Obete na železničných priecestiach nebývajú len na strane vodičov

Autor: Jozef Drahovský | 17.11.2007 o 23:08 | Karma článku: 7,30 | Prečítané:  3106x

O nešťastiach na železničných priecestí sa napísalo veľa. Napriek tomu, značná časť vodičov nie je dostatočne opatrných a na koľaje vchádza napriek spustenej signalizácii. Na Youtube som našiel video venované nešťastiu, ktoré sa stalo 15.11.2007 pri obci Polednie v Poľsku. Myslím si, že pozretie obrázkového videa a započúvanie sa do pesničky, povie viac, ako akékoľvek dohováranie o potrebe zvýšenej opatrnosti na železničných priecestiach.

Text je v poľskom jazyku.


Katastrofa kolejowa miedzy Terespolem Pomorskim a Parlinem w miejscowosci Poledno.

Prečo sa táto tragická nehoda stala:


Obr. 1. K železničnému priecestiu prišiel kamión. Zastavil pred priecestím nakoľko signalizácia blikala na červeno a prechádzal nákladný vlak.


Obr. 2. Vodič kamióna vyčkal kým prešiel vlak, až potom vošiel na železničné priecestie.


Obr. 3. Vodič kamióna, spravil chybu, lebo nevyčkal kým prestane signalizácia svietiť na červeno. Signalizácia svietila na červeno preto, že z opačnej strany prichádzal osobný vlak.


Obr. 4. Hoci rušňovodič začal brzdiť, tak na tak krátku vzdialenosť sa rozbehnutý vlak zastaviť nedá.


Obr. 5. Došlo k stretu lokomotívy EU07-413 a kamióna naloženého ťažkými zvitkami papiera.


Obr. 6. Náraz bol taký silný, že kamión bol tlačený po koľajach, pričom sa vykoľajilo viacero vozňov. Celková bilancia 2 mŕtvy, 20 ranených a veľké materiálne škody.

 

Výber zo zákona 315/1996 Z. z. platného na Slovensku:
Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak
a) sa dáva výstraha dvoma červenými striedavo prerušovanými svetlami priecestného zabezpečovacieho zariadenia,
b) sa dáva výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka priecestného zabezpečovacieho zariadenia,
c) sa spúšťajú, ak sú spustené alebo ak sa zdvíhajú závory,
d) je už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak alebo iné dráhové vozidlo, alebo ak je počuť najmä jeho húkanie alebo pískanie,
e) zamestnanec dráhy dáva znamenie na zastavenie vozidla krúžením červenou alebo žltou zástavkou a za zníženej viditeľnosti krúžením červeným svetlom,
f) situácia za železničným priecestím nedovoľuje, aby ho bezpečne prešiel a pokračoval v jazde.

Záver:
Bohužiaľ veľa vodičov má taký zvyk, že vyčkajú kým prejde vlak a idú. Nevyčkajú kým signalizácia prestane blikať na červeno. Preto sa stalo aj toto nešťastie.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár Petra Schutza

Vzťahový nadštandard Slovenska a Česka čakajú vážne strestesty

Obnovenie virtuality hranice je isteže fajn a krásne.

Advokátov, o ktorých polícia nevedela, mal Kočner viac

Šabík ku kauze motákov vypovedal len nedávno.


Už ste čítali?