Už máme na moste Lafranconi pripojovací aj odbočovací pruh

Autor: Jozef Drahovský | 18.6.2007 o 0:33 | Karma článku: 9,39 | Prečítané:  3208x

Dávnejšie aj nedávno som kritizoval absenciu pripojovaceho aj odbočovaceho pruhu na moste Lafranconi v  mieste napojenia na Botanickú ulicu. Dnes prinášam fotografie o aktuálnych zmenách.

Smer Botanická - Lafranconi


Obr. 1.  Na výjazde z Botanickej na Most Lafranconi vás víta začiatok diaľnice.
 


Obr. 2. Kúsok neskôr je výstraha a informácia o zúžených jazdných pruhoch. Inak samotné zúženie jazdných pruhov je minimálne. V porovnaní zo starým značením je rozdiel iba o šírku vodorovnej čiary dopravného značenia.


Obr. 3 . Zvojené dopravné značenie - daj prednosť v jazde.


Obr. 4. Začiatok úpravy vodorovného dopravného značenia. Všimnite si vozidlo pred mnou. Dáva znamenie o smere jazdy hoci jeho pruh pokračuje ďalej a vľavo má plnú čiaru.


Obr. 5. Tu podľa zatretého starého dopravného značenia vidieť, že išiel po pamäti a nevšimol si nový pripojovací pruh.


Obr. 6. Možno, že neveril tomu čo videl, ale pravdepodobne nabudúce už  pôjde tak ako sa má.


Obr. 7. Pozostatok starého dopravného značenia o začiatku diaľnice.


Obr. 8. Aspoň potiaľto je potrebné ísť v pripojovacom pruhu a zrýchliť na úroveň vozidiel vo vedľajšom pruhu.


Obr. 9. Miesta na zrýchlenie a bezpečne preradenie sa je dostatok.


Obr. 10. Koniec pripájaceho pruhu. Keď budete núdzovo potrebovať zastaviť, tak až za týmto miestom. Lebo keď nepremyslene a najmä bezdôvodne dupnete na brzdu pripájacom pruhu , tak vystavíte seba aj ostaných zbytočnému riziku.

Smer Lafranconi - Botanická.


Obr. 11. Aj v opačnom smere je zmenené dopravné značenie. Odbočovací pruh začína v dostatočnom predstihu.


Obr. 12. Vodič vozidla pred mnou zrejme neveril vlastným očiam a preto riadne pribrzdil. Asi si myslel, že už je odbočka.


Obr. 13. Upozorňujem vodičov, že odbočovací pruh slúži okrem iného na zníženie rýchlosti v hodnej na odbočenie. Čiže najprv sa preradiť do odbočovaceho pruhu a až tam brzdiť.


Obr. 14. Prikázaný smer pre vozidla prevážajúci istý druh nákladu ohrozujúci vodu.


Obr. 15. Pozostatok starého dopravného značenie.


Obr. 16. V tomto mieste už najneskôr musíte byť v odbočovacom pruhu lebo nasleduje začiatok plnej čiary.


Obr. 17. Odbočenie je navrhnuté realizované pre jeden prúd vozidiel.


Obr. 18. Tu vidieť o čo plynulejšie je aj samotné odbočenie.


Obr. 19. Koniec diaľnice.


Obr. 20. Informácia o dvoch jazdných pruhoch.


Obr. 21. jeden pruh ide na Devín a Karlovu Ves, druhý na Brno a Patrónku.

Záver:  dočkali sme sa.


Doplnené 18.6.2007 11:40 na základe pripomienok z diskusie

Návrh spraviť pripojovací a odbočovací pruh bol už dávno,  napríklad diskutovali sme to tejto možnosti aj na KR PZ  keď si ma pozvali po zverejnení článku Žiadam dopravných policajtov, aby volali do NDS ! 

Článok Odkaz pre NDS - najvyšší čas spraviť pripojovací a odbočovací pruh! som sa rozhodol zverejniť preto, že do otvorenia Sitiny zostávalo málo času a nič sa nedialo.

Niekomu sa to môže zdať ako jasnovidectvo alebo okamžitá reakcia kompetentných na môj článok, (čo sa už viac krát stalo), ale pripraviť takúto zmenu vyžaduje viac času ako z piatku do pondelka. Navyše na problém chýbajúceho pripojovaceho  pruhu poukazovalo viacero vodičov a nielen mne v mailoch a diskusiách. Odhadujem, že to vyplynulo aj z analýz dopravných nehôd na predmetnom úseku.

Pri príležitosti otvorenia tunela Sitina sa zdokonaľuje dopravne značenie na celom úseku a tak sa zriadenie pripojovaceho a odbočovaceho pruhu pravdepodobne prihodilo k týmto zmenám.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.


Už ste čítali?