reklama

Odpoveď na otázku ohľadom emisnej kontroly

Dobrý deň prajem, pravidelne čítam vaše blogy na SME, netušil som, že raz príde deň, keď vám napíšem a skúsim sa podeliť o môj zážitok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Dnes (včera) som zastavil na xxx ulici v xxx , naložiť tovar pred kvetinárstvom. Naložil som, nastúpil a prifrčalo policajné auto. Pán príslušník si úslužne vyžiadal doklady. Upozornil ma, že stojím v páse, kde nemám parkovať. Odpovedal som mu, že som práve nakladal tovar a ukázal som kufor. To ho veľmi nepotešilo a spýtal sa prečo nemám emisnú kontrolu.
No a tu je začiatok toho čo neviem doriešiť, obvolal som STK, mojich známych a každý tvrdí že emisná kontrola na diesel je povinna až po 4 rokoch a nie po 3 ako to tvrdil pán policajt. Nakoniec povedal, že sa nemá čo baviť či som ochotný platiť 2000 Sk, v opačnom prípade zadrží techničák a to ma vyjde na omnoho viac, ako pokuta na mieste. Následne sa opravil a povedal, že dieselove motory dokonca hneď po zakúpení musia mať emisnú kontrolu. Veľmi ma to zaskočilo.Evidentne šlo o to, že mal zálusk na pokutu za státie a nakoľko mu to nevyšlo tak si našiel niečo iné. možno má pravdu a ja v tom nemám jasno ....
Richard

Možno vás poteším, možno nie.

Naozaj zákonom 725/2004 bola určená povinnosť do siedmich dní po prvom prihlásení vozidla, podrobiť ho emisne kontrole, bez ohľadu o aký motor ide. Išlo o takzvanú administratívnu kontrolu. Našťastie novela 310/2005 túto byrokraciu od 15.7.2005 zrušila. Na vás sa vzťahuje pravidelná emisná kontrola.

Zákon 725/2004 , § 68 Emisné kontroly pravidelné(1) V lehote od jedného do štyroch rokov podlieha emisnej kontrole pravidelnej motorové vozidlo, ktoré je evidované v Slovenskej republike,5) a nie je vyradené z premávky na pozemných komunikáciách dočasne podľa § 24 ods. 2 alebo na trvalo podľa § 24 ods. 3. Lehoty emisných kontrol pravidelných pre jednotlivé kategórie vozidiel ustanoví všeobecne záväzný právny predpis vydaný na vykonanie tohto zákona.

Doteraz neviem o tom, že by takýto záväzný právny predpis existoval. Z tohto dôvodu platia uvedené 4 roky, tak ako vám to povedali na STK a aj vaši známi. Možno ma niekto doplní. Dokonca ani Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií nemá na svojej strane zmienku o ňom.

Škoda že ste nenapísali, kedy bolo vozidlo prvý raz prihlásené. Ak to bolo menej ako 4 roky (s presnosťou na deň) a máte doklad o tom, že to je pokuta za neplatnú emisnú kontrolu a viete číslo alebo meno policajta, môžete na neho poslať inšpekčnú službu PZ. Ale odhadujem, že policajt vedel čo robí a zápis s popisom, za čo je pokuta, vám nedal a pravdepodobne nemáte ani svedka.

Čo odporučiť do budúcna? Včas si skontrolovať platnosť STK a emisnej kontroly. Keď si bude chcieť zarobiť ďalší policajt, tak, žiadať zápis o zadržaní technického preukazu aj zo zapísaným dôvodu zadržania. Poznačiť si osobné číslo a meno policajta, pripadne aj číslo ich auta.

S policajtmi mám takú skúsenosť, že väčšina veľmi dobre pozná predpisy, povie vám, ktorý zákon, ktorý paragraf ste porušili, ale občas sa nájde niekto, kto do policajného zboru nepatrí. Bohužial o peniaze ide až v prvom rade.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu