Ďalšia blamáž ohľadne mýta a škandály budú len pribúdať

Autor: Jozef Drahovský | 22.1.2010 o 1:08 | Karma článku: 23,90 | Prečítané:  16825x

Vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti a aj spoločnosti SkyToll nedokáže nič iné, len strčiť hlavu do piesku. Na položené otázky pred a ani po spustení mýta neodpovedá. Taktiež spoločnosť SkyToll nereaguje na podané sťažnosti.

Na problém vozidiel do 3,5 tony s prívesným vozíkom som poukazoval niekoľko mesiacov pred spusteným mýta. Upozornil som na tento stav a požiadal uvedené spoločnosti o odpoveď ale bez úspechu. Viem, že moja žiadosť u nich zarezonovala a riešila sa, ale odpovedať nedokázali.

Včera TV Markíza priniesla informáciu, že mýtna polícia pokutovala vodiča vozidla N1 pokutou 1655 €, za to, že mal na ťažnom zariadení pripojený vozík a maximálna prípustná hmotnosť súpravy bola nad 3,5 tony, pričom nemal palubnú jednotku pre elektronický výber mýta.

Môžem povedať, že neznalosť zákona neospravedlňuje ale na zákazníckej linke spoločnosti SkyToll som sa dozvedel informáciu, ktorá prekvapila aj mňa.

Ak za vozidlo N1 pripojíte hocijaký vozík, jedno akej najvyššej prípustnej hmotnosti, posudzuje sa presiahnutie 3,5 tony len na základe technického osvedčenia ťažného vozidla, kde je rozhodujúci údaj najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy. (Osvedčenie - časť rozmery a hmotnosti udaj 34 - F.3)

Dávam do pozornosti, že ide o pascu na vodičov, lebo vodič podľa zákona o cestnej premávke si spočíta najvyššiu prípustnú hmotnosť ťažného vozidla a najvyššiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla a keď je spolu 3,5 tony a menej, tak na vedenie takejto súpravy stačí vodičský preukaz B, teda do 3,5 tony. Samozrejme, že musia byť splnené aj limity ako brzdený - nebrzdený vozík ap.

Lenže z pohľadu mýta je to inak. Zákone o mýte inak posudzuje hmotnosť jazdnej súpravy ako zákon o cestnej premávke a rozhoduje, nie aký vozík je pripojený, ale aký vozík sa pripojiť môže. Čiže všetko záleží od ťažného zariadenia, koľko môže podľa osvedčenia maximálne utiahnuť. Pozor táto povinnosť platí nielen na diaľniciach ale aj na cestách prvej triedy.

Záver:
Je to ďalšia blamáž údajne perfektne pripraveného elektronického výberu mýta. Keď jazdite pod vplyvom alkoholu tak vám v správnom konaní hrozí vysoká pokuta 1000 €, keď utečiete z miesta nehody, tak vám hrozí ešte vyššia pokuta a to 1300 €,  ale keď nemáte palubnú jednotku tak ste sa dopustili ešte závažnejšieho porušenia povinností a na mieste dostanete fixnú pokutu 1655 € alebo v správnom konaní 2665 €.

Jednoznačne finančné záujmy Národnej diaľničnej spoločnosti majú vyššiu prioritu ako ochrana ľudského života. Je mi z vás zle!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Jeden deň niečo povie, na druhý to už neplatí. Premiér Igor Matovič

Je to pozostatok jeho opozičnej politiky, vraví Mesežnikov.


Už ste čítali?