Je policajtov na cestách viac alebo menej?

Autor: Jozef Drahovský | 9.1.2011 o 13:30 | Karma článku: 6,21 | Prečítané:  2107x

Ministerstvo vnútra zatiaľ nezverejnilo oficiálne štatistiky nehodovosti za minulý rok, ale z toho čo sa publikovalo, je zrejmých niekoľko vecí. Ďalšie zostávajú zatiaľ v oblasti dohad a príprave následných analýz. Všeobecne je známe len to, že nielen dopravná polícia sa snažila znížiť počet usmrtených a našich cestách z 610 aspoň na 305, čo je záväzok v rámci EU.

Od roku 2002 do roku 2007 Slovensko len prešľapovalo len na jednom mieste, potom začala zmena k lepšiemu. Prvý polrok roku 2010 dopadol veľmi dobre a vyzeralo to, že sa ciel podarí splniť. Druhý polrok už nebol tak ideálny ako prvý a podľa predbežných informácii zomrelo v roku 2010 na našich cestách 346 ľudí, čo je takmer toľko isto ako minulý rok, kedy Slovensko dosiahlo v rámci Európy jedinečné výsledky v znížení počtu usmrtených na cestách z 558 na 347.

 


Tab. 1. Predbežné údaje od roku 2002 do 2010

Sú výsledky za rok 2010 neúspech alebo neúspech?  V každom prípade výsledky za rok 2010 sú úspechom a nejedna krajina ich bude Slovensku závidieť.

V súčasnosti sa vynára otázka, prečo aj druhý polrok 2010 nebol tak úspešný v porovnaní s prvým polrokom? Na nehodovosť vplýva viacero faktorov. Jedným z nich je aj správanie vodičov. V tejto súvislosti som sa pre niektoré média vyjadri, že v niektorých mesiacoch druhého polroka bol badať citeľný pokles intenzity policajných kontrol na cestách. Rozprával som sa na túto tému z viacerými vodičmi a konštatovali si to tiež. Ubudlo aj sťažnosti čitateľov na policajtov za meranie na prekvapivých miestach.

Všimol som si, že  sobotné vydanie SME prinieslo článok, v ktorom hovorkyňa Policajného prezídia Denisa Baloghová uviedla, že „Dopravných policajtov na cestách neubudlo“.

Všeobecne je známe, že po voľbách a výmene vlády došlo k organizačným zmenám aj v rezorte Ministerstva vnútra, niektorí policajti odišli do výsluhového dôchodku, niektorí dostali iné funkcie, tieto zmeny neobišli ani dopravnú políciu. K tom negatívne prispel aj dobre mienený článok, ale nie so šťastne zvoleným nadpisom. "Lipšic chce stiahnuť policajtov z ciest: Pokuta vám príde poštou"

Vhodnejší názov by bol napríklad: "Okrem policajtov budú na cestách dohliadaj aj kamery. Osobne som za používanie elektroniky v doprave. Dnešné zariadenia dokážu nielen merať rýchlosť, dostup, rozsvietenie predpísaného osvetlenia a aj bez zásahu človeka vedia vystaviť pokutu a poslať vlastníkovi vozidla, alebo priamo aj vodičovi, ktorému bolo vozidlo zverené, ale dokážu aj vyhodnocovať priepustnosť ciest a tieto informácie posielať ďalej, tak aby si vodičom umožnili optimalizovať trasu.

Všetky zmeny a informácie počas roka 2010 prispeli podľa mňa k tomu, že niektorí vodiči prestali byť tak ostražití a výsledok nedal na seba dlho čakať. K tomu sa pridali aj viaceré tragické nehody mladých ľudí, najmä pod vplyvom alkoholu, vracajúci sa nadranom z diskoték.

Pri počte policajtov na cestách nie je rozhodujúci absolútny počet policajtov u dopravnej polície, ale subjektívny pocit vodičov.

Preto mám otázku na čitateľov, či ste v priebehu jednotlivých mesiacov roka 2010 postrehli nejakú zmenu v počte dopravných policajtov na cestách, alebo v intenzite dopravných kontrol či už v policajných alebo v civilných autách?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.


Už ste čítali?