reklama

Prvé vozidlo v kolóne

V nedeľu podvečer som sa dostal do kolóny. Začiatok jazdy v kolóne bol v Martine a prvé vozidlo kolóny sa mi podarilo predbehnúť až tesne pred Ružomberkom. Poviete, že nič zvláštne, treba sa podriadiť a v kolóne nepredbiehať. Áno, ale.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Podriadil som sa tak ako ostatní vodiči.Keď sa kolóna veľmi dlho pohybovala takmer konštantou rýchlosťou 40 až 50 km/hod v obci aj mimo obce, začal som sa zaujímať o jej dôvod. Požiadal som spolujazdca o niekoľko fotografií.

Obrázok blogu


Obr. 1. V pravotočivej zákrute vidno, že prvé vozidlo v kolónebolo šieste vozidlo predomnou. Druhý vodič v poradí sa snažil prvé vozidlo v kolóne predbehnúť, ale nebolo kde, a ak bolo, tak išiel prúd vozidiel v protismere.

Obrázok blogu


Obr. 2. Neskôr som si všimol, že prvé vozidlo v kolóne má chvíľami problém udržať sa na ceste. Pripisoval som to preťaženému prívesu, ktorý môže s autom balansovať. Pri pohľade do spätného zrkadla koniec kolóny bol v nedohľadne. Odhadom, viac ako 50 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Obr. 3. Keď sa v kolóne plazíte veľmi dlho, tak vzrastá nervozita a zvyšuje sa riziko nehody. Keď prvé vozidlo v kolóne nezastalo na žiadnom vhodnom mieste a nenechalo kolónu predbehnúť, tak ako to robia profesionálni vodiči pomalých nadrozmerných nákladov, nastalo pri zníženom množstve vozidiel v protismere predbiehanie na spôsob myšičky.

Obrázok blogu


Obr. 4. Táto rozmazaná fotografia, poskytuje najlepší pohľad na prve vozidlo v kolóne. Išlo o dodávkový automobil do 3,5 tony s prívesom. Keď som sa dostal k predbiehaniu spravil som chybu. Nepožiadal som spolujazdca aby zapol kameru. Pri predbiehaní prvého vozidla v kolóne spolujazdec schytal šok. Príčinou pomalej cikcakovej jazdy nebol preťažený príves, ale to, že vodič počas jazdy čítal noviny!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver:

Nie nechcem písať, že vodič by počas jazdy nemal čítať noviny, knihy, časopisy a podobne. Ak mám pravdu povedať stretol som sa s čítaním za volantom len trikrát. Navrhujem, niečo iné. Ak vodič, pre stav vozidla, nákladu, alebo len svojej vôle, chce isť pomalšie ako je obvyklé, je povinný sledovať situáciu aj za vozidlom (aj dnes je to bežná povinnosť vodiča) a keď, zisti, že sa za ním vytvorila kolóna 5 vozidiel a viac, ktorá ho nemôže predbehnúť, alebo sa jej nedarí predbehnúť po dobu 10 minút a viac, napríklad pre hustú premávku v protismere, tak je vodič prvého vozidla v kolóne povinný na najbližšom vhodnom mieste zastaviť vozidlo a umožniť vozidlám, ktoré idú za ním, aby ho mohli bezpečne obehnúť. Táto povinnosť by platila pre všetky vozidla na bežných cestách a aj na diaľniciach, najmä tam kde majú kamióny zakázané predbiehať. Na diaľnici by sa za vhodné miesto považovalo napríklad odpočívadlo.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu