V týchto dňoch sa robia v zákone o premávke na pozemných komunikáciách posledné korekcie pred schvaľovaním. Občas si pozriem správy a nestačím sa na tému zimných pneumatík čudovať. Minister vnútra navrhuje aby boli zimné pneumatiky povinne len keď to počasie vyžaduje, ale niektorí, nazval by som ich úradníci bez logiky vyžadujú pevný termín daný dátumom od do. Tento postoj hovorí jasne, že zákony treba robiť ešte blbuvzdornejšie a tak aby úradníci bez logiky prišli na svoje. Preto mením svoje stanovisko a prispôsobujem sa logike úradníkov bez logiky.

Navrhujem zaviesť povinnosť používania zimných pneumatiku pre všetkých účastníkov cestnej premávky od 15.11. do 15.04 a predmetný paragraf ešte trochu sprísniť.
Pôvodný návrh zákona:
§ 38 Osobitosti premávky v zimnom období
(1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová
vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1[21])
môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých
nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M &
S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3
musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav.
(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí
a) pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo
pneumatika na núdzový dojazd,
b) pre terénne motorové vozidlo,[22])
c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe
zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu.16)
(3) Vodič motorového vozidla je povinný zabezpečiť splnenie podmienky podľa
odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie možno predpokladať, že na trase, ktorou
bude s motorovým vozidlom prechádzať, bude sa na vozovke nachádzať súvislá
snehová vrstva, ľad alebo námraza.
Úprava návrhu zákona:
§ 38 Osobitosti premávky v zimnom období
(1) V období
od 15.11 do 15.04,
Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva,
ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1[21])
môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých
nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M &
S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3
musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav.
(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí
a) pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo
pneumatika na núdzový dojazd,
b) pre terénne motorové vozidlo,[22])
c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe
zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu.16)
(3) Vodič motorového vozidla je povinný
nemusí zabezpečiť splnenie
podmienky podľa odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie
počasie možno
predpokladať je si istý, že na trase, ktorou bude s motorovým vozidlom prechádzať,
bude nebude sa na vozovke
nachádzať súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza
ani ojedinele sneh, ľad, námraza a teploty nie sú a
nebudú pod
bodom mrazu. Ak vodič, zle odhadne situáciu alebo počasie sa zmení, je
povinných vozidlo bezpečne odstaviť.
Po praktickej stránke ide o to isté, že ak je počasie v uvedenom období priaznivé, ako napríklad minulý rok, kedy sa na začiatku obdobia pohybovali teploty aj cez 15 stupňov Celzia, nemá význam pokutovať vodiča, ktorý sa na letných pneumatikách vybral na druhý koniec obce a svojím konaním nikoho neohrozil a ani neobmedzil.