reklama

Skoro som vbehol pod hasičské auto

Včera večer som chcel odbočiť z ulice Janka Alexyho na ulicu Mikuláša Schneidra Trnavského v Bratislave. Zastavil som na semaforoch, v odbočovacom pruhu vľavo ako prvý v poradí a čakal. Ten kto túto križovatku pozná, vie, že sa odbočuje na plnú zelenú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)
Zakreslená situácia do mapy z  Google Maps
Zakreslená situácia do mapy z Google Maps 

Google Maps" author=" " />

Tá zelená znamená, nie že môžete cez križovatku prejsť, ale len to, že do križovatky môžete vojsť. S najväčšou pravdepodobnosťou musíte pri odbočovaní vľavo dávať prednosť vozidlám v protismere. Ak ste dostatočne rýchly a vozidlo oproti vám mimoriadne pomalé tak to stihnete ako prvý. Ak nie, tak vojdete do križovatky tak, aby ste vozidlu v protismere nezablokovali cestu, počkáte kým prejde a potom dokončíte odbočenie.

Mám taký zvyk, vo veľkých križovatkách a najmä za zhoršenej viditeľnosti, si dávam tichšie rádio a pootvorím okno, aspoň na centimeter aby som nielen videl ale aj počul.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naskočila zelená, vošiel som do križovatky a pozeral sa na vozidlo v protismere, ktorému som bol povinný dať prednosť. Nehýbalo sa. Tipoval som, že vodič zaspal alebo nebodaj má protismer červenú, nakoľko zeleného signálu na opustenie križovatky nebolo. Povedal som si, keď nejde on, tak idem ja. Dupol som na plyn, ale vtedy som začal mať pocit, že niečo nie je v poriadku a obzrel som sa. Z pravej strany prichádzalo nákladné auto so zapnutými modrými majákmi, ale bez sirény, tú zaplo až pri vchádzaní do križovatky. Zabrzdil som, síce tesne a v poslednej chvíli, ale tak aby hasiči mohli bez obmedzenia pokračovať. Našťastie to stihlo ubrzdiť aj vozidlo za mnou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skontroloval som či nejde ďalšie vozidlo s majákmi (lebo hasiči často jazda v kolóne) a keď nešlo a vozidlo v protismere stálo na červenú, čo som zbadal v odlesku z jeho karosérie odbočenie som dokončil.

Prečo o tom píšem. Lebo bola tu súhra viacerých faktorov a k tomu ešte tma. Nevedel som rozoznať či vodič v protismere má červenú, alebo len zaspal. Hasiči išli bez sirény a k tomu značná časť vodičov máva pustené rádio, alebo hudbu až moc nahlas a nepočuje sirénu. Ideálna kombinácia na nehodu.

Ponaučenie...

V križovatkách treba nielen pozerať ale aj počúvať, platí to najmä pre milovníkov veľmi hlasnej hudby. Treba mať na pamäti, že pri plnej zelenej musíte dať prednosť vozidlám v protismere. Keď navrhujete semafory pre križovatku, používate plnú zelenú a má byť taký režim, že vozidlá v protismere majú mať červené je vhodné nešetriť a naplánovať tam aj signál S4. Zvýšite priepustnosť a trochu aj bezpečnosť. Pre vodičov aj keď máte zelenú aj nie plnú, ale aj zo smerovou šípkou, aj vtedy je potrebné pozerať či nejde vozidlo s právom prednosti jazdy, ktoré by malo sirénu zapínať predsa len o trošku skôr. Keď prejde prvé vozidlo s majákom treba sa pozrieť či nejde ďalšie, lebo ich môže ísť aj viac ako dve a ubrzdiť cisternu plnú vody, ktorá ide zvyčajne ako posledná, sa nemusí podariť vždy.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 235
  •  | 
  • Páči sa:  1 053x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu