reklama

Dopravný podnik Bratislava robí jednu chybu za druhou

To že dopravný podnik v Bratislave nekoná vždy čestne je známe. Teraz jeho konanie zašlo ešte ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (68)

Nové automaty dopravného podniku niekedy namiesto výdavku len vytlačia doklad, s ktorým je potrebné ísť po 24 hodinách na referát cestovných lístkov a tam podať žiadosť o vrátenie nevydaného výdavku. Ak si myslíte, že tento referát pracuje 24 hodín denne a aj počas voľných dní tak sa mýlite a mýlite sa aj vtedy ak si myslíte, že na automate je uvedené telefónne číslo kam je možné volať na účet volaného a oznámiť, že automat nevydáva peniaze.

Mýlite sa aj vtedy keď si myslíte, že žiadosť o vrátenie peňazí stačí podať vyplnením formulára cez internet a uviesť tam číslo svojho účtu a nejaký kód z vytlačeného lístku. Treba tam ísť osobne, inak sa s vašimi peniazmi rozlúčte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Potvrdenie o nevrátenom výdavku DPB 2016.
Potvrdenie o nevrátenom výdavku DPB 2016. (zdroj: Lenka Svetlikova)

Takýto systém zaviedli buď z úplnej neschopnosti používať nové technológie ako je internet, alebo čo je horšie úmyselne. Zrejme počítajú s tým, že najmä návštevníci Bratislavy, ktorí sa zdržia v meste len chvíľu, tak nikdy neprídu pre nevydané peniaze. Taktiež vedia, že ani domáci pre peniaze neprídu, pokiaľ cestovné na referát a späť vrátane straty času bude drahšie než výška vrátených peňazí .

Takéto konanie nie je možné nazvať inak ako takticky premyslené bezdôvodné obohacovanie sa s prvkami organizovaného zločinu a odporúčam prokuratúre aby sa na tento prípad detailnejšie pozrela.

Ak by išlo o seriózneho prepravcu a stane sa, že jeho zariadenie nedokáže vydať pri zakúpení cestovného lístka, tak by cestujúcemu mal dal lístok za nižšiu sumu na ktorú zariadenie dokáže vydať, alebo zdarma. Druhá možnosť je ponúknuť odškodné vo výške cestovného na príslušný referát cestovných lístkov a späť (a to aj cudzincovi) a náhradu za stratu času z priemernej mzdy za dobu cestovania a čakania na referáte. 

V prípade, že by dopravca dokázal využiť nové technológie a peniaze by vracal na účet alebo kartu cez internetový formulár, tak výška odškodného by stačila vo výške strateného času za vyplnenie formulár z priemernej mzdy a výšky obvyklých bankových poplatkov.

Aspoň, že u starších automatov cestujúci dopredu vedel, že keď svieti na zeleno, tak funguje a peniaze vydáva. Ak zelená bliká tak funguje ale peniaze nevydáva. Ak svieti na červeno alebo vôbec nesvieti, tak nefunguje.

Záver:
Je samozrejmé, že každá technika sa môže pokaziť, ale ak si jej prevádzkovateľ váži zákazníkov, tak by mal prijať také opatrenia a mať nachystané scenáre postupu a odškodnenia aby zákazníci boli spokojní aj v prípade ich poruchy alebo len čiastočnej funkčnosti.
Ak si niekto myslí, že cestujúci po zlej skúsenosti budú uprednostňovať MHD pred iným spôsobom dopravy, tak sa mýli.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 051x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu