Veľa závažných chýb na priecestí a križovatke na Ivanskej ceste

Autor: Jozef Drahovský | 27.5.2009 o 12:05 | Karma článku: 13,46 | Prečítané:  5343x

Na železničnom priecestí v Bratislave na Ivanskej ceste sa stala nehoda, pri ktorej vlak narazil do autobusu MHD. Podľa doterajších informácii vznikla na vozidle porucha v najnevhodnejšom okamihu, keď autobus musel na priecestí zastať a dať prednosť vozidlám prichádzajúcich po hlavnej ceste. Po tejto nehode, došlo k zmene dopravného značenia a zákazu odbočenie z Ivanskej cesty na Vrakunskú, tak aby sa na priecestí nemusela dávať prednosť iným vozidlám. Lenže podľa obyvateľov okolitých domov a vodičov, sa spravilo zo zlého riešenia dopravnej situácie ešte horšie riešenie.

Prešiel som si uvedené priecestie a musím konštatovať, že toľko chýb v dopravnom značení sa na jednom mieste tak ľahko nenájde a musím dať za pravdu vodičom a obyvateľov okolitých domov. Pozrime sa čo sa zmenilo.

 


Obr.1. Prekreslený pôdorys križovatky, z ktorého je zrejmé, že ide o križovatku typu ypsilon. Hlavná cesta bola ja je z Trnavskej  cesty na Ivansku cestu. Problém križovatky a železničného priecestia bol v tom, že keď vozidlo z Ivanskej cesty išlo na Vrakunskú cestu, muselo zastaviť na koľajach a dávať prednosť vozidlám z Trnavskej cesty a to aj v vtedy keď signalizačné zariadenie začalo oznamovať prichádzajúci vlak. Navyše samotné zastavovanie na priecestí je z hľadiska možných porúch vozidla veľmi rizikové.


Obr. 2. Pohľad na križovatku cez GoogleMaps Plné zobrazenie.


Obr.3. Terajší pohľad z Trnavskej cesty. Autá snažiace sa odbočiť do sídliska.


Obr. 4. Aj prv tu autá odbočovali, veď vodiči sa potrebujú dostať k svojím domom, ale teraz je odbočujúcich áut veľmi veľa a až tak veľa, že sa stoji v železničnom priecestí!


Obr. 5. Väčšina aut odbočuje na parkovisko kde sa otáča a pokračuje naspať na Vrakunskú cestu. Je to preto lebo teraz je zakázané z Ivanskej cesty odbočiť na Vrakunskú cestu.


Obr. 6. Prichádzame do križovatky typu "Y". Návestie oznamuje, že doľava je smer  letisko a doprava smer Dunajská streda a Most pri Bratislave.


Obr. 7. Dopravná značka definujúci hlavnú cestu s nákresom križovatky je zhodná s návesťou na predchádzajúcom obrázku. Vľavo hlavná cesta vpravo vedľajšia. Lenže na zemi je vodorovné značenie namaľovane v rozpore zo zvislým dopravným značením a aj v rozpore s realitou. Pritom predchádzajúce vodorovné znečenie bolo namaľované správne.


Obr. 8. Našťastie vodiči majú viac rozumu než správca komunikácie, projektant dopravného značenia a firma maľujúca vodorovne dopravne značenia dokopy. Hoci idú podľa vodorovného značenie rovno, tak dávajú znamenie o zmene smeru vpravo, lebo vedia, že vodiči v protismere inak by nevedeli či môžu alebo nemôžu isť. Prv u nás platilo, že keď vodič ide po hlavnej vo svojom jazdnom pruhu tak znamenie o zmene smeru nedáva a ak ide rovno, tiež znamenie o zmene smeru nedáva, navyše ani v dnešnej vyhláške to nie je pre takéto situácie jednoznačne upravené.


Obr. 9. Novotou žiari aj priechod pre chodcov


Obr. 10. Lenže tento priechod pre chodcov nikam nevedie.


Obr. 11. Na konci prechodu pre chodcov sa chodec buď potkne o stavebné zvyšky alebo udrie hlavu do zabezpečovacieho zariadenia.


Obr. 12. Ak to chodec zvládne tak ho čaká preskakovanie koľaji alebo vojdenie do jazdnej dráhy vozidlám.


Obr. 13. Aj keď chodec prejde cez železničné priecestie bez vyvrtnutého členku pripadne zrazenia autom, tak zistí, že od železničného priecestia chodník ďalej neexistuje. Vymaľovaný priechod pre chodcov nie je nič iné ak nehorázna pasca na chodcov. Aspoň vidieť čo pre správcu komunikácie, v tomto prípade Magistrát znamenajú chodci


Obr. 14. Vodiči prichádzajúci od Ivanskej cesty sú informovaný o zmene v organizácii dopravy a nejakom zákaze odbočenie vľavo.


Obr. 15. Podľa umiestnenia zákazu na novo postavený stĺp to vyzerá ako zákaz na odbočenie mimo cesty ešte pred koľajami.


Obr. 16. Keby zákaz odbočenia sa mal vzťahovať túto križovatku tak by bola zákazova značka umiestnené na jednom stĺpe spolu zo značkou hlavná cesta, tak ako to určuje aktuálna vyhláška.


Obr. 17. Zrejme preto správca komunikácie operatívne priniesol prenosne dopravné značenie, ktorým zakázal odbočenie vľavo. Podľa toho vidieť, že projektant riešil túto križovatku od stola a na mieste sa nebol pozrieť. Inak by nedal postaviť nový stĺp na značku zákaz odbočenia, hoci sa dala bezproblémovo namonotvať v zmysle predpisov na existujúci stĺp k značke hlavná cesta.


Obr. 18. v križovatke je umiestnená aj zábrana, ktorá má brániť odbočeniu vľavo.


Obr. 19. Pohľad na križovatku od Vrakunskej cesty.  Zákrutu do križovatky zreteľne vidieť.


Obr. 20. Zase zákaz odbočenia pre nákladné auta je umiestnený samostatne.


Obr. 21. Značka daj prednosť v jazde dodatkovou tabuľou tvaru križovatky. Vadí vám že ju dobre nevidíte? Buďte radi, lebo vodiči ju vidia ešte horšie, pokiaľ neprejdú za stĺp, ktorý bráni vo výhľade.


Obr. 22. v prípade idúceho vlaku sa mení takto dvojprúdová cesta na trojprúdovú.


Obr. 23. Vodiči sa radia vpravo na doraz aby neblokovali vodičov za nimi, ktorý priamo môžu ísť aj keď ide vlak. Zostáva záhadou, presnejšie verejným tajomstvom neschopnosti kompetentných, že tu nie je rozšírená cesta s tromi pruhmi.


Obr. 24. Lahôdka aj pre vodičov, nielen chodcov. Priechod pre chodcov nikam, a železničná signalizácia pre vodičov idúcich priamym smerom, kde koľaje nie sú.


Obr. 25. Prejazd z bodu A do bodu B je teraz veľmi problematický, Pritom táto trasa tvorí okolo 50% objemu dopravy cez dané železničné priecestie. Keď kompetentní zakázali odbočenie tak mali dopravným značením označiť náhradnú trasu. Lenže nielen na chodcov ale aj na vodičov správca komunikácii kašle. Žiadna náhradná trasa, nič, vodiči trápte sa. Domáci vodiči, sa postupne učia kadiaľ skúšať isť a kadiaľ nie, ale cudzí vodiči len blúdia a nechápu. Mapa pochádza z GoogleMaps.


Obr. 26. Najčastejšie riešenie situácie. Vodiči rešpektujú zákaz odbočenia v križovatke a na prvom možnom nasledujúcom mieste odbočia do sídliska, kde sa otočia na parkovisku a idú naspäť. Niektorí sa skúšajú prebojovať ja uličkami cez sídlisko, ale túto trasu treba vedieť navyše je na nej obmedzenie na 30 km/hod, veľa spomalovacích prahov, hrajúcich sa detí a množstvo zaparkovaných vozidiel. Otočenie na parkovisku je najrýchlejší a najbezpečnejší spôsob riešenia situácie, lenže v prípade rannej a poobednej dopravnej špičky je z toho dopravný kolaps. Znova vozidlá stoja na koľajach lebo tie vozidlá vpredu nemôžu odbočiť do sídliska atd. Mapa pochádza z GoogleMaps.


Obr. 27. Niektorí vodiči skúšajú prejsť cez železničný podjazd na Gašparíkovej alebo Krasinského ulici. Lenže tu prejdú len nízke vozidlá, navyše sa musia predierať pomedzi úzke uličky pri rodinných domoch, kde je v niektorých prípadoch obytná zóna. Mapa pochádza z GoogleMaps.


Obr. 28. Vyššie vozidla majú jedinú možnosť isť cez podjazd na Rožňavskej ulici. Mapa pochádza z GoogleMaps.


Obr. 29. Takto vyzerá správcovstvo komunikácie z pohľadu cestnej databanky SSC. Pričom Ivanská cesta tiež patrí mestu. Mapa pochádza z cestnej databanky SSC.

Záver

Správca komunikáciu nepredviedol ani najmenšiu snahu o vyznačenie náhradnej trasy alebo vyriešenia dopravnej situácie tak aby odbočenie nezakázal, ale pritom zabezpečil, že vozidlá nezostanú na železničnom priecestí zablokované. Takéto konanie sa dá hodnotiť len ako ignorantstvo voči vodičom, chodcom a obyvateľom okolia. Čo sa týka oprávnenosti na okrúhle pečiatky oprávnených osôb, ktoré pokazili aj to čo nemuseli pokaziť, konkrétne  obr. 7 vodorovne značenie v rozpore zo zvislým a obr. 15. umiestene zákazu odbočenie inde než kde má byť, tak to ponechám na čitateľov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Cynická obluda

Fico má stále čo oslavovať

Tento vtip vznikol v novembri 2014, keď sme oslavovali 25. rokov od revolúcie. Päť rokov prešlo a je ešte platnejší.


Už ste čítali?