Zimné pneumatiky a logika

Autor: Jozef Drahovský | 11.6.2008 o 9:48 | Karma článku: 7,84 | Prečítané:  3518x

V týchto dňoch sa robia v zákone o premávke na pozemných komunikáciách posledné korekcie pred schvaľovaním. Občas si pozriem správy a nestačím sa na tému zimných pneumatík čudovať. Minister vnútra navrhuje aby boli zimné pneumatiky povinne len keď to počasie vyžaduje, ale niektorí, nazval by som ich úradníci bez logiky vyžadujú pevný termín daný dátumom od do. Tento postoj hovorí jasne, že zákony treba robiť ešte blbuvzdornejšie a tak aby úradníci bez logiky prišli na svoje. Preto mením svoje stanovisko a prispôsobujem sa logike úradníkov bez logiky.

Navrhujem zaviesť povinnosť používania zimných pneumatiku pre všetkých účastníkov cestnej premávky od 15.11. do 15.04 a predmetný paragraf ešte trochu sprísniť.

Pôvodný návrh zákona:
§ 38 Osobitosti premávky v zimnom období
(1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1[21]) môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách  vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav.

(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí 
a) pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo pneumatika na núdzový dojazd,
b) pre terénne motorové vozidlo,[22])
c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu.16)

(3) Vodič motorového vozidla je povinný zabezpečiť splnenie podmienky podľa odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie možno predpokladať, že na trase, ktorou bude s motorovým vozidlom prechádzať, bude sa na vozovke nachádzať súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza.

Úprava návrhu zákona:
§ 38 Osobitosti premávky v zimnom období
(1) V období od 15.11 do 15.04, Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1[21]) môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách  vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav.

(2) Ustanovenie odseku 1 neplatí 
a) pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo pneumatika na núdzový dojazd,
b) pre terénne motorové vozidlo,[22])
c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu.16)

(3) Vodič motorového vozidla je povinný
nemusí zabezpečiť splnenie podmienky podľa odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie počasie možno predpokladať je si istý, že na trase, ktorou bude s motorovým vozidlom prechádzať, bude nebude sa na vozovke nachádzať súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza  ani ojedinele sneh, ľad, námraza a teploty nie sú a nebudú pod bodom mrazu.  Ak vodič, zle odhadne situáciu alebo počasie sa zmení, je povinných vozidlo bezpečne odstaviť.

Po praktickej stránke ide o to isté, že ak je počasie v uvedenom období priaznivé, ako napríklad minulý rok, kedy sa na začiatku obdobia pohybovali teploty aj cez 15 stupňov Celzia, nemá význam pokutovať vodiča, ktorý sa na letných pneumatikách vybral na druhý koniec obce a svojím konaním nikoho neohrozil a ani neobmedzil.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

VšZP nechce dôchodkyni preplatiť liek, bez ktorého by už bola polroka mŕtva

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.


Už ste čítali?