Ide o dopravné značky V15 Bezpečná vzdialenosť. Podľa vyhlášky 225/2004 Z.z. vyznačujú odporúčanú vzdialenosť pre vozidlá idúce za sebou pri priaznivých dopravných a poveternostných podmienkach.
Síce v našej vyhláške nie je uvedené čo má vodič robiť, ale zo zahraničia viem, že je potrebne trvale vidieť pred sebou dve takéto vodorovné značky. Ak sa pri jazde strieda počet značiek medzi vaším a predchádzajúcim vozidlom 2,3,2,3, tak je vzdialenosť dostatočná, ale ak počet značiek poklesne na 2,1,2,1, alebo 1,0,1,0, tak treba pribrzdiť a zväčšiť odstup od predchádzajúceho vozidla.
Obr. 2. Približne 30. kilometer na diaľnici Senec Bratislava.
Obr. 3. Približne 25. piaty kilometer diaľnice Senec Bratislava.
T,o že sa vybral 30 a 25 kilometer diaľnice Senec Bratislava, nie je náhoda. Tento úsek je najnehodovejší najmä v pracovný deň, počas rannej špičky, keď je tam takmer každý deň hromadná dopravná nehoda a to väčšinou práve z dôvodu nedodržania bezpečnej vzdialenosti od predchádzajúceho vozidla.Keď ide za sebou napríklad 10 členná kolóna, kde každý chce predbehnúť toho predchádzajúceho a preto ide s odstupom 2 metre a menej, tak už pri menšej kolízie prvého vozidla, nemajú ostatné šancu ubrzdiť. Veď sa stačí pozrieť ako vodiči chápu bezpečnú vzdialenosť od vozidla pred sebou.
Obr. 4. Fotografie z článku Prvé skúsenosti so zákazom predbiehania pre kamióny
Tento krok Národnej Diaľničnej Spoločnosti hodnotím veľmi kladne. Takýchto značiek, s ešte trochu výraznejším vzájomným odstupom, by naše diaľnice potrebovali viac.