, tak nemá inú možnosť.

Nebezpečné železničné priecestie:
Už dávno malo byť cestné prepojenie Galvániho ulice s cestou druhej triedy 572 nadjazdom nad železničnú trať. V minulosti to bola jedna z podmienok začatia výstavby nákupného centra Pharos. Investorovi sa podarilo z tejto povinnosti vyzuť a dnes je výstavby premostenia ponad železnicu a spojenie cesty II/572 s Galvániho ulicou len vízia bez reálneho termínu.

 

Obr. 1. Plán a etapy dopravnej infraštruktúry v lokalite Pharos (Všetky obrázky/fotografie pochádzajú z verejných zdrojov, respektíve tu uvedených stránok.)

Obr. 2. Vizualizácia plánu, ale voči predchádzajúcemu obrázku chýba pripojenie na D1, ale je tam navyše vidieť cestu II/572 v novom trasovaní.

Obr. 3. Dávny plán, keď sa ešte uvažovalo o TNT koridore a hotel Chopin neexistoval, tak zmena trasovania cesty II/572 bola už vo výhľade.

 

Situácia vo Vrakuni:
Prejazd nebezpečným železničným priecestím je len jeden z problémov, druhým problémom sú preťažené mestské komunikáciu idúce cez Vrakuňu.

Obr. 4. Komunikácia Priehradná v čase poobednej dopravnej špičky.


Obr. 5. Preťažená cesta II/572, ktorá sa vo Vrakuni vola Hradská vytláča autá na Priehradnú ulicu.

Z dopravného hľadiska vodiči takto len rozdeľujú veľmi dlhú kolónu na ceste II/572 na dve kratšie, za čo by im mali byť vďační obyvatelia a návštevníci Ružinova, kde by inak bol dennodenne kolaps aj za železničným priecestím na Ivánsku cestu.

Navyše Priehradná ulica aj ceste II/572 sa spájajú kúsok pred mostom a kruhovým objazdom, ktorý výrazne znižuje priepustnosť týchto komunikácií.

Cesta druhej triedy  číslo II/572 neslúži len na dopravu do Vrakune a späť ale je to aj významná komunikácia do okolia z Bratislavy. Ako jedno z riešení vidím jej prekládku tak, aby nešla cez Vrakuňu. Ideálne by ju bolo vhodne zahrnúť do výstavby Diaľnice D4 ako spojnicu obchvatu Bratislavy  s Galvániho ulicou.


Obr. 6. Návrh prekládky cesty druhej triedy  číslo II/572

Občania Vrakune sú aktívni a spolu so starostom spísali petíciu v prospech spomenutej prekládky bližšie informácie nájdete na stránke  http://www.vrakuna2572.sk alebo na stránke miestneho úradu Vrakuňa www.vrakuna.sk .

Preložku cesty II/572 však nie je možné v súčasnosti postaviť, pretože ochranné pásma letiska bránia jej výstavbe, napriek tomu, že Dopravný úrad má možnosť udeliť výnimku rovnako ako v prípade diaľnice D4. Pre túto stavbu ju zamieta. Viacero ľudí si myslí, že ide o účelové zamietanie, lebo inak by aspoň odporučil iný reálny spôsob riešenia preložky, ktorý by bol pre úrad sám akceptovateľný.

Záver:
Keď chceme riešiť dopravu vo vnútri Bratislavy a chceme k tomu využiť diaľničný obchvat – diaľnicu D4, tak je potrebné efektívne ju poprepájať aj s hlavnými ťahmi miestnych komunikácií, v tomto prípade je potrebné vybudovať preložku cesty druhej triedy s označením II/572.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?