Ako Michal Feik vytrháva z kontextu moje vyjadrenia

Autor: Jozef Drahovský | 5.8.2016 o 0:24 | (upravené 5.8.2016 o 1:55) Karma článku: 7,72 | Prečítané:  2284x

Dostal som upozornenie, že pán Michal Feik vytrháva z kontextu moje vyjadrenia o doprave a prekrúca ich.

Pána Michala Feika poznám z čias keď som bol v komisii dopravy a informačných systémov pri MsZ Bratislava, vtedy som podporoval jeho návrhy cyklotrás a spolu sme boli vo viacerých TV diskusných reláciách, pričom nikdy nedošlo k protichodnosti názorov. Preto som zostal prekvapený z terajšieho vyjadrenia.

Pán Michal Feik napísalJozef Drahovský vidí problém so zápchami a meškaním MHD v odoberaní jazdných pruhov autám. Podľa neho "odobraté pruhy sa totiž niekedy vyhradia výlučne pre autobusy verejnej dopravy a autá tak majú obmedzený priestor." Jozef Drahovský nie je podľa mňa žiadny dopravný analytik a nerozumiem tomu, prečo mu médiá dávajú priestor. Je to exemplárny spiatočník myslením uviaznutý v období začiatku 90-tych rokov, kedy sa všetky problémy s dopravou riešili pridávaním jazdných pruhov pre autá. Pán Drahovský, je rok 2016 a všetky moderné mestá rozširujú pešie zóny, stavajú cyklotrasy a namiesto parkovísk a ciest budujú parky.

Je pravda, že som sa pre média vyjadril vo význame, že pri premaľovávaní  jazdných pruhov na BUS pruhy, najmä špeciálne bratislavské MHD pruhy kde nesmie ísť ani taxi ani iný autobus, je potrebné postupovať veľmi opatrne a dopravnú situáciu si najskôr namodelovať, až potom premaľovávať, lebo Bratislava už zažila premaľovávanie pruhov na BUS pruhy za každú cenu. Napríklad v roku 2012 mesto vybudovalo BUS pruh na Staromestskej ulici, ktorý vyvolal  niekoľkokilometrové kolóny, ktoré sa rozšírili až do takej vzdialenosti, že sa autobusy MHD k danému o BUS pruhu nedostali a ich meškanie bolo oveľa výraznejšie než keď tam BUS pruh nebol.  

Článok z Nového času: Pruh pre autobusy v centre Bratislavy spôsobuje kolóny: Treba ho?

 

Foto z ihmd: Skúšobný BUS pruh na Staromestskej ulici (21.9.2012)

Plus článok, ktorý som vtedy napísal o danej problematike na blog.

Osobne som za budovanie BUS pruhov, ale treba pri tom technicky rozmýšľať a nie politicky si naháňať body.

Čo sa týka cyklotrás, tak vždy  som podporoval a podporujem ich budovanie a tak aby cyklisti boli bezpečne oddelení od motorových vozidiel. Ako test či je cyklotrasa bezpečná hovorím, že je bezpečná až vtedy keď ste na ňu ochotný pustiť svoje 10 ročné dieťa na bicykli.

Áno sú mesta, ktoré namiesto ciest a parkovísk budujú parky. Je to pekné, keď dokola okolo budov je park bez jedinej cesty, lenže najprv cesty posunuli pod zem. Spravili nielen bežné priame tunely, ale pod zemou majú aj križovatky, kruhové objazdy, vjazdy do budov, hotelov a parkovísk. Treba sa ísť pozrieť aj pod zem a nielen pozerať na reklamné fotografie kde na starej fotografii sú okolo budov cesty a zaparkované autá na novej je kolom dokola zelený park.

 

Záver:
Mám pocit, že pán Michal Feik si buduje politickú kariéru a prekrúcanie faktov sa stáva jeho pracovným nástrojom.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?