reklama

Auto na chlad a realita

Predchádzajúci článok Auto na chlad je zmesou aktuálneho stavu vedy, techniky, scify, politiky a prvého apríla. Ďakujem všetkým ktorí sa zapojili do diskusie alebo mi napísali e-mail. Najmä tým, ktorí hľadali a našli trhliny v uvedenej teórii. Teraz chcem uviesť veci na správnu mieru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)
Vortex Tube
Vortex Tube 

Najviac zaskočených bolo zo zariadenia v tvare T, ktoré separuje molekuly vzduchu na horúce a studené. Musím povedať že také zariadenie naozaj existuje a je primitívne jednoduché. Vháňa sa do neho stlačený vzduch napríklad 20 stupňov Celzia pri 6 atmosférach. Na jednej strane fučí vzduch o teplote mínus 46 stupňov Celzia a z druhej strany plus 121 stupňov Celzia. Je to ideálna vec na chladenia a kúrenie najme v experimentálnych podmienkach. Viac o komerčnom použití a ako pracuje sa dočítate napríklad tuVortex Tube

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšou vecou bolo zaskočenie s účinnosťou nad 100%. Lebo zo školy je známe, že ani účinnosť 100 % nemôže byť dosiahnutá lebo vždy sú nejaké, aspoň malé straty. S tým súhlasím, ale napríklad pri tepelných čerpadlách sú straty záporné, z tohto dôvodu by mala existovať účinnosť aj nad 100 %.Lenže nikomu sa nechce hádať s teoretikmi. Keď ľudia z praxe zvýšia účinnosť napríklad elektrického ohrievača vody ktorý doteraz z 1 kwh elektrickej energie pripraví 0,99 kwh tepelného výkonu vo forme zohriatia vody a to až na 4 násobok, tak sa nechvália účinnosťou 300 %, iba v tichosti uvedú, že z 1 kwh elektrickej energie dostanete 3 až 4,5 kwh tepelného výkonu. Ak si chcete môžete si pozrieť takéto zariadenie napríklad tu:Tepelné čerpadlo, Aqua Hot.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak v čom je dnešná nereálnosť auta na chlad? Presne to vystihol pán Vladimír Bednár: Nebudem hodnotiť vedeckú stránku veci ... Teda tepelne čerpadla alebo vortex tube sú naozaj nespochybniteľné. Avšak ešte som nepočul, že by niekto dokázal s nízkoteplotného zdroja akým je tepelne čerpadlo dosť efektívne vyrábať energiu ktorá by nielen vykryla energetické vstupy ale aj poskytla dostatočný výkon...

Áno dostatočný výkon je hlavný problém. Laboratórnu hračku je možné pomerne jednoducho zostrojiť, ale zostrojiť motor, ktorý by trvale poskytoval na základe absorpcie energie zo vzduchu výkon povedzme 50 kw, je dnes v nedohľadne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale aj keby sa to náhodou podarilo, tak problém je nízke merné teplo vzduchu. Pre výkon 50 kw by takéto auto muselo každú sekundu nasať 3 metre kubické vzduch a schladiť ho približne o 10 stupňov Celzia. Takéto prietoky už nepripomínajú piestový motor, ale skôr turbínu z lietadla.

Čo bolo doteraz napísane je priaznivá či už reálna alebo scifi perspektíva. Teraz tá nepríjemná vec, bohužiaľ tvrdo reálna, ktorou lobistické skupiny výrobcov tepla za pomoci politikov a štátu, účinne blokujú zavádzanie tepelných čerpadiel a technológií s nižšou emisiou CO2.

V zbierke zákonov pod číslom 505/2006 Z.z. vyšla vyhláška podľa ktorej je odberateľ povinný terajšiemu centrálnemu dodávateľovi zaplatiť za to, že už nechce odoberať jeho predražené teplo. Suma ktorú musí zaplatiť začína na 6000 Sk za každý jeden meter potrubia prípojky, k tomu sa ešte pripočítavajú ďalšie položky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz si spravte sami názor kto a ako sa stavia k problematike skleníkových plynov, efektívnejšiemu využívaniu existujúcej energie a k pokrokovým technológiám.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 050x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu