V princípe ide o to, že pri zavedení elektronického výberu mýta sa pozabudlo na prípojné vozíky, keď pripojením alebo odpojením vozíka sa menila kategória z povinnosti mať diaľničnú nálepku na kategóriu povinnosti mať palubnú jednotku pre elektronický výber mýta a opačne.
Po starom:
Ťažné vozidlo N1 s pripojným vozidlom v súčtovej maximálnej prípustnej hmotnosti jednotlivých vozidiel, nad 3,5 tony, muselo mať palubnú jednotku pre elektronický výber mýte v kategórii nákladné vozidlo nad 3,5 tony. Po odpojení prípojeného vozíka, muselo mať ťažné vozidlo N1 diaľničnú nálepku do 3,5 tony.
Ťažné vozidlo M1 s prípojným vozidlom v súčtovej maximálnej prípustnej hmotnosti jednotlivých vozidiel, nad 3,5 tony, nepotrebovalo ani jednotku pre elektronický výber mýta, lebo ešte nebolo autobusom (nespĺňalo počet miest), ani diaľničnú nálepku lebo tie sú len do 3,5 tony. Po odpojení prípojeného vozíka muselo mať ťažné vozidlo M1 diaľničnú nálepku do 3,5 tony.
Po novom:
U ťažných vozidiel M1, N1, MIG a NIG do 3,5 tony s prípojným vozidlom v súčtovej maximálnej prípustnej hmotnosti jednotlivých vozidiel, nad 3,5 tony, bude potrebné mať základnú nálepku pre vozidlo ako také do 3,5 tony a dodatočnú nálepku pre prípojné vozidla.
Obr. 1. Vyobrazenie týždňovej nálepky v hodnote 5 Euro.
Obr. 2. Vyobrazenie mesačnej nálepky v hodnote 10 Euro.
Pokiaľ bude vyhláška schválená v termíne, tak účinnosť by mala byť od 15.5.2010.
Záver:
Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácii elegantným spôsobom vyriešilo problémy okolo prívesných vozíkov. Zanikne nezmyselná povinnosť telefonicky aktivovať alebo deaktivovať palubnú jednotku elektronického výberu mýta, zakaždým keď vodič pripojil alebo odpojil prívesný vozík a tým prešiel medzi kategóriami do 3,5 tony a nad 3,5 tony. Namiesto registrácie a aktivácie palubnej jednotky, bude postačovať nalepiť k existujúcej nálepke, ďalšiu nálepku pre prípojné vozidla. Myslím si, že si vydýchnu nielen turisti ťahajúci karavany, športovci ťahajúci súťažné vozidlá, ale aj mýtna polícia.