NDS, a.s. zverejnila zmluvu o elektronickom mýte, ALE ...

Autor: Jozef Drahovský | 10.3.2009 o 10:00 | Karma článku: 9,86 | Prečítané:  3770x

Niečo som tušil, ale nepredpokladalo som, že to tak nakoniec tak dopadne. Zmluva o elektronickom výbere mýta nie je zmluvou na poskytnutie technológie na službu, ale je to zmluva aj na vývoj tejto technológie!

To, že politici  z rôznych finančných táborov si budú toto zmluvu obrazne povedané otrepávať vzájomne o hlavu, je takmer iste, netrápi ma to, beriem to ako kolorit politickoekonomických rozhodnutí na Slovensku.

Mňa zaujíma ma niečo iné, a to sú:

  • technické podmienky samotnej technológie,
  • technické podmienky poskytovanej služby
  • on-line poskytnutie konkrétnych údajov majiteľovi - držiteľovi vozidla
  • on-line poskytnutie štatistických údajov pre riadenie dopravy a dopravné informácie
  • čo tieto veci nás budú stáť vo finančnom vyjadrení.

Zo zverejneného textu zmluvy, respektíve zo súťažných podmienok je možné vyčítať len toto:

  • Mýtny bod - znamená jedno alebo viac miest nachádzajúcich sa vo vnútri Mýtneho úseku, kde sa vykonáva detekcia Mýtnej povinnosti prechádzajúcich vozidiel za účelom Elektronického výberu mýta alebo kontroly plnenia Mýtnej povinnosti.
  • Mýtny úsek - znamená súvislú časť Vymedzeného úseku ciest, na ktorej sa vykonáva detekcia Mýtnej povinnosti prechádzajúcich vozidiel. Mýtny úsek je spravidla vymedzený od hranice križovatky, ktorá tvorí začiatok Vymedzeného úseku ciest po hranicu križovatky, ktorá tvorí koniec Vymedzeného úseku ciest a naopak. To znamená , že každému Vymedzenému úseku ciest prislúchajú spravidla dva Mýtne úseky, jeden je priamy smer a druhý pre smer spať..... Dĺžka úseku a spoplatnená dĺžka úseku je číselný údaj v km stanovený Vyhláškou ...... Vymedzený úsek ciest sa uvádza s presnosťou na dve desatinné miesta, bez ohľadu na skutočnú fyzickú dĺžku Mýtneho úseku.
  • Palubná jednotka alebo OBU znamená Technické zariadenie, umožňujúce jednoznačnú identifikáciu vozidla Elektronickým mýtnym systémom spracúvajúcim údaje na účely Elektronického výberu mýta.
  • Celková výška zmluvných pokút podľa Zmluvy nesmie počas trvania Zmluvy presiahnuť maximálnu čiastku zodpovedajúcu 20% z Celkovej ceny za Službu.
  • Služba Výber mýta musí byť pre Platiteľa mýta maximálne transparentná, Platiteľ mýta musí obdŕžať všetky podklady použité pre Elektronický výber mýta cez zabezpečené rozhranie pre vzdialený prístup alebo vo vytlčenej forme. (P2.1)

Záver:
Zo súťažných podmienok a totožného textu v zmluve nie je možné jednoznačne zadefinovať o aký systém technológie pôjde. Podmienky je možné splniť, mýtnym braniam, neinteligentnou a aj inteligentnou palubnou jednotkou.

Informácie o službách, ktoré bude systém schopný poskytovať okrem výberu mýtneho nie sú dostupné.

Platiteľovi mýtneho svitá určitá nádej, že by mohol a možno aj on-line dostávať informácie o svojom vozidle. Čo v prípade dopravcov môže byť kvalitatívnym posunom vpred.

Čo sa týka on-line štatistických informácii a tvorby následných dopravných informácii o tom nie je žiadna zmienka a tak zrejme dopravné dispečingy ap. a tým aj vodiči si informačne neprilepšia.

Mýtna polícia nebude dopravná polícia ale železničná.

Je škoda, že samotná ponuka - príloha číslo 1 nie je zverejnená, lebo predpokladám, že by odpovedala na viaceré moje otázky.

Najzaujímavejším listom zo zverejnenej zmluvy je bonbónik vo forme prílohy číslo 6 - Subdodávatelia, kde je uvedené, že 85% objemu zákazky pôjde od subdodávateľov, vrátane ich zoznamu. Táto informácia pre každého, kto sa vyzná v problematike a pozná súčasný IT trh, veľmi veľa napovie.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?