reklama

Prečo v kontajneroch končia aj zálohované fľaše?

Väčšina ľudí si myslí, že keď je fľaša z nápoja zálohovaná, tak nikdy neskonči v kontajneri, predpokladajú, že vždy sa vráti do obchodu. Aj ja som si to myslel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)
Obrázok blogu

V nedeľu som upratoval pivnicu. Padlo rozhodnutie, že všetky neštandardné zaváracie poháre, fľaše od kečupov a podobne, ktoré nikto nikdy nepoužili, sa vyhodia, lebo zbytočne zavadzajú. Len čo začalo upratovanie, krabica od monitoru bola plná. Rozhodol som sa, že sklo nevyhodím do kontajnera pre komunálny odpad, ktorý je 15 metrov od vchodu, ale zanesie asi 200 metrov, do kontajnera na sklo. Krabicu som položil pred kontajner, vytiahol fotoaparát, že si odfotím, ako vzorne dávam sklenený odpad na recyklovanie.

Spravil som prvú fotku a do druhej mi vbehol pán na bicykli, zosadol z bicykla a pozeral sa do kontajnera. Spýtal som sa ho, čo v tom kontajneri hľadá. Odpovedal, že ma dôchodok 8 tisíc, 4 tisíc dá za byt a tých zvyšných 4 tisíc je mu málo. Preto chodí pozerať po kontajneroch so sklom, odkiaľ vyberá zálohovane fľaše a zanesie ich do obchodu, v ktorom netreba doklad o zakúpení. Takto si privyrobí nejakú stovku denne.

Zostal som zaskočený z jeho odpovede, že také veľké množstvo zálohovaných fliaš skončí v kontajneroch. Predo mnou vytiahol niekoľko zálohovaných pivových fliaš, dal si ich do ruksaku, nasadol na bicykel a pobral sa ďalej.

Odteraz už chápem, prečo sa v prírode povaľujú okrem nezálohovaných fliaš aj zálohované. Sú ľudia, ktorí nemajú vo zvyku vracať zálohovane fľaše. Našťastie v mojom okolí, žijú takí, čo ich aspoň hodia do kontajnera k tomu určeného.

Viem, že táto informácia nepoteší ochranárov prírody, ktorí si sľubujú od zavedenia zálohovania PET fliaš, že ich ľudia nebudú nechávať v prírode. Jednoducho, ak niekto v prírode po sebe zanecháva odpadky, tak je mu úplne jedno, či tam nechá nezálohovanú, alebo zálohovanú fľašu.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu